Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Markione Fiat un Chrysler vadīs vismaz līdz 2017.gadam

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Serdžo Markione turpinās vadīt Itālijas autoražotāju «Fiat» un tā ASV struktūrvienību «Chrysler» vismaz līdz 2017.gadam, pirmdien paziņoja «Fiat» priekšsēdētājs Džons Elkans.

Elkans apstiprināja Markiones plānus divas nedēļas pēc tam, kad «Fiat» vadītājs bija pabeidzis «Chrysler» pārņemšanu, tādējādi izbeidzot četrus gadus ilgušos pūliņus, kas nesuši pārdošanas apjoma un ienākumu pieaugumu.

Turklāt šis darījums arī pavēris durvis plašākai «Fiat» reorganizācijai, kas ietver iespēju galveno biroja ēku pārvietot uz ASV un papildus Milānas fondu tirgum kotēt akcijas vēl vienā vai divās biržās.

«Viņš [Markione] pēdējos trīs gados ir patiesi spējis nodrošināt «Fiat» un «Chrysler» sadarbību, un es domāju, ka mēs redzēsim šo uzņēmumu sadarbību mūžīgi,» sacīja Elkans.

«Fiat» 1.janvārī panāca vienošanos, lai iegādātos tā īpašumā vēl neesošo 41% «Chrysler» akciju, tādējādi radot pasaulē septīto lielāko autoražotāju.

«Fiat» ASV kompānijas vairākuma akcijas piederējušas kopš 2009.gada.

Šī vienošanās izbeigusi ilgušās pārrunas ar darbinieku fondu «UAW Retiree Medical Benefits Trust», kas pazīstams kā «VEBA Trust» un kam piederēja atlikusī akciju daļa.

«VEBA Trust» iepriekš bija plānojusi pārdot sev piederošās akcijas fondu biržā, lai iegūtu augstāku cenu, taču «Fiat» spēja izvairīties no «Chrysler» akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

Elkans pirmdien paziņoja, ka pēc šī darījuma īstenošanas «Fiat» varētu apsvērt arī kompānijas nosaukuma maiņu, lai nodrošinātu lielāku «Chrysler» atpazīstamību.

Tikmēr Markione pavēstījis, ka viņa ambīcijas ir radīt autoražotāju ar kapitālu un pārdošanas apjomu, lai spētu konkurēt ar tādiem autobūves gigantiem kā «Toyota» un «General Motors».

Kā ziņots, «Fiat» pārņēma «Chrysler» vadību 2009.gadā pēc autoražotāja īstenotās bankrota procedūras, lai veiktu pakāpenisku abu uzņēmumu apvienošanu.

Uz augšu