Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Automobiļi, par kuriem pasapņot, jeb Ženēvas auto šova TOP 6

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Ženēvas izstāde, kas iezīmē automobiļu šovu sezonas sākumu Eiropā, ir noslēgusies. Karstākie jaunumi ir atrādīti un novērtēti, analīze ir veikta, un daži no tiem turpinās virzību pie patērētājiem, bet daži atgriezīsies izstrādes centros pie dizaineriem un inženieriem, lai tiktu pilnveidoti un tikai tad varētu pretendētu uz vietu ražošanas līnijā.

 
Raksta foto
Foto: Aston Martin

Aston Martin Concept DBX

Kas zina, iespējams, kādā no nākamajām Holivudas filmām par Džeimsu Bondu britu slepenais aģents 007 brauks ar krosoverisku kupeju. Tieši šādu automobili konceptuālā izpildījumā Ženēvā prezentēja Aston Martin. Tas nodēvēts par Concept DBX un skaidri parāda, ka autobūves modes tendences neiet secen arī tādam salīdzinoši neliela izmēra ražotājam.

Ja DBX kādreiz nonāktu sērijveida ražošanā, tam būtu jāsaglabā ne tikai zīmolam raksturīgie dizaina vaibsti, bet arī veiktspēja un sportiskās gaitas īpašības. Aģentam Bondam tās noteikti noderētu - vispirms lai dotos uz kazino uzspēlēt ruleti un iemalkot savu iecienīto dzērienu, bet pēc tam, lai iespaidīgās pakaļdzīšanās ainās šo auto kārtīgi apskādētu vai pat pilnībā iznīcinātu.

Jau ziņojām, ka nākošajai bondiādes filmai Spectre, kuras filmēšana rit pilnā sparā, Aston Martin sagatavojuši speciālu modeli DB10. Darbībā tas būs redzams, filmai nonākot uz ekrāniem šā gada rudenī.

 
Raksta foto
Foto: Aston Martin

Aston Martin Vulcan

Tiem benzīngalvām, kam izklaides nolūkos pieejamajiem līdzekļiem gandrīz nav ierobežojumu, Aston Martin sagatavojis vēl vienu Ženēvas auto šova eksponātu. Tikai atšķirībā no Concept DBX tas ir braucams un būs iegādājams. Tiesa, nopirkt to varēs tikai ierobežots skaits gribētāju, turklāt to lietot varēs tikai slēgtās sacīkšu trasēs. Paredzams, ka īpašās tā dēvētās trases dienas 24 laimīgajiem Vulcan īpašniekiem tiks organizētas no 2016.gada.

Vulcan dizainu ir veidojusi dizaineru komanda kompānijas galvenā stilista Mareka Reihmana vadībā, bet tehniku izstrādājuši kompānijas inženieri sadarbībā ar Aston Martin Racing. Automobilis ir apgādāts ar visspēcīgāko motoru, kas jebkad bijis Aston Martin rīcībā - tā ir ekskluzīvās supermašīnas One-77 7 litru V12 motora iterācija ar vairāk nekā 800 zirgspēkiem. Tos caur agresīvai braukšanai pielāgotu sacīkšu sešu pakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu izliek 345/30 R19 izmēra Michelin sporta riepas.

Raksta foto
Foto: Aston Martin
 
Raksta foto
Foto: Bentley

Bentley EXP 10 Speed 6

Bentley EXP 10 Speed 6 ir konceptauto, kurš ne vien demonstrē gaidāmo britu zīmola izmantotās dizaina valodas attīstības virzienu, bet arī vēsta, ka kompānijā apsver jauna divvietīga ielas sporta auto izlaišanu. Ja tā notiks, tā būs jau piektā Bentley modeļu saime pēc apvidnieka Bentayga iznākšanas. To, ka EXP 10 Speed 6 var kļūt par sērijveida modeli, apliecinājis pats Bentley vadītājs Volfgangs Dirheimers, automobiļa prezentācijā Ženēvā sakot, ka «tā varētu būt Bentley nākotnes izpausme, tā varētu būt atsevišķa modeļu līnija līdzās Continental GT».

Par spēka agregātiem, kas teorētiski ir uzstādīti šim divvietīgajam konceptauto un perspektīvā varētu galvu reibinošu dinamiku nodrošināt arī analogam sērijveida modelim, Bentley pagaidām nerunā. Informatīva rakstura pavedieni gan varētu būt iekodēti konceptauto nosaukumā. EXP ir saīsinājums no eksperimentāls, savukārt par Speed 6 tikuši dēvēti Bentley ar sešu cilindru motoru.

Raksta foto
Foto: Bentley
 
Raksta foto
Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Regera

Jau labu laiku pirms Ženēvas auto šova atklāšanas tīmeklī klīda baumas, ka zviedru Koenigsegg ar tā saimnieku Kristiānu Kēnigsegu priekšgalā ir sagatavojuši ko ļoti īpašu. Un izstādes atklāšanas dienā Koenigsegg stends nelika vilties, jo līdzās modelim Agera RS prožektoru gaismā gozējās arī hipermašīna Regera.

Regera zviedru valodā nozīmē «valdīt», un Koenigsegg ir pārliecināti, ka vārds ir piemeklēts atbilstoši. Konceptuāli Regera atšķiras no pārējiem modeļiem (Agera un One:1), tāpēc slēgtā sacīkšu trasē nebūs tik ātrs kā pārējie mazā ražotāja izstrādājumi. Taču uz atklātas šosejas šai megamašīnai nebūšot līdzvērtīga auto nedz veiktspējas, nedz paātrinājuma ziņā.

Kā jau jebkuram Koenigsegg, arī šā auto sirds ir iekšdedzes dzinējs. Šajā gadījumā tas ir 5 litru V8 twin-turbo motors ar 1100 zirgspēkiem (220 ZS no darba tilpuma litra). Regera ir pirmais auto, kam nav tradicionālās transmisijas; tās vietā Koenigsegg ir uzstādījušu pašu izstrādāto tiešās piedziņas transmisiju (Koenigsegg Direct Drive Transmission jeb KDD). Tā darbojas bez pārnesumiem un attiecīgi ir krietni vien efektīvāka; aprēķināts, ka uz šosejas KDD ar vilkmes pārvadu saistītos enerģijas zudumus pazemina par 50%.

Iekšdedzes dzinēju papildina trīs elektromotori - pa vienam pie katra aizmugurējā riteņa un viens pie kloķvārpstas, kur pilda startera, ģeneratora un papildu griezes momenta devēja funkciju. Būtiski, ka Regera ar trim elektromotoriem un bateriju paku ir tikai par 88 kilogramiem smagāka nekā analogs auto ar 7 pakāpju divsajūgu automātu un tas atspoguļojas dinamiskajos rādītājos, kam šobrīd nav līdzvērtīgu. Proti, Regera pat ar standarta benzīnu spēj paātrināties no 150 līdz 250 km/h nieka 3,2 sekundēs, savukārt

sprints no 0 līdz 400 km/h kopumā aizņem mazāk par 20 sekundēm.
Raksta foto
Foto: Koenigsegg

Neapšaubāmi ekstrēms auto, taču tai pašā laikā sniedz arī virkni komforta funkciju. Piemēram, tas ir pasaulē pirmais auto ar pilnībā automātiski atveramiem un aizveramiem visiem virināmajiem paneļiem (durvis un abi pārsegi), plug-in hibrīda funkcija dod iespēju baterijas uzlādēt no elektrotīkla, speciāla aplikācija ļauj attālināti iestatīt temperatūru salonā, bet Battery Drain Mode, balstoties uz navigācijas sistēmas rādījumiem brīdī, kad līdz galamērķim ir atlikuši vien 50 kilometri, gādā, lai no baterijas tiktu izsūkts maksimāli daudz enerģijas, kamēr degviela šajā brīdī tiek tērēta ievērojami mazāk.

Raksta foto
Foto: Koenigsegg
 
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Scuderia Cameron Glickenhaus 003

Naudu ir jāmāk nopelnīt, un to ir jāprot arī tērēt. Amerikāņu baņķieris, režisors, producents un scenāriju autors Džeimss Glikenhauss lieliski demonstrē, kā tas jādara, nopelnītos miljonus ieguldot ekstrēmos un ekskluzīvos automobiļos - gan to pirkšanā, gan konstruēšanā no nulles.

Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Glikenhausa un viņa komandas jaunākais veikums ir sacīkšu mašīna SCG 003C. Kā saka pats Džeimss, tas ir auto, ar kuru mēģināts saplūdināt robežu starp GT klases sacīkšu mašīnām un LMP1 prototipiem, bet tai pašā laikā arī nodrošināt pietiekami augstu komforta un lietojamības līmeni, lai pēc izskriešanās sacīkšu trasē ar SCG 003C varētu mērot arī ceļu līdz mājām.

Detalizētas informācijas par Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) 003 nav, taču ir zināms, ka auto ir apgādāts ar 3,5 litru V6 twin-turbo motoru no Honda izstrādājumu plauktiem un tas specifisku ierobežojumu dēļ attīsta ne vairāk par 650 zirgspēkiem.

Raksta foto
Foto: AP/ScanPix
 
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Giugiaro Gea

Itāļu auto dizaina studija Ženēvā prezentēja ārkārtīgi simpātisku konceptauto Giugiaro GEA. Šis automobilis braucējus sagaida kā visdārgākos viesus. Atverot durvis, uz zemes iekāpšanas laukumā tiek projicēts sarkanais paklājs. Kad tam pārkāpts un ieņemtas vietas lielās mašīnas plašajā salonā, braucēji var izvēlēties interjera transformēšanu atbilstoši aktuālajām vēlmēm - pielāgot strādāšanai, fiziska vingruma attīstīšanai vai atpūtai (Office, Wellness un Dream). Atkarībā no tā, kurš no režīmiem izvēlēts, aizmugurējais sēdeklis var būt mobils birojs ar tam raksturīgiem atribūtiem, improvizēta sporta zāle, kurā izlocīt savas ekstremitātes, vai arī guļamā zona, kurā laiski atlaisties un raudzīties zvaigžņotas debess projekcijās.

Uz augšu