Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Korejieši nāk! Korejiešu izklaides industrija gatavojas pārņemt pasauli

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Pēc jokdara un repera PSY (Gangnam Style) fenomenālajiem panākumiem starptautiskās mūzikas lauciņā tūkstošiem korejiešu bērnu nodevušies sapnim par skatuvi. Ceļā uz popularitāti nav šķērslis ne nogurdinoši mēģinājumi, ne augstās mūzikas industrijas pārstāvju prasības.

Korejiešu pops jeb K-pop jau tagad iekarojis klausītāju sirdis Ķīnā un Japānā, un arvien lielāki panākumi tiek gūti arī Rietumos.

Pēc PSY uzvaras gājiena korejieši lieti izmanto viņa popularitātes vilni, lai Rietumus iepazīstinātu ar savu izklaides industriju, kas ietver gan mūziku, gan televīzijas pārraides, bieži vien gaužām savādas.

Tādu, kas sapņo izsisties mūzikas lauciņā, Korejā ir daudz, un pat bērnu vidū valda sīva konkurence.

«Reuters» fotogrāfs paviesojās deviņus gadus vecās Kimas Si-jonas mājā. Meitene dienu no dienas pavada treniņos, kas paņem visu viņas laiku. Viņa septiņos ceļas, lai dotos uz skolu, bet pēc tās seko balss treniņi, deju nodarbības, specializētās hobiju skolas apmeklējums, kā arī ģitāras nodarbības. Mājās viņa atgriežas ap pusnakti, lai taisnā ceļā dotos uz gultu. Taču meitene nesūdzas, viņas sapnis esot kļūt par korejiešu popzvaigzni.

Kima līdzīgi kā daudzi citi viņas vienaudži sapņo par iespēju nokļūt tādu korejiešu producentu kā «YG Entertainment» vai «S.M. Entertainment» gādībā. Tomēr daudzi bērni, kas tur nonākuši, drastisko prasību un režīma dēļ spiesti pat pamest skolu.

Mazās Kimas lielākais uzraugs un fans ir viņas mamma. Tieši viņa visu dienu pavada, meitu vedot no nodarbības uz nodarbību. Viņa neslēpj, ka cer uz meitas panākumiem, jo viņai pašai savulaik tā arī neizdevās piepildīt sapni par dziedāšanu.

Producentu prasības esot drastiskas. Bērniem tiek pieprasīts mācīties arī ķīniešu valodu, jo tas ir viens no tirgiem, kuru korejiešu mākslinieki cenšas iekarot.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu