Jaunā Škoda Superb - daudz auto par saprātīgu cenu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
References: API SITE

Otrdien Prāgā, aptuveni 800 viesu klātbūtnē čehu autobūves uzņēmums Škoda atklāja braucamo, kuru lepni dēvē par labāko auto, ko jebkad uzbūvējuši, proti, jauno Superb sedanu.

Škoda Superb jaunā paaudze iezvana jaunas ēras sākumu Volkwagen grupā ietilpstošā čehu ražotāja pastāvēšanas vēsturē. Tā vismaz skan kompānijas oficiālais paziņojums, un tas pilnībā atbilst arī bosa Vinfrīda Vālanda teiktajam.

«Šis auto iezīmē jaunas ēras sākumu Škodai. Pēdējos gados mēs esam atsvaidzinājuši un paplašinājuši mūsu modeļu klāstu. Jaunais Superb visu vēlreiz izmainīs un zīmolu padarīs aizvien emocionālāku. Škoda Superb apliecina mūsu centienus autobūves vidējās klases segmentā. Tā ir sasniegusi jaunu līmeni tehnoloģiju un dizaina ziņā un demonstrē Škoda pozīcijas. Ar šo auto Škoda iegūs jaunus klientus gan privātpersonu, gan korporatīvajā vidē,» prezentācijas laikā viesus uzrunāja Vālands.

Vai Superb gūs panākumus reālajā dzīvē, rādīs laiks pēc modeļa nonākšanas pārdošanā. Taču pašiem

čehiem nav ne mazāko šaubu, ka jaunā Superb turpinās iepriekšējo paaudžu modeļu panākumus.

Tie, starp citu, nemaz nav slikti - pirmās un otrās paaudzes Superb visā pasaulē kopumā pārdots vairāk nekā 700 tūkstošos eksemplāru.

Viens no priekšnoteikumiem, lai auto būtu pieprasīts, ir dizains. Jaunās Superb gadījumā tā autors ir Jozefs Kabans, kura virsvadībā vispirms tapa konceptauto Vision C, bet pēcāk sērijveida Superb, kurš nedaudz vēlāk tiks atklāts arī izpildījumā ar universāļa virsbūvi. Pēc tam, kad novērtēts ārējais izskats, var iedziļināties tehniskajos parametros, kas jaunajam modelim ir ievērojami pārāki pār priekšgājēju.

Tā, piemēram, jaunais sedans ir ieguvis par veseliem 80 milimetriem garāku riteņu bāzi un par 61 mm īsāku priekšējo pārkari. Ko tas nozīmē, abstrahējoties no cipariem? Tīri vienkārši - auto iegūst dinamiskāku profilu un vienlaikus arī plašāku salonu. Tas mazāk būs jūtams priekšā, kur vadītājam tomēr ir jāspēj aizsniegties līdz stūrei, pedāļiem un slēdžiem uz priekšējā paneļa, bet par aizmuguri droši var teikt, ka

Superb piedāvā savā segmentā reti sastopamu plašumu.

Biju arī uz brīdi iesēdies, lai palūkotu, kā Superb izskatās no iekšpuses, un jāsaka, ka nav pamatota iemesla dizaineru un Škoda vadītāja teikto apšaubīt. Ar lineālu gan milimetrus nemērīju, taču priekšā Superb ir gan plašs, gan ergonomisks vienlaicīgi, bet aizmugurē auto piedāvā tādas dīvāna ērtības, ka es pat tik ļoti neprotu izgāzties, lai ar ceļiem aizsniegtu priekšējos sēdekļus. Arī no praktiskā viedokļa Superb līdzvērtīgu auto būs grūti atrast, jo bagāžnieks, kura vāks būšot pieejams tikai ar elektropiedziņu (tātad standarta aprīkojums), standarta konfigurācijā ir 625 litrus liels.

Tā kā viens no Škodas saukļiem ir Simply Clever, ko varētu tulkot kā gudri pārdomāts, Superb piedāvā virkni noderīgu sīkumu, kas ceļ gan komforta, gan drošības līmeni. Tie ir, piemēram, aiz degvielas tvertnes vāciņa noslēpts ledus skrāpis, komplektācijā iekļauts un bagāžniekā novietots LED lukturītis, atvāžams piekabes āķis, 230 voltu rozete aizmugurē, speciāls planšetdatora turētājs, pa vienam lietussargam abās priekšējās durvīs, atstarojošo vestu glabātuves visās četrās durvīs u.c.

Visai bagātīgs ir arī dzinēju, informatīvo un drošības sistēmu piedāvājums. Motorizācijas jomā Superb piedāvās gan benzīna, gan dīzeļdzinējus, kas attiecīgi nosedz jaudas spektru no 125 līdz 280 un no 120 līdz 190 zirgspēkiem. Visus motorus, izņemot mazāko benzīnnieku, var komplektēt ar divu sajūgu automātisko pārnesumkārbu. Tāpat četriem motoriem iespējams vilkmes pārvads uz abām asīm. Tie būs 1.4 TSI (150 ZS), 2.0 TSI (280 ZS), 2.0 TI (150 ZS) un 2.0 TDI (190 ZS).

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Drošības sistēmu jomā Škoda pircējus lutinās ar standarta aprīkojumā iekļautu elektronisko stabilitātes sistēmu, autonomo ārkārtas situācijas bremžu sistēmu, riepu spiediena sensoriem, septiņiem drošības gaisa spilveniem. Par papildu samaksu pieejamas citas jau pazīstamas drošības sistēmas, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole, joslu maiņas asistents, aklo punktu uzraugs, sistēma, kas sagatavo braucējus gadījumos, ja no avārijas nav vairs iespējams izvairīties, sistēma, kas uzrauga auto aizmugurē notiekošo, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, automātiskās tālās gaismas un citas.

Superb cenas pagaidām vēl nav zināmas, taču runā, ka

jaunajam automobilim nevajadzētu būt kļuvušam dārgākam par priekšgājēju.

Bet to pilnīgi droši varēs zināt maijā, kad sedans kļūs pieejams pasūtīšanai. Tiem, kurus vairāk interesē Superb universālis, nāksies pagaidīt mazliet ilgāk; tas Latvijai tuvosies vasaras beigās, attiecīgi par pasūtīšanu varēs sākt domāt vasaras pašā karstumā.

Raksta foto
Foto: Škoda

Dīzeļmodeļu tehniskie dati

1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Dzinējs1598 cm31968 cm31968 cm3
Jauda120 ZS150 ZS190 ZS
Griezes moments250 Nm @ 1500 – 3250 rpm340 Nm @ 1750 – 3000 rpm400 Nm @ 1750 – 3250 rpm
Standarta apriepojums215/60 R16215/60 R16215/60 R16
Garums4861 mm4861 mm4861 mm
Platums1864 mm1864 mm1864 mm
Augstums1468 mm1468 mm1468 mm
Riteņu bāze2841 mm2841 mm2841 mm
Klīrenss149 mm149 mm149 mm
Bagāžnieks625 – 1760 litri625 – 1760 litri625 – 1760 litri
Pašmasa1465 – 1480 kg1485 – 1500 kg1505 – 1555 kg
Degvielas trvertne66 l66 l66 l
Vmax206 km/h220 (218) km/h237 (234) km/h
0-100 km/h10,9 (11) s8,8 (8,9) s8 (7,7) s
Vid. Patēriņš3,9 (3,8) l/100 km4 (4,4) l4 (4,4) l

Iekavās norādītās vērtības ir modeļiem ar DSG automātisko pārnesumkārbu.

Benzīna modeļu tehniskie dati

1.4 TSI1.4 TSI1.8 TSI2.0 TSI
Dzinējs1395 cm31395 cm31798 cm31984 cm3
Jauda125 ZS150 ZS180 ZS220 ZS
Griezes moments200 Nm @1400 – 4000 rpm250 Nm @ 1500 – 3500 rpm320 Nm @ 1450 – 3900 (250 Nm @ 1250 – 5000) rpm350 Nm @ 1500 – 4400 rpm
Standarta apriepojums215/60 R16215/60 R16215/60 R16215/55 R17
Garums4861 mm4861 mm4861 mm4861 mm
Platums1864 mm1864 mm1864 mm1864 mm
Augstums1468 mm1468 mm1468 mm1468 mm
Riteņu bāze2841 mm2841 mm2841 mm2841 mm
Klīrenss149 mm149 mm149 mm149 mm
Bagāžnieks625 – 1760 litri625 – 1760 litri625 – 1760 litri625 – 1760 litri
Pašmasa1375 kg1395 – 1425 kg1465- 1485 kg1505 kg
Degvielas trvertne66 l66 l66 l66 l
Vmax208 km/h220 (220) km/h232 (231) km/h243 km/h
0-100 km/h9,9 s8,6 (9) s8 (8,1) s7 sekundes
Vid. Patēriņš5,3 l4,8 (4,9) l5,8 (5,5) l6,1 l

Iekavās norādītas vērtības Superb modeļu versijām ar DSG automātisko pārnesumkārbu.

Pilnpiedziņas modeļu tehniskie dati

1.4 TSI2.0 TSI DSG2.0 TDI2.0 TDI DSG
Jauda150 ZS280 ZS150 ZS190 ZS
Griezes moments250 Nm @ 1500 – 3500 rpm350 Nm @ 1700 – 5600 rpm340 Nm @ 1750 – 3000 rpm400 Nm @ 1750 – 3250 rpm
Standarta apriepojums215/60 R16215/55 R17215/60 R16215/60 R16
Garums4861 mm4861 mm4861 mm4861 mm
Platums1864 mm1864 mm1864 mm1864 mm
Augstums1468 mm1468 mm1468 mm1468 mm
Riteņu bāze2841 mm2841 mm2841 mm2841 mm
Klīrenss148 mm148 mm148 mm148 mm
Bagāžnieks625 – 1760 litri625 – 1760 litri625 – 1760 litri625 – 1760 litri
Pašmasa1505 kg1615 kg1605 kg1615 kg
Degvielas trvertne66 l66 l66 l66 l
Vmax217 km/h250 km/h217 km/h229 km/h
0-100 km/h9 s5,8 s9,1 s7,6 s
Vid. Patēriņš5,4 l7,1 l4,4 l5 l
Uz augšu