Latvijā ir ieradies cilvēks, kuru 360 miljoni pasaules budistu un vēl neskaitāmi šīs neteiskās mācības atbalstītāju uzskata par savu garīgo līderi, kurš atvedis skaidru un cilvēcīgu ētikas mācību. Latvijas vadībai neatliek laika vai vēlmes ar viņu tikties.
Vai tiešām Vienotības politiskā elite ir tik ļoti norūpējusies par siltiem Briseles krēsliem vai jebkādu citu starptautisku karjeru, lai šobrīd «nesabojātu reputāciju» un neizdarītu «nevēlamus žestus» vai jebko, kas varētu apgrūtināt nonākšanu šajos siltajos krēslos? Nedaudz pēc skolnieku - teicamnieku reakcijas šajā kontekstā izskatījās arī Ārlietu ministrijas centības pilnais paziņojums, ka Latvija atbalsta Ķīnas teritoriālo integritāti, kaut gan Viņa Svētība vairākas reizes ir uzsvēris, ka viņa mērķis nav Tibetas neatkarība, - «mēs esam labie, lūdzu nepadomājiet par mums ko sliktu».
Kaut kā bēdīgi paliek - Latvijas politiskā elite atkal ierāvusi asti kājstarpē un nav neviena, kam pietiktu mugurkaula sekot britu kolēģu piemēram un paziņot, ka arī Latvijas ministri var tikties, ar ko vien grib, un viņiem nevienam nav jāatskaitās.
Varbūt mūsu politiķu spicei derētu pārlasīt budisma pamattēzes, kuras Buda formulēja kā Astoņu posmu ceļu, un tur tiek minēti arī īsti, krietni lēmumi, īsta valoda un īsta darbība. Tad dzīve būtu vienkāršāka un mēs, vēlētāji, labāk saprastu, ar ko mums darīšana.