Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Pēdējais Bugatti Veyron

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Bugatti

Kopš Volkswagen grupas pirmās hipermašīnas Bugatti Veyron debijas ir pagājuši tieši desmit gadi, un visi pārdošanai būvētie eksemplāri ir pārdoti. Pēdējais no tiem, īpašā La Finale noformējumā un ar šasijas numuru 450 nupat parādīts Ženēvas auto izstādē.

Pēdējais Bugatti Veyron ir 1200 zirgspēkus spēcīgais Grand Sport Vitesse La Finale, un to pēc Bugatti informācijas iegādājies kāds automobiļu kolekcionārs no Vidējiem Austrumiem. Viņa skatījumā šim auto esot «ārkārtīgi liela vērtība kā kolekcijas objektam».

Tehniskā ziņā La Finale modelis neatšķiras no pārējiem Grand Sport Vitesse un ir apgādāts ar 1200 zirgspēku 8 litru W16 turbomotoru. Tas automobilim ļauj sasniegt 100 km/h 2,6 sekundēs un pat ar izņemtu jumta paneli braukt ar vairāk nekā 408 km/h ātrumu.

450.Bugatti Veyron ārējā dizaina noformējumā dizaineri izvēlējušies tumši sarkanas un melnas krāsas oglekļa šķiedras motīvus, kuru iedvesmas avots ir oriģinālais Veyron, atzīmē auto motor und sport. Protams, netrūkst arī vairāku īpašā modeļa nosaukuma grafiku; glītajiem uzrakstiem dizaineri izvēlējušies milzīgā antispārna/gaisa bremzes apakšu un priekšējā bampera sekciju zem labās puses luktura.

Īpašs dizaina akcents ir Etores Bugati brāļa Rembranta veidotās žonglējošā ziloņa skulptūras atveidojums riteņu disku centros, kā arī uz degvielas tvertnes un eļļas uzpildes tvertnes vāciņa. Salona apdarē izmantota bēša un sarkana toņa ādas kombinācija, starp sēdekļiem atkal atrasta vieta jau zināmajam zilonim, bet zem tās atrodas uzraksts ar mašīnas kārtais skaitli 450/450.

Kopumā Bugatti uzbūvēja 300 Veyron kupejas (gan 1001 zirgspēku spēcīgos 16.4, gan 1200 zirgspēku 16.4 Super Sport) un 150 Grand Sport un Grand Sport Vitesse rodsterus, kas attiecīgi arī apgādāti ar 1001 un 1200 ZS motoriem.

Kā zināms, slēgtais Veyron Super Sport patlaban ir planētas ātrākais sērijveida auto, kurš atbilstoši Ginesa rekorda ieskaitīšanas metodoloģijai divu braucienu summā vidēji attīstīja 431,072 km/h.

Kas zina, iespējams, Veyron pēctecis Chiron šo rekordu pārspēs, jo runā, ka šis auto jau attīstīs 1500 zirgspēku jaudu.

Nepalaid garām!
Uz augšu