Vides aktīvisti ir satraukti, ka kuģa vraks pacelšanu varētu neizturēt un sadalīties. Tāpat Itālijas Vides departaments brīdina par iespējamu piesārņojumu, no kuģa izplūstot tūkstošiem tonnu ūdens, kas līdz šim bijuši kuģa iekšienē. No Costa Concordia iepriekš izsūknēta visa tā tvertnēs esošā degviela, tomēr piesārņojumu saskarē ar ūdeni var radīt arī pūstošie ēdienu un dzērienu krājumi kuģa iekšienē, kā arī cita veida ķimikālijas.
Varas iestādes solījušas rūpīgi pārbaudīt piesārņojuma līmeni vraka apkārtnē pirms un pēc kuģa izcelšanas.
Costa Concordia izcelšanas komanda atzīst, ka piesārņojuma risks pastāv, taču to novērst nav iespējams. «Tiklīdz sākta izcelšana, jūs esat aiz robežas, no kuras iespējams atgriezties,» teica kuģu izcelšanas kompānijas «Titan Salvage» speciālists Nikolass Sloane.
«Šāda mēroga operāciju neviens nav mēģinājis īstenot. Gluži kā visās lietās, kuras iepriekš nav darītas, pastāv zināmi neskaidrības elementi. Vraka salūšanas teorija ir maz ticama. Ticamāks scenārijs ir piesārņota ūdens izplūšana. Mums ir rīcības plāni, ja tas notiktu,» sola Nacionālās Civilās aizsardzības aģentūras vadītājs Franko Gabriēli.
Galu galā iecerēts kuģi no avārijas vietas aizvilkt un nodot metāllūžņos.
Izcelšanas komandā darbojas 500 cilvēki no 24 pasaules valstīm. Iecerēts, ka kuģis tiks pacelts par aptuveni 3 metriem stundā. Zem ūdens kuģa saturēšanai izvietotas tērauda ķēdes, kuru kopējais svars ir ap 17 000 tonnu.
Jau ziņots, ka kuģa kapteinis apsūdzēts par cilvēku slepkavību bez iepriekšēja nodoma, avarējušā kuģa pamešanu pirms visu cilvēku evakuēšanas un kaitējuma nodarīšanu videi.