Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Lexus populārākais modelis jaunā paaudzē

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Lexus

Lexus Ņujorkas starptautiskajā auto šovā atklājuši jaunās paaudzes RX, kas, starp citu, ir populārākais modelis japāņu zīmola pastāvēšanas vēsturē, jo kopš debijas 1997.gadā pārdots jau 2,1 miljonā eksemplāru, raksta Motor.ru.

Nākamās paaudzes Lexus RX ir veidots pēc pārējo jaunākās paaudzes modeļu līdzības - tas nav tik apaļīgs, dizaineri izvēlējušies taisnākas līnijas un asākas kontūras. Citiem vārdiem sakot, RX ir manāmi «konkrētāks» par priekšgājējiem. Vismaz izskata ziņā. Vienlaikus šīs dizaina izmaiņas RX piešķir arī krietnu devu agresivitātes un niknuma; to lielā mērā veicina arī masīvais vārpstiņas dizaina radiatora režģis, kas jau rotā citu Lexus modeļu, piemēram, GS F un NX purngalus. Arī automobiļa skatiens ir krietni citādāks - ar šaurajiem lukturiem panākts, ka RX šķiet tāds kā viltīgs, aizdomu pilns auto, kas kuru katru brīdi gatavs uzbrukumam. Ārējās apgaismes sistēmā, starp citu, jaunums ir iespēja opcionāli iegūt pilnu LED paketi, tai skaitā arī miglas lukturus.

12,3 collu centrālais panelis ir standarta aprīkojums, bet par papildu samaksu 11,6 collu ekrānus var iebūvēt priekšējo sēdekļu galvas balstos, lai aizmugurējiem pasažieriem, kam vismaz malējās sēdvietās paredzēta sēžamvietas apsilde, braucienu padarītu izklaidējošāku. Par papildu samaksu Lexus var uzstādīt arī panorāmas stikla jumtu ar elektropiedziņu un 20 collu riteņu diskus. Šis punkts tiek izcelts tādēļ, ka iepriekš RX varēja apgādāt ar 19 collu riteņiem.

Par to, ka Lexus RX paaudžu maiņas rezultātā ir kļuvis sportiskāks, liecina arī gabarīti. Tas ir 4889 mm garš, 1894 mm plats un 1689 mm augsts. RX riteņu bāze ir 2788 milimetri. Tādējādi jaunais auto priekšgājēju garumā pārsniedz par 119 milimetriem, ir par 9 mm platāks un par milimetru zemāks. Attālums starp asīm tikmēr ir palielināts par 48 milimetriem, un tos pamatā iegūst aizmugurējie pasažieri.

Lexus atzīmē, ka jaunā RX šasija un virsbūve ir stingrākas, bet skaņas izolācija tikusi pilnveidota. Balstiekārta lielā mērā ir palikusi līdzšinējā, tiesa, tagad RX tiek apgādāts ar adaptīvajiem amortizatoriem, kas pielāgojas vadītāja braukšanas stilam.

Sākotnēji pasaulē pirmā premium krosovera jaunākā paaudze tiks piedāvāta divās modifikācijās - kā RX 350 un RX 450h. Pirmajā gadījumā tas būs auto ar 3,5 litru V6 benzīna motoru, kas attīsta 300 zirgspēkus un ir apgādāts ar astoņu pakāpju automātu, bet otrajā - hibrīdauto, kam uzstādīts Atkinsona cikla 3,5 litru V6 benzīnnieks, elektromotors un CVT variators. RX 450h jauda arī ir ap 300 zirgspēkiem.

Par to, cik ekonomiskas, dinamiskas un ātras ir abas RX modifikācijas, informācijas pagaidām nav.

Raksta foto
Foto: Lexus
Uz augšu