Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

TVNET tests: Kumho WinterCraft Ice Wi31

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Radzes 20 rindās un neparasti klusa gaita ceļ Kumho akcijas radžoto ziemas riepu tirgū.

 
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kas tas ir?

Vispirms noskaidrosim, ko par Wi31 ziņo ražotājs. Kā jau minēts ievadā, radzes riepas garenvirzienā izvietotas 20 paralēlās rindās, kas ir sava veida rekords, jo parasti šādu rindu nav vairāk par 14. Vairums ražotāju cenšas radzes novirzīt uz protektora malām, bet Kumho rīkojies gluži pretēji. Riepa vietām izskatās tā, it kā būtu uzdūrusies naglu kaudzei, - radžu galviņas spīd pavisam tuvu cita citai. Riepu industrijā patlaban ir modē rotaļas ar eksotiskiem radzes stiprinājuma dizainiem. To uzdevums ir ne vien noturēt radzi optimālā pozīcijā, bet arī turēt to brīvu no sniega, ledus un netīrumiem.

Kaut kas līdzīgs īstenots arī Wi31 protektorā un lepni dēvējas spēļu konsolei līdzīgā vārdā XT-Turbine 3D. Atšķirībā no prestižākiem zīmoliem Kumho riepas neradžo rūpnīcā, bet gan uztic šo misiju darbnīcām. Wi31 tiek uzstādītas somu Scason Turbine radzes. Pēc klienta vēlēšanās tās var arī ielīmēt, tomēr sašaurināta radzes sēža un pieminētais gumijas «virpulis» protektorā pietiekami efektīvi pasargā radzes no izraušanas. Rekomendācija nākamajai sezonai: lai radzes labāk «iesēstos», vēlams pirmos 400 – 500 kilometrus braukt saudzīgi. Viss pārējais Wi31 ir kā jebkurā mūsdienu ziemas riepā – trīsdimensiju lameles, zemām temperatūrām pielāgots gumijas sastāvs, virzienveida raksts ar asiem stūriem un par 9% samazināts bremzēšanas ceļš, tiesa gan, neprecizējot, salīdzinājumā ar ko.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto
 
Raksta foto
Foto: Autora foto

Ko tā aizstāj?

Pilnīgi iespējams, ka Wi31 jāsalīdzina ar Kumho Kw22. Par spīti brašajiem ražotāja solījumiem, tā ir parasta radžojama riepa, kuras labākā īpašība ir ... radzes. Stipri izretotais un mīkstais protektors naski attīrās no sniega putras, taču bezsniega ziemās kļūst diezgan grīļīgs, tāpēc kopumā Kw22 zaudē dinamiskākiem radžu riepu modeļiem. Jaunais WinterCraft turpretim burtiski satriec. Jau protektora dizains liecina, ka šī riepa ir nesalīdzināmi progresīvāka par Kw22, un Kumho pielicis ne mazumu pūļu, lai maksimāli izceltu Wi31 priekšrocības. Tā kā riepu servisi parasti neatrodas Gaiziņkalna slīpumā, pirmais iespaids par riepām pēc montāžas visbiežāk ir akustisks. Wi31 ir netipiski pieticīgs trokšņa fons, sevišķi, ja salīdzinām ar tādām godalgotām radžu riepām kā Goodyear UG Ice Arctic. Kluso gaitu, sevišķi pilsētas režīmos, atzīmē arī citi lietotāji, gan neaizmirstot piebilst, ka šosejas ātrumos radžojuma radītā rezonanse parādās tik un tā.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto
 
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kā tā turas uz ceļa?

Tiklīdz pelēkā bilde ainavā nomainījās pret baltu, mēģināju uzmeklēt kādu īstu ziemas ceļu. Koplietošanas ceļos jaunā Kumho jau bija paspējusi pierādīt sevi kā civilizētu, mainīgiem laikapstākļiem piemērotu riepu - sevišķi, ja svarīgs zems trokšņa līmenis. Ārpus civilizācijas jeb reti apmeklētos ziemas ceļos uzrunā riepas vienmērīgā uzvedība, kurai gan ir nedaudz iemidzinošs efekts. Tuvojoties asākam līkumam, jābūt gatavam bremzēt ātrāk, nekā ierasts, braucot ar radzēm, jo laterālā noturība paliek drīzāk uz protektora, nekā uz daudzo radžu sirdsapziņas. Un, ja kāds izvēlētos lietot Wi31 bez radzēm, viņam jāsaprot, ka dizains, gumijas sastāvs un vispārējā «performance» vairāk līdzinās tā sauktajām Centrāleiropas tipa ziemas riepām.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kumho lieliski turas gan uz piebraukta, gan irdena sniega, tomēr uz pilnīgi kaila ledus gan bremzēšana, gan paātrinājums varētu būt labāki. Modram jābūt, braucot pa sausu un aukstu vai viegli apledojušu un mitru asfaltu. Izslīdēšanu līkumos uz šāda seguma konstatējuši arī vairāki riepu forumu lietotāji. Izskaidrojums ir gaužām vienkāršs: protektora vidusdaļu parasti cenšas pārlieku neradžot, lai protektors varētu attīstīt saķeri, liekot lietā gumijas sastāvu un zīmējumu. Biežie radžu «zvaigznāji» Kumho wi31 vidusdaļā neļauj gumijai pilnībā strādāt, bet radzes uz asfalta ir diezgan bezpalīdzīgas. Taisnības labad gan jāpiebilst, ka mitra asfalta disciplīnu visi riepu ražotāji atzīst par vissarežģītāko ziemas riepu izstrādē, tāpēc pieņemu, ka Kumho vēl nav «atkodis» optimālu veidu, kā likt radžotai riepai uzvesties uz asfalta tikpat precīzi kā ātrgaitas «ziemenei».

 
Raksta foto
Foto: Autora foto

Verdikts

Kumho WinterCraft ice wi31 vērtējumu labāk sadalīt pēc «interešu grupām». Tie, kas vēl lieto vai atceras Kumho Kw22, – nemaz nesalīdziniet šos divus modeļus. Wi31 gan tehnoloģiski, gan pēc snieguma ir pilnīgi cita līmeņa produkts.

Vienlaikus WinterCraft sērijas riepa atspēko uzskatu, ka radžu riepai nav vietas pilsētā. Trokšņa līmenis ir fantastiski zems, riepa «nestaigā» ne plus, ne mīnus grādos, un tās vienīgā vājā vieta ir nedaudz izsmērēta vadāmība uz slapja asfalta. Tāpēc un tikai tāpēc bezradžu riepa Kumho I’Zen kw31 pilsētniekiem varētu būt labāka izvēle.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Un visbeidzot, informācija Vidzemes augstienes iedzīvotājiem un visiem tiem, kuru dienas ziemā paiet uz ceļiem, ko nelaista ar marinādi, bet gan tīra un frēzē. Tur Wi31 ir savā elementā, un pārbagātais radžu lietojums protektora viducī papilnam attaisno ideju. Bet kā tad paliek ar atšķirīgajiem lietotāju vērtējumiem forumos? Pēc visa spriežot, nonesi un citus blakusefektus biežāk novērojuši tie, kas brauc ar salīdzinoši šaurām riepām. Kā zināms, jo šaurāka riepa, jo mazāks ir saķeres laukums. Pieaugot riepas izmēram, uzlabojas arī atsauksmes. Wi31 maksimālais platums ir 235 mm, tātad, «bembisti», šī ir jūsu riepa!

Kumho WinterCraft Ice Wi31 orientējošā cena izmērā 205/55 R16 ir 90 – 100 eiro ar radzēm. Vairāk informācijas www.kumho.lv.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto
Uz augšu