Frankfurtes auto šovā Volkswagen plāno pirmo reizi parādīt elektroauto konceptu Nils, kas vizuāli ir pārsteidzoši līdzīgs iepriekš prezentētajam Audi Urban Concept, tiesa, izstrādājums no Volfsburgas ir vēl mazāks.
Volkswagen konceptauto Nils
Tāpat kā Audi pilsētas konceptauto, arī VW Nils ir neliels braucamrīks ar brīvi stāvošiem riteņiem un elektropiedziņu. Atšķirībā no četru gredzenu brālēna, Nils salonā ir tikai viens sēdeklis un pats auto ir izgatavots nevis no oglekļa šķiedras, bet gan alumīnija.
460 kilogramus vieglā Nils dzīšanai uz priekšu videi draudzīgā un akustiski komfortablā režīmā kalpo elektromotors, kurš atrodas aiz kabīnes un griež aizmugurējos riteņus. Motors sver tikai 19 kilogramus, taču tā maksimālā jauda īslaicīgi var sasniegt 25 kilovatus, bet nomināli tie ir 15 kilovati (attiecīgi 34 un 20 ZS).
Lai arī skaitļi šķiet smieklīgi mazi, jāatceras, ka pats auto ir mazs, sver nepilnu pustonnu un līdz ar to dinamika sanāk pilsētas apstākļiem pilnīgi pietiekama. 100 km/h Nils spēj sasniegt nepilnās 11 sekundēs un ar vienu uzlādēšanas reizi, kas no 220 voltu rozetes ilgst tikai divas stundas, varot nobraukt līdz 65 kilometrus tālu ceļu. VW Nils maksimālais ātrums ir 130 kilometri.
VW Nils drīzāk atgādina rotaļu mašīnīti, nekā īstu auto, taču ir aprīkots ar modernākajām atbalsta un drošības sistēmām. Piemēram, tā aprīkojumā ir adaptīvā kruīza kontrole ar avārijas bremžu funkciju un multimediju sistēma ar navigāciju, kas izvēlas tādu maršrutu līdz galamērķim, lai baterijas resursu pietiktu arī atpakaļceļam.
VW Nils tehniskie dati
Elektromotors | 20 ZS (max. 34 ZS) |
0-100 km/h | Nepilnas 11 sekundes |
Vmax | 130 km/h |
Autonomija ar uzlādētām baterijām | 65 km |
Uzlādes ilgums | 2 h |
Garums | 3,04 m |
Virsbūves platums | 86 cm |
Platums no riteņa līdz ritenim | 1,39 m |
Augstums | 1,2 m |
Riteņi priekšā | 115/80 R17 |
Riteņi aizmugurē | 125/80 R17 |
Svars | 460 kilogrami |