Jaunā Škoda Superb - daudz auto par saprātīgu cenu
Škoda Superb jaunā paaudze iezvana jaunas ēras sākumu Volkwagen grupā ietilpstošā čehu ražotāja pastāvēšanas vēsturē. Tā vismaz skan kompānijas oficiālais paziņojums, un tas pilnībā atbilst arī bosa Vinfrīda Vālanda teiktajam.
«Šis auto iezīmē jaunas ēras sākumu Škodai. Pēdējos gados mēs esam atsvaidzinājuši un paplašinājuši mūsu modeļu klāstu. Jaunais Superb visu vēlreiz izmainīs un zīmolu padarīs aizvien emocionālāku. Škoda Superb apliecina mūsu centienus autobūves vidējās klases segmentā. Tā ir sasniegusi jaunu līmeni tehnoloģiju un dizaina ziņā un demonstrē Škoda pozīcijas. Ar šo auto Škoda iegūs jaunus klientus gan privātpersonu, gan korporatīvajā vidē,» prezentācijas laikā viesus uzrunāja Vālands.
Vai Superb gūs panākumus reālajā dzīvē, rādīs laiks pēc modeļa nonākšanas pārdošanā. Taču pašiem
čehiem nav ne mazāko šaubu, ka jaunā Superb turpinās iepriekšējo paaudžu modeļu panākumus.
Tie, starp citu, nemaz nav slikti - pirmās un otrās paaudzes Superb visā pasaulē kopumā pārdots vairāk nekā 700 tūkstošos eksemplāru.
Viens no priekšnoteikumiem, lai auto būtu pieprasīts, ir dizains. Jaunās Superb gadījumā tā autors ir Jozefs Kabans, kura virsvadībā vispirms tapa konceptauto Vision C, bet pēcāk sērijveida Superb, kurš nedaudz vēlāk tiks atklāts arī izpildījumā ar universāļa virsbūvi. Pēc tam, kad novērtēts ārējais izskats, var iedziļināties tehniskajos parametros, kas jaunajam modelim ir ievērojami pārāki pār priekšgājēju.
Tā, piemēram, jaunais sedans ir ieguvis par veseliem 80 milimetriem garāku riteņu bāzi un par 61 mm īsāku priekšējo pārkari. Ko tas nozīmē, abstrahējoties no cipariem? Tīri vienkārši - auto iegūst dinamiskāku profilu un vienlaikus arī plašāku salonu. Tas mazāk būs jūtams priekšā, kur vadītājam tomēr ir jāspēj aizsniegties līdz stūrei, pedāļiem un slēdžiem uz priekšējā paneļa, bet par aizmuguri droši var teikt, ka
Superb piedāvā savā segmentā reti sastopamu plašumu.
Biju arī uz brīdi iesēdies, lai palūkotu, kā Superb izskatās no iekšpuses, un jāsaka, ka nav pamatota iemesla dizaineru un Škoda vadītāja teikto apšaubīt. Ar lineālu gan milimetrus nemērīju, taču priekšā Superb ir gan plašs, gan ergonomisks vienlaicīgi, bet aizmugurē auto piedāvā tādas dīvāna ērtības, ka es pat tik ļoti neprotu izgāzties, lai ar ceļiem aizsniegtu priekšējos sēdekļus. Arī no praktiskā viedokļa Superb līdzvērtīgu auto būs grūti atrast, jo bagāžnieks, kura vāks būšot pieejams tikai ar elektropiedziņu (tātad standarta aprīkojums), standarta konfigurācijā ir 625 litrus liels.
Tā kā viens no Škodas saukļiem ir Simply Clever, ko varētu tulkot kā gudri pārdomāts, Superb piedāvā virkni noderīgu sīkumu, kas ceļ gan komforta, gan drošības līmeni. Tie ir, piemēram, aiz degvielas tvertnes vāciņa noslēpts ledus skrāpis, komplektācijā iekļauts un bagāžniekā novietots LED lukturītis, atvāžams piekabes āķis, 230 voltu rozete aizmugurē, speciāls planšetdatora turētājs, pa vienam lietussargam abās priekšējās durvīs, atstarojošo vestu glabātuves visās četrās durvīs u.c.
Visai bagātīgs ir arī dzinēju, informatīvo un drošības sistēmu piedāvājums. Motorizācijas jomā Superb piedāvās gan benzīna, gan dīzeļdzinējus, kas attiecīgi nosedz jaudas spektru no 125 līdz 280 un no 120 līdz 190 zirgspēkiem. Visus motorus, izņemot mazāko benzīnnieku, var komplektēt ar divu sajūgu automātisko pārnesumkārbu. Tāpat četriem motoriem iespējams vilkmes pārvads uz abām asīm. Tie būs 1.4 TSI (150 ZS), 2.0 TSI (280 ZS), 2.0 TI (150 ZS) un 2.0 TDI (190 ZS).
Drošības sistēmu jomā Škoda pircējus lutinās ar standarta aprīkojumā iekļautu elektronisko stabilitātes sistēmu, autonomo ārkārtas situācijas bremžu sistēmu, riepu spiediena sensoriem, septiņiem drošības gaisa spilveniem. Par papildu samaksu pieejamas citas jau pazīstamas drošības sistēmas, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole, joslu maiņas asistents, aklo punktu uzraugs, sistēma, kas sagatavo braucējus gadījumos, ja no avārijas nav vairs iespējams izvairīties, sistēma, kas uzrauga auto aizmugurē notiekošo, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, automātiskās tālās gaismas un citas.
Superb cenas pagaidām vēl nav zināmas, taču runā, ka
jaunajam automobilim nevajadzētu būt kļuvušam dārgākam par priekšgājēju.
Bet to pilnīgi droši varēs zināt maijā, kad sedans kļūs pieejams pasūtīšanai. Tiem, kurus vairāk interesē Superb universālis, nāksies pagaidīt mazliet ilgāk; tas Latvijai tuvosies vasaras beigās, attiecīgi par pasūtīšanu varēs sākt domāt vasaras pašā karstumā.
Dīzeļmodeļu tehniskie dati
1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | |
---|---|---|---|
Dzinējs | 1598 cm3 | 1968 cm3 | 1968 cm3 |
Jauda | 120 ZS | 150 ZS | 190 ZS |
Griezes moments | 250 Nm @ 1500 – 3250 rpm | 340 Nm @ 1750 – 3000 rpm | 400 Nm @ 1750 – 3250 rpm |
Standarta apriepojums | 215/60 R16 | 215/60 R16 | 215/60 R16 |
Garums | 4861 mm | 4861 mm | 4861 mm |
Platums | 1864 mm | 1864 mm | 1864 mm |
Augstums | 1468 mm | 1468 mm | 1468 mm |
Riteņu bāze | 2841 mm | 2841 mm | 2841 mm |
Klīrenss | 149 mm | 149 mm | 149 mm |
Bagāžnieks | 625 – 1760 litri | 625 – 1760 litri | 625 – 1760 litri |
Pašmasa | 1465 – 1480 kg | 1485 – 1500 kg | 1505 – 1555 kg |
Degvielas trvertne | 66 l | 66 l | 66 l |
Vmax | 206 km/h | 220 (218) km/h | 237 (234) km/h |
0-100 km/h | 10,9 (11) s | 8,8 (8,9) s | 8 (7,7) s |
Vid. Patēriņš | 3,9 (3,8) l/100 km | 4 (4,4) l | 4 (4,4) l |
Iekavās norādītās vērtības ir modeļiem ar DSG automātisko pārnesumkārbu.
Benzīna modeļu tehniskie dati
1.4 TSI | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 2.0 TSI | |
---|---|---|---|---|
Dzinējs | 1395 cm3 | 1395 cm3 | 1798 cm3 | 1984 cm3 |
Jauda | 125 ZS | 150 ZS | 180 ZS | 220 ZS |
Griezes moments | 200 Nm @1400 – 4000 rpm | 250 Nm @ 1500 – 3500 rpm | 320 Nm @ 1450 – 3900 (250 Nm @ 1250 – 5000) rpm | 350 Nm @ 1500 – 4400 rpm |
Standarta apriepojums | 215/60 R16 | 215/60 R16 | 215/60 R16 | 215/55 R17 |
Garums | 4861 mm | 4861 mm | 4861 mm | 4861 mm |
Platums | 1864 mm | 1864 mm | 1864 mm | 1864 mm |
Augstums | 1468 mm | 1468 mm | 1468 mm | 1468 mm |
Riteņu bāze | 2841 mm | 2841 mm | 2841 mm | 2841 mm |
Klīrenss | 149 mm | 149 mm | 149 mm | 149 mm |
Bagāžnieks | 625 – 1760 litri | 625 – 1760 litri | 625 – 1760 litri | 625 – 1760 litri |
Pašmasa | 1375 kg | 1395 – 1425 kg | 1465- 1485 kg | 1505 kg |
Degvielas trvertne | 66 l | 66 l | 66 l | 66 l |
Vmax | 208 km/h | 220 (220) km/h | 232 (231) km/h | 243 km/h |
0-100 km/h | 9,9 s | 8,6 (9) s | 8 (8,1) s | 7 sekundes |
Vid. Patēriņš | 5,3 l | 4,8 (4,9) l | 5,8 (5,5) l | 6,1 l |
Iekavās norādītas vērtības Superb modeļu versijām ar DSG automātisko pārnesumkārbu.
Pilnpiedziņas modeļu tehniskie dati
1.4 TSI | 2.0 TSI DSG | 2.0 TDI | 2.0 TDI DSG | |
---|---|---|---|---|
Jauda | 150 ZS | 280 ZS | 150 ZS | 190 ZS |
Griezes moments | 250 Nm @ 1500 – 3500 rpm | 350 Nm @ 1700 – 5600 rpm | 340 Nm @ 1750 – 3000 rpm | 400 Nm @ 1750 – 3250 rpm |
Standarta apriepojums | 215/60 R16 | 215/55 R17 | 215/60 R16 | 215/60 R16 |
Garums | 4861 mm | 4861 mm | 4861 mm | 4861 mm |
Platums | 1864 mm | 1864 mm | 1864 mm | 1864 mm |
Augstums | 1468 mm | 1468 mm | 1468 mm | 1468 mm |
Riteņu bāze | 2841 mm | 2841 mm | 2841 mm | 2841 mm |
Klīrenss | 148 mm | 148 mm | 148 mm | 148 mm |
Bagāžnieks | 625 – 1760 litri | 625 – 1760 litri | 625 – 1760 litri | 625 – 1760 litri |
Pašmasa | 1505 kg | 1615 kg | 1605 kg | 1615 kg |
Degvielas trvertne | 66 l | 66 l | 66 l | 66 l |
Vmax | 217 km/h | 250 km/h | 217 km/h | 229 km/h |
0-100 km/h | 9 s | 5,8 s | 9,1 s | 7,6 s |
Vid. Patēriņš | 5,4 l | 7,1 l | 4,4 l | 5 l |