Viens no lielākajiem ieguvējiem, kopš Fiat ir pārņēmis amerikāņu autobūves koncernu Chrysler, ir itāļu zīmols Lancia, jo tas pēc abu grandu apvienošanās ir ieguvis uzreiz trīs jaunus modeļus.
Frankfurte: Chrysler kļūst par Lancia
Thema, Voyager un Flavia Cabrio ir pirmie trīs Lancia modeļi, kas tapuši pēc Fiat un Chrysler resursu savienošanas un itāļu zīmola modeļu klāstu paplašina precīzi divkārt.
Lancia stendā Frankfurtē ir aplūkojami visi trīs jaunie auto, kas radīti īpašai mērķauditorijai. Tie domāti cilvēkiem, kas ar savu labklājību nedižojas, kas ir piezemēti un prot vienlaikus pieņem diametrāli pretējas idejas, piemēram, tradīcijas un inovācijas, racionālu pieeju un emocionalitāti, individualizēšanu un sociālo apziņu.
Preses materiālos vienmēr tiek izmantoti skaisti salīdzinājumi un tēlaini epiteti, bet faktiski aiz krāšņajiem vārdiem slēpjas vienkāršs paskaidrojums, un šajā gadījumā no tā jāsaprot, ka pircējam tiek piedāvātas Chrysler automašīnas ar Lancia emblēmām un pārveidotiem saloniem, kas tad arī rada citādākas izjūtas.
Lai vai kā, Lancia jaunais flagmanis ir uz Chrysler 300C bāzes veidotā Thema. Auto ar šādu nosaukumu pirmo reizi debitēja tālajā 1984. gadā, un jaunais modelis pēc koncepcijas ir identisks - tam jāpiedāvā nedaudz citādāka, netradicionālāka alternatīva. Ražotājs uzskata, ka amerikānisko izmēru, pamanāmības un komforta kombinācija ar itāļu meistaru darbu, lielajām Lancia raksturīgo klusumu salonā un izvēlēto materiālu kvalitāti ir tieši tas, ko meklē cilvēki premium segmentā, kas grib atšķirties.
Eiropas tirgū Lancia Thema nonāks šā gada oktobrī (Latvijā Lancia pārstāvniecības nav), un pircējs varēs izvēlēties trīs laba aprīkojuma līmeņus - Gold, Platinum un Executive -, kā arī trīs dažādus dzinējus - 3,6 litru V6 benzīnnieku ar 286 zirgspēkiem un astoņu pakāpju automātu vai arī 3 litru V6 dīzeļdzinēja versijas ar 190 un 239 zirgspēkiem, kas tiks sapārotas ar piecu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Otrs lielais, iespējams, pat nozīmīgākais Lancia ieguvums no Chrysler, ir Voyager. Tas maz atšķiras no amerikāņa, kurš 27 gadu laikā 120 valstīs pārdots vairāk nekā 13 miljonos eksemplāru, un pildīs modeļa Phedra ideoloģiskā pēcteča funkcijas. Arī Lancia Voyager pārdošanā nonāks oktobrī un tam būs iespējams izvēlēties starp diviem motoriem - Thema sakarā minēto benzīnnieku un 2,8 litru dīzeļdzinēju ar 163 zirgspēkiem.
Visbeidzot trešais Chrysler modelis Lancia sastāvā ir Flavia jeb 200C vaļējā versija. Flavia ir pirmais Lancia kabriolets ar četrām sēdvietām kopš 1967. gada, kad no ražošanas tika noņemta oriģinālā itāļu Flavia.
Sākotnēji nav bijis padomā šādu auto ražot, taču publikas labās atsauksmes un pozitīvā attieksme pret šā gada martā Ženēvas auto izstādē prezentēto Flavia konceptauto likušas lemt par labu modeļa izlaišanai sērijveidā, vēsta Automotive News Europe. Stāsts par Flavia ir pierādījums tam, cik ātri autoindustrijā viss var mainīties - vēl pavasarī itāļi vēlējās Eiropas tirgū piedāvāt Flavia sedanu (pārveidotu Chrysler 200C), taču šis projekts galu beigās tika svītrots no dienas kārtības, jo secināts, ka atbilstoša dīzeļmodeļa izstrāde izmaksātu par daudz un no tā nebūtu vēlamās atdeves.
Pārdošanā Flavia kabriolets, ko aprīkos ar 175 zirgspēku 2,4 litru benzīna motoru un sešu pakāpju automātu, nonāks nākamā gada pavasarī.
Nobeigumā var atzīmēt, ka auto izstādē līdzās Chrysler automobiļiem izstādīti arī trīs Lancia - supermini Musa, mazās klases Ypsilon un vidējās klases Delta, kam gan vairs nav nekā kopīga ar astoņdesmitajos gados lielus panākumus autorallijā guvušo tāda paša nosaukuma modeli.