Savā rezolūcijā premjers nozares ministram uzdevis sniegt detalizētu informāciju par iemesliem un argumentiem, kādēļ pieņemts šāds lēmums, kā arī sasniedzamajiem mērķiem, lai būtu pamats izvērtēt šādu līgumu lietderību, norādīja Panke.
Dombrovskim līdz piektdien premjeram jāsniedz informācija par visiem Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM), tās padotībā esošo iestāžu un kapitālsabiedrību noslēgtajiem reklāmas līgumiem ar masu medijiem, par līdzekļu avotiem pakalpojumu apmaksai, kā arī jāskaidro iepirkumu veikšanai piemērotā procedūra.
Iepriekš medijos izskanējis, ka IZM pašlaik ir vienīgā ministrija, kas par budžeta naudu pērk saturu medijos. Savukārt RP, kuras pārziņā tā ir, noraida, ka tas saistīts ar popularitātes celšanu un vēlēšanām.
Ministrijai darījumi slēgti ar četriem medijiem uz četriem mēnešiem, tam kopā tērējot nepilnus 22 tūkstošus latu budžeta naudas.
Pirms divām nedēļām slēgts pakalpojumu līgums ar «Latvijas Avīzi» par sešiem tūkstošiem un 50 latiem. Laikraksts apņemas publicēt sešus rakstus, ministrija - sniegt savus norādījumus, par ko šīs publikācijas būs. Līdzīgs darījums slēgts ar interneta portālu «sportacentrs» par vairāk nekā trīs tūkstošiem latu. Reklāmu ministrija publicējusi laikrakstā «Neatkarīgā». Apjomīgākais līgums ministrijai ir ar Radio SWH par 24 ziņu raidījumiem un 24 autorraidījumiem. Ministrija dos priekšlikumus par saturu un dalībniekiem, radio pretī sola nodrošināt augstu žurnālistisko līmeni. Izglītības ministrijas pasūtītajiem raidījumiem un publikācijām jāparādās līdz šā gada beigām.