Lai arī Formula 1 pilota alga rakstāma ar sešiem, septiņiem un dažos gadījumos pat astoņiem cipariem, ir maldīgi domāt, ka neko lētāku vai lēnāku par pēdējo Aston Martin vai Ferrari modeli šie cilvēki neatzīst.
F-1 pilotu iecienītākie auto (11)
Fiat 500
Fiat 500, iespējams, ir viens no pēdējiem modeļiem, kas nāk prātā, domājot par F-1 pilotu. Šis auto ir iecerēts kā leģendārā piecdesmito gadu modeļa modernā interpretācija un pārdošanā ir kopš 2007.gada. To apgādā ar niecīga darba tilpuma motoriem (0,9 – 1,4 litri) un jauda nepārsniedz 100 zirgspēkus, ja vien tā nav īpaši sagatavota, pārbūvēta Abarth versija. Tādā gadījumā auto attīsta pat 180 zirgspēkus un visticamāk tas arī ir iemesls, kādēļ Fiat 500 ir atrodams gan Fernando Alonso, gan Kimi Raikonena, gan arī Sebastjana Fetela garāžā.
Renault Megane Renault Sport
Vēl viens auto, kura imidžs īsti nepiestāv Formula 1 braucēja. Tomēr nevar noliegt, ka Megane RS ir garā un miesā visnotaļ sportisks auto ar priekšā iebūvētu 2 litru turbo dzinēju, kas atkarībā no versijas attīsta 222 līdz un 265 zirspēkus. Ar dzinēja jaudu ir pietiekami, lai Nirburgringas trases 20 kilometrus garo Nordšleifi nobrauktu 8 minūtēs un 7,97 sekundēs.
Renault Megane RS īpašnieki ir nu jau bijušie F-1 piloti Marks Vēbers un Vitālijs Petrovs.
Mercedes-Benz C63 AMG
Būdams apgādāts ar 6,2 litru V8 dzinēju, C63 AMG jau vairāk piestāv F-1 pilotam. Standarta versijā šis auto attīsta 457 zirgspēkus, bet ar opcionāli iegādājamo AMG Performance paketi dzinēja jauda tiek palielināta līdz 480 ZS. Bet tā varbūt nemaz nav nepieciešama, jo 100 km/h auto pat bez modifikācijām spēj sasniegt 4,5 sekundēs.
Var atzīmēt, ka atmosfēriskā 6,2 litru motora dienas ir skaitītas, jo pēc nākamās modernizācijas šis modelis jau tiks apgādāts ar 4 litru V8 twin-turbo dzinēju. Veiktspēju darba tilpuma samazināšana gan nekādi neietekmēs. Gluži otrādi – 480 zirgspēkus motors piedāvās jau standartā.
Pie šā auto saimniekiem pieskaitāmi Niko Rosbergs un Džensons Batons, kā arī bijšais F-1 braucējs Vitantonio Ljuci un septiņkārtējais pasaules čempions Mihaēls Šūmahers, kurš pēc slēpošanas negadījuma pagājušā gada pašā nogalē joprojām atrodas medicīniskajā komā.
Lotus Evora
Mazāk izplatīts, taču tai pašā laikā diezgan leģendārs zīmols autobūves pasaulē ir Lotus. Tā lielākais modelis ir Evora, ko apgādā ar 3,5 litru dzinēju no Toyota piedāvājuma. Versijā ar kompresoru dzinējs attīsta 345 zirgspēkus, bet atmosfēriskajā versijā dzinēja jauda ir 276 ZS. Jaudas rādītājs nav milzīgs, taču, tā kā auto sver 1383 kilogramus, paātrinājumam nepieciešamas vien 5 sekundes. Lotus Evora par savu var saukt tādi bijušie F-1 braucēji kā Hekki Kovalainens un Jarno Trulli.
Nissan GT-R
Ļoti spēcīgs dators uz četriem riteņiem. Auto ir apgādāts ar 3,8 litru V6 twin-turbo dzinēju, kurš svaigākajā GT-R versijā attīsta jau 550 zirgspēkus, bet GT-R Nismo vadītājam sniedz 600 ZS. Nissan GT-R ir viens no ātrākajiem masveidā ražotajiem auto un bez grūtībām spēj sacensties ar karstākajiem BMW, Mercedes-Benz un Audi, taču maksā krietni mazāk.
Starp F-1 pilotiem, kas iegādājušie raķeti, kura spēj 100 km/h sasniegt trijās ar pusi sekundēs, var minēt Džensonu Batonu un Timo Gloku.
Maserati Quattroporte
Quattroporte (četras durvis) tiek ražots jau kopš 1963.gada. Šobrīd modelis ir sasniedzis sesto paaudzi un kopš 2013.gada tiek apgādāts ar 3 litru V6 un 3,8 litru V8 dzinējiem, kas attiecīgi attīsta 410 un 523 zirgspēkus.
Quattroporte ir īsts lielizmēra sedans, kura vadītājam un pasažierim komforta ziņā nekā netrūkst un tiek nodrošināti arī augsti dinamikas rādītāji. Jaudīgākā versija 100 km/h sasniedz 4,7, bet mazāk jaudīgā 4,9 sekundēs. Šo auto par savu sauc līdzšinējie kolēģi Ferrari komandā – Fernando Alonso un Felipe Masa.
Mercedes-Benz SL65 AMG
Šis vācu monstrs ir apgādāts ar 6 litru V12 twin-turbo dzinēju, kurš attīsta 630 zirgspēkus. Black Series izpildījumā motora jauda jau sasniedz 670 ZS un tos savaldīt ir jāprot. Bet Lūisam Hamiltonam un Sebastjanam Fetelam, kas ir iegādājušies SL65 AMG, prasmju ir gana.
Lai arī dzinēja vilkme tiek novadīta tikai aizmugurējiem riteņiem, kupeja-kabriolets 100 km/h sasniedz mazāk nekā 4 sekundēs.
Porsche 911 GT2 RS
Iznākšanas brīdī šis bija visu laiku jaudīgākais Porsche sērijveida automobilis. Tam aizmugurē iebūvēts 3,6 litru sešu cilindru twin-turbo bokserdzinējs ar 620 zirgspēkiem, ko transmisija novada aizmugurējai asij. Augstā veiktspēja nozīmē ne tikai strauju paātrinājumu (0-100 km/h 3,4 sekundēs), bet arī labus rezultātus Nordšleifē, kuras 20 kilometrus prasmīgs braucējs spēj veikt 7 minūtēs un 24 sekundēs. 911 GT2 RS saimnieki ir Džensons Batons un Marks Vēbers.
McLaren MP4-12C
Šo leģendārā F1 pēcteci McLaren sāka piedāvāt 2011.gadā. Auto ir apgādāts ar 3,8 litru V8 twin-turbo motoru kurš attīsta 625 zirgspēkus un 100 km/h sasniedz 3,1 sekundē. Tā maksimālais ātrums ir vairāk nekā 200 jūdzes jeb 320 kilometri stundā. MP4-12C īpašnieki ir Džensons Batons un Lūiss Hamiltons un nav brīnums, jo šā modeļa izstrāde noritēja laikā, kad abi sportisti pārstāvēja McLaren F-1 komandu. Šobrīd komandā braukt turpina vien Batons, kamēr Hamiltons jau otro sezonu aizvada Mercedes AMG rindās.
Ferrari Enzo
Enzo ir visīstākais superauto, ko Ferrari izlaida periodā starp 2002. un 2004.gadu un pārdošanai saražoja vien 399 eksemplāros. Spēkrats ir apgādāts ar 6 litru V12 atmosfērisko benzīna dzinēju, kurš attīsta 660 zirgspēkus. 100 km/h sasniegšanai pat nav nepieciešamas 3,5 sekundes un maksimālais ātrums ir 350 kilometri stundā. Ne mazāk iespaidīgas ir apkopes izmaksu rādītāji. Piemēram, eļļas maiņa šādam auto maksā apmēram 500 eiro, bet bremžu sistēmas apkope un detaļu nomaiņa izmaksās vairāk nekā 20 tūkstošus dolāru. No otras puses, ja cilvēks var atļauties iegādāties auto par pusmiljonu eiro (šobrīd izsolēs par Enzo ne reti nākas maksāt miljonu), tad šādi izdevumi ir pa kabatai.
Par Enzo īpašniekiem sevi var saukt Džensons Batons, Kimi Raikonens, kā arī Mihaēls Šūmahers, kura rīcībā ir Enzo eksperimentālā versija FXX, ar ko viņš savulaik viesojās arī raidījuma Top Gear lidlaukā.