Iesūti ziņu!

Pirmie iespaidi: Peugeot 3008 (17)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

2009.gadā Peugeot modeļu klāstam piebiedrojās konceptuāli pilnīgi jauns modelis 3008. Pagāja četri gadi, un kompaktajam auto ir veikts produkta dzīvescikla viduspunktam ierastais feislifts.

Bez skaļiem izsaukumiem un ziņojumiem Peugeot atjaunoto 3008 atklāja pagājušā gada otrajā pusē. Dažus mēnešus vēlāk modernizētā auto pirmie eksemplāri ir nonākuši līdz Latvijas krastiem un arī TVNET rokās īsa ieskata un pirmo iespaidu gūšanai.

3008 pēc koncepcijas ir netradicionāls auto, kura mērķauditorija ir cilvēki, kas nedzīvo noteiktos rāmjos. Modelis sevī apvieno krosovera, hečbeka un vienapjoma automobiļa labākās īpašības un tādējādi faktiski nosedz ļoti plašu potenciālo pircēju loku. Mūsu pusē šis vienapjoma krosoverhečbeks gan nav spējis stabili iesakņoties, taču citviet pasaulē tas par piekrišanu sūdzēties nevar, jo kopš nonākšanas tirgū kopumā ir pārdots pusmiljons dažādu Peugeot 3008 un tas ir par 50% vairāk nekā sākotnēji plānots. Saprotams, ka feislifts nedrīkst sasniegumiem traucēt un tam pārdošanas apjomi ir tikai jāpalielina vēl vairāk.

Šā iemesla dēļ franči nav uzdrošinājušies veikt lielas pārmaiņas. Modelis ir vienkārši modernizēts. Pirmkārt 3008 ir ieguvis jaunu radiatora režģi un, vērtējot subjektīvi, tieši ar to vajadzēja arī sākt. Jo ar oriģinālo 3008 veidojās divas dažādas vizuālas asociācijas - automobilis, kas ar sakostiem zobiem traucas cauri pretvēja plūsmai, vai arī animācijas seriāla Futurama metāliskais varonis, robots Benders. Oriģinālā dizaina autoriem noteikti bija labs pamatojums, kādēļ kompaktajam vienapjoma krosoverhečbekam ir nepieciešama tik sarežģīta izskata reste, taču jaunais veidojums noteikti izskatās daudz labāk.

Jauno radiatora režģi, ko ieskauj diezgan plats hromēts ietvars, priekšējās daļas noformējumā vizuāli papildina pieskaņoti miglas lukturu ietvari un arī jauna dizaina galveno lukturu bloki. Tie aizvien stiepjas no radiatora režģa gandrīz līdz priekšējiem jumta balstiem, taču ir nedaudz šaurāki. Mainīts ir arī Peugeot lauvas dizains automašīnas degungalā. Aizmugurē redzamākie jaunumi ir lukturos, aiz kuru aizsargstikliem tagad ir noslēptas trīs vertikālas LED lampiņu rindas. Īsāk sakot, vizuālas izmaiņas ir, taču tās principā ir tikai pielāgošanās pārējo jaunākās paaudzes Peugeot automobiļu - 208, 308, 2008 - stilistikai.

Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Ar oriģinālo 2009. gada 3008 ir braukts pavisam nedaudz, tomēr atsvaidzinātā modeļa salona atstātais pirmais iespaids ir visnotaļ pozitīvs. Šķiet, ka apdare, izvēlētie materiāli un montāžas kvalitāte ir solīdi un atbilst šai klasei, tirgus segmentam. Ādu uz priekšējā paneļa, dabisko koku, klavierlaku un oglekļa šķiedras Peugeot 3008 salonā neatradīsi, taču francūžu sagatavotais interjers pašcieņu negrauj, turklāt, ja var piemaksāt, tad vienapjoma krosoverhečbekam var uzstādīt dažādus patīkamus un noderīgus labumus. Vai arī var izvēlēties dāsnāko aprīkojuma paketi Allure, un tad jau auto standartā būs ar, piemēram, stikla jumtu (citkārt 645 eiro), kurš kopējo stiklotās virsmas laukumu palielina līdz 5 kvadrātmetriem un rada ievērojama plašuma sajūtu, vai head-up displeju (519 eiro), kas vadītājam uzrāda nozīmīgākos datus - braukšanas ātrumu, kruīza kontroles informāciju, kā arī brīdina, ja pārlieku sarūk attālums līdz priekšā esošajam auto. Jāatzīmē tikai tas, ka 3008 gadījumā head-up displejs nav tāda ierīce, kādu ierasts redzēt dārgākos premium segmenta automobiļos; tā vietā, lai rādījumus projicētu tieši uz vējstikla vadītāja redzeslaukā, Peugeot izmanto caurspīdīgu polikarbonāta plāksnīti starp stūri un priekšējo stiklu. Labā ziņa - ja ekrāns traucē, to var nolocīt.

Būdams praktisks vienapjoma krosoverhečbeks, Peugeot 3008 piedāvā ļoti plašas mantu uzglabāšanas iespējas. Un tas ir apsveicami, jo cimdu nodalījums ir tik mazs, ka tajā diži vairāk par maciņu un telefonu ievietot nevar (neregulārās telpas tilpums ir vien 4,1 litrs). Tādēļ labi, ka ir atrasta iespēja zem elkoņu balsta starp priekšējiem sēdekļiem izbūvēt kārtīga izmēra dziļu, turklāt pastāvīgi ventilētu nišu, kurā pēc vajadzības var novietot ne tikai 1,5 litru ūdens pudeli, bet arī dažādus našķus un sīkumus.

Raksta foto
Foto: Peugeot

Papildus centrālajai novietnei abās priekšējās durvīs ir 7 litrus lielas kabatas, zem aizmugurējā sēdekļa malējo pasažieru kājām ir 3,3 un 3,8 litrus lielas novietnes, 2,5 litru kabatas aizmugurējās durvīs, kā arī tīkliņi aiz priekšējo sēdekļu atzveltnēm. Visām šīm sīkumu novietnēm klāt nāk bagāžnieks kā tilpums standarta konfigurācijā līdz pārsegam ir 512 litri, bet ar nolocītu aizmugurējā sēdekļa atzveltni - 1604 litri. Ja noloka priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltni, tad 3008 salonā var iekraut līdz 2,62 metrus garus priekšmetus. Noderīga detaļa saistībā ar bagāžnieku ir dalītais tā vāks - augšējā stiklotā daļa veras uz augšu, bet apakšējā uz leju un spēj noturēt pat 200 kilogramu svaru. Var gan piesēst piknikā, gan atstutēt kādu smagāku priekšmetu pirms iekraušanas.

Raksta foto
Foto: Peugeot

Ar praktiskumu un salona apdari šajā auto viss ir kārtībā, taču ir arī pāris «bet». Cik ir sanācis braukt ar Peugeot zīmola automobiļiem, tik esmu brīnījies, kādēļ tie aizvien tiek komplektēti ar jocīgajiem kruīza kontroles un audio iekārtas pārslēgiem aiz stūres. Ne tie ir ērti lietojami, ne ergonomiski, turklāt pat pēc ilgas lietošanas jūk ar virzienrādītāju un logu tīrītāju pārslēgiem. Un, kas nav mazsvarīgi, uz kopējā fona plastmasas materiāls, no kā pārslēgi izgatavoti, šķiet ļoti lēts. Taču, ja ar to un divos vienkāršākā aprīkojuma līmeņa Peugeot 3008 iebūvēto neparocīgo radio/CD atskaņotāja/borta datora apvienojumu var sadzīvot, vienkāršam lietotājam grūti iedomāties ko labāku. Lai vai kā, jācer, ka arhaiskie pārslēgi aiz stūres pēc paaudžu maiņas pazudīs tāpat kā iepriekšējā Citroen C4 stūre ar fiksēto vidu un starp piegādātājiem atradīsies kāds, kas sarūpēs mazliet modernāku audio sistēmu vienkāršajām 3008 versijām.

Raksta foto
Foto: Peugeot

Lietošanā 3008 ir ļoti ērts. Pielāgot sēdekļa un stūres pozīciju savām vajadzībām ir ļoti viegli, un brauciens nenogurdina. Ceļā uz un no Rally Liepāja, kā arī pārbraucienos starp ātrumposmiem divās dienās kopā sanāca ap tūkstoš kilometriem, un esmu gatavs braukt vēl. Citādākas sajūtas gan ir aizmugurē. Aiz sevis vēl varētu nosēdēt, bet ar garākiem cilvēkiem priekšējos sēdekļos vietas varētu būt pamaz.

Uz šosejas 3008 ir kluss, gaita - komfortabla un, kaut arī automobiļa virsbūve ir salīdzinoši augsta, vēja trokšņus dzird vāji. Arī ziemas riepu rupjā protektora švīkstoņa līdz salonam īsti netiek. Vēlmi braukt ar šo auto vēl vairāk spēcina ekonomiskums. Demo braucienā TVNET rīcībā tika nodots modelis ar 1,6 litru 114 zirgspēku dīzeļdzinēju un manuālo pārnesumkārbu, un, kamēr nav izmēģināts cits motorizācijas variants, šī šķiet laba kombinācija. Pietiek gan dinamikas uz šosejas, kad jāveic apdzīšana (ja vairāk vietas, tad var pat nepārslēgties no sestā pārnesuma un lēnām ieskrieties), gan pilsētā, lai nekavētu satiksmi. Turklāt auto ir saprātīgi ekonomisks. Protams, braukt atbilstoši ražotāja norādītajiem patēriņa rādītājiem reti kad sanāk un arī šis nav tas gadījums, tomēr vidēji 5-6 litri uz 100 kilometriem ir ļoti labs sniegums.

Raksta foto
Foto: Peugeot

Bez izmēģinātās agregātu kombinācijas Peugeot piedāvā 1,6 litru dīzeli ar automātu, 1,6 atmosfērisko benzīna dzinēju ar 120 ZS un manuālo pārnesumkārbu, 1,6 litru benzīna 156 zirgspēku turbodzinēju ar 6 pakāpju manuālo vai automātisko pārnesumkārbu, 2 litru dīzeli ar 163 ZS un automātu, kā arī 2 litru dīzeli ar 150 ZS un 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Bez tā Peugeot piedāvājumā ir arī HYbrid4 modelis ar dīzeļdzinēja un elektromotora kombināciju, tiesa, tas būs krietni vien dārgāk. Hibrīdmodeļa bāzes cena pārsniedz 37 tūkstošus eiro, kamēr 3008 ar vienkāršu iekšdedzes dzinēju pieejams par 16 253 eiro. Izmēģinātā vidējā aprīkojuma līmeņa 3008 Active vērtība, ieskaitot ekstras, tikmēr ir 19 tūkstoši eiro.

Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Tehniskie dati: Peugeot 3008 1.6 HDi M6

Dzinējs1560 cm3
Jauda114 ZS
Griezes moments270 – 285 Nm
Vmax183 km/h
0-100 km/h12,2 sekundes
Garums4365 mm
Platums1837 mm
Augstums1635 mm
Riteņu bāze2613 mm
Pašmasa1496 kg
Vidējais patēriņš4,8 l/100km
CO2125 g/km
Degvielas tvertne60 litri
Komentāri (17)
Nepalaid garām!
Uz augšu