Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Latviete, kura ielauzusies modes biznesā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto / narciss.eu

Šovasar parādījās ziņa, ka Londonā, Notinghilā, atvērts latviešu modes zīmola NARCISS veikals. Tā īpašnieci Alisi Trautmani sastapām šonedēļ Rīgā notikušajā 60.gadu modei veltītajā pasākumā. Lai arī pēc skata trausla, tērpusies melnā, stilīgā, pašas dizainētā kleitiņā, Alise itin labi zina, ko nozīmē ielauzties modes biznesā un tajā arī noturēties.

Tiem, kas vēl nezina: kas īsti ir NARCISS?

Būtībā jau mūs vajadzētu pazīt, jo zīmolam ir jau divarpus gadu. Esam mazs, neatkarīgs uzņēmums, bet Latvijas modes pasaulē noteikti esam jauni. Īpaši, ja salīdzina ar jau labi pazīstamiem zīmoliem. Pirmo kolekciju gan prezentējām ārpus Latvijas, tādēļ iespējams, ka šeit tiešām mūs pazīst pavisam īsu laiku. Protams, gribētos, lai mūs pazīst arī šeit, jo nākam no Latvijas, taču galvenokārt tiešām orientējamies uz apģērbu eksportu - no tā gūstam lielāko daļu mūsu ienākumu.

Kādēļ zīmolam dots tieši šāds nosaukums?

Pamatā ir grieķu mīts par daiļo jaunekli Narcisu, kurš iemīlējās savā atspulgā un pārvērtās par narcisi.

Mēs gan nereklamējam to slimīgo narcismu, bet tieši otrādi - aicinām sievietes iemīlēt savu atspulgu,

jo šķiet, ka ir pārāk daudz sieviešu, kuras, skatoties spogulī, nepamatoti savā izskatā atrod kaut kādus trūkumus vai vismaz vairāk trūkumu, nekā patiesībā ir. Lai kā nu būtu, bet arī savu draudzeņu un paziņu vidū esmu sastapusi sievietes, kas nav apmierinātas ar savu izskatu, lai gan viņas ir skaistas, brīnišķīgas un pievilcīgas. Tādēļ kādu devu no narcisma gribam nodot tālāk, cerot, ka mūsu apģērbā sieviete jutīsies pašpārliecinātāka.

Vai tas, ko piedāvājat, ir domāts visu vecumu un izmēru sievietēm jeb tikai ideāla auguma īpašniecēm?

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto / narciss.eu

Orientējaties uz ikdienā valkājamām drēbēm vai kaut ko smalkāku?

Mūsu kolekcijām raksturīgā iezīme - apmēram 80 procentu ir kleitas. Tā ir tā sievišķības iezīme, ko uzsveram, jo mums gribas, lai sievietes atkal kļūtu sievišķīgas un par to pašas priecātos. Ceru, ka tā ir atšķirīgā iezīme, jo garo bikšu mūsu kolekcijās tikpat kā nav. Savukārt kleitas un svārki - tas ir mūsu "jājamzirdziņš".

Kādēļ izdomājāt pievērsties tieši modes biznesam un vai tajā nenākas lauzties ar varu?

(Smejas.) Protams, joprojām nākas lauzties. Un, sākot darbību Anglijā, vēl vairāk ir jālaužas, jo neviens jau negaida atplestām rokām. Ar veikala atvēršanu būtībā viss tikai sākas. Bet modes sfērai pievērsos tādēļ, ka vēlējos izmēģināt, vai varu pārvērst modi par biznesu. Tāpēc vēlamies piedāvāt tērpus, kas ir ne tikai mākslinieciski skaisti, bet arī būtu reāli valkājami. Var jau cilvēkus pārsteigt ar kaut ko traku un šokējošu, taču

ir svarīgi, lai cilvēki šos tērpus arī valkātu, justos ērti un pievilcīgi,

izbaudītu apģērba kvalitāti.

Izklausās labi, citādi dažkārt, ieraugot cenu un modeli, pircējs jūtas šokēts...

Mūsu apģērbi nav lēti, taču tiešām darām visu un ticam, ka tos var valkāt ilgāk nekā vienu sezonu. Pilnveidojam un uzlabojam kvalitāti, arī naudu uz audumiem netaupām - tos iepērkam Itālijā un Spānijā. Svarīgs ir arī dizains - jā, lai apģērbs izskatās interesants un tam varbūt ir kāda neparasta detaļa, taču - lai to varētu uzvilkt arī nākamajā sezonā. Klasisks, taču ar "odziņu".

Vai, ejot pa ielu jūsu zīmola tērpā, es riskēju sastapt vēl kādu tāpat tērpušos dāmu?

Gan Anglijā, gan Beļģijā, gan Kuveitā mūsu zīmola apģērbus pārdod tikai vienā veikalā. Kopumā varbūt esam saražojušas piecas kleitas, taču tās ir izkaisītas pa visu pasauli. Tāpēc diez vai, ejot, piemēram, pa Londonu, jūs ieraudzīsiet vēl kādu dāmu tādā pašā kleitā kā jums. Piemēram, Notinghilā sievietes to ļoti novērtē; viņas saka - o, tas ir tas, ko mēs tiešām gribam.

Kur jums radās drosme pēkšņi atvērt veikalu Notinghilā?

Neapstrīdami, Londona ir uzskatāma par modes Meku, un mums ir jāiepatīkas vietējiem klientiem, ir jābūt tik zināmiem, lai cilvēki nāktu pie mums iepirkties. Pati iela, kur atrodamies, ir ļoti laba un draudzīga, tur atrodami arī franču un spāņu brendi. Centāmies iekļūt šajā apritē, un beigās tā vietā, lai turpinātu jau trešo sezonu bombardēt iepircējus ar zvaniem un e-pastiem, izdomājām: bet kā būtu, ja paši atvērtu te veikalu? (Smaida.) Pirmā doma bija Maskava, kas būtu tikai likumsakarīgi, bet tur īres cenas patiešām pārspēj Londonu!

Zīmola "Narciss" Londonā, Notinghilā
Zīmola "Narciss" Londonā, Notinghilā Foto: Publicitātes foto / narciss.eu

Veikals Londonā darbojas trīs mēnešus, tādēļ ir pāragri spriest, kā mums veicas, taču - esmu optimiste, un man liekas, ka sākums ir labs. Protams, viss tikai ir sācies un tikai tagad sākas lielais darbs. Ir aktīvi jāpiesaista pircēji, klienti, jābūt servisam, interesantiem papildinājumiem, jaunām kolekcijām...

Vai tērpu modeļus domājat pati, vai ir cilvēki, kas jums palīdz?

Esmu mēģinājusi sadarboties ar dizaineriem, taču jaunā kolekcija visa ir manis zīmēta un izdomāta. Jā, man ir praktikanti, kas vienmēr palīdz, pie modeļiem ir kopīgais darbs, bet dizaina ziņā ir pilnīgi mana.

Tā mūza atlido tad, kad jums vajadzētu?

Nāku uz darbu septiņos vai palieku ilgāk, un tikai tad varu domāt. Jo pa dienu ir biznesa lietas, pārdošana un mārketings, un pilnīgs miers iestājas tikai vakarā. (Smejas.) Ir grūti noķert mūzu īstajā brīdī - tad, kad viņa atlido, tad atlido. Man ir jautājuši, kas ir mans iedvesmas avots. Tas var būt brauciens, cilvēki, varbūt vienkārši uz ielas redzēta meitene.

Tad tā bilde "saliekas" kopā, un tu ieraugi to, ko gribi.

Mēs runājam par modi. Kam, jūsuprāt, šoruden pavisam noteikti jābūt sievietes garderobē?

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto / narciss.eu
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu