Kāpēc Latvijā nav IKEA vai «Starbucks»? (342)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Šonedēļ Lietuvā durvis ver par brendu kļuvušā mēbeļu ražotāja IKEA pirmais veikals, bet par tā nākotni Latvijas tirgū pagaidām skaidru ziņu nav. Kā sarunā ar TVNET atzīst Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusevičs, daudziem pasaulē atzītiem zīmoliem mēs pagaidām vienkārši neesam pietiekami interesants tirgus.

Latvija ir Eiropas Savienības dalībvalsts jau teju desmit gadus, tomēr salīdzinājumā ar citiem šejienes patērētāji ir neizdevīgākā situācijā – no lielā piedāvājuma pagaidām pieejams ir vienīgi apģērbu veikals «H&M», kura ienākšanai tika pievērsta liela uzmanība. Savukārt tādiem zīmoliem kā kafejnīcu tīklam «Starbucks» vai IKEA mēbeļu veikaliem, no kuriem pirmais šonedēļ ver durvis Lietuvā, par ienākšanu Latvijā intereses pagaidām nav.

Danusevičs atklāj, ka pērn viņam bijusi tikšanās ar IKEA pārstāvi Eiropas lietās, kura nesteidzās ar prognozēm par ienākšanu mūsu tirgū, bet norādīja, ka vispirms vēros situāciju Lietuvas tirgū.

«Viņa sacīja, ka šobrīd Rīgas kandidatūra vēl netiek izskatīta. IKEA vēlas ieiet Lietuvā un atkarībā no ekonomiskajiem rādītājiem izlems par tālāko izplešanos Baltijā,» teic LTA prezidents. Uzņēmuma interesi ienākt vispirms Lietuvas tirgū viņš skaidro ar loģistikas apsvērumiem – IKEA ir attīstīts veikalu tīkls Polijā un ir vieglāk pagarināt savu preču piegādes ķēdi uz Lietuvu, nevis «pārlēkt» uz Latviju.

Nesen Danusevičam bijušas tikšanās arī ar portugāļu pārtikas tirgotāju ķēdi «Jeronimo Martens», kā arī Vācijas uzņēmumu «Metro Group», kura paspārnē atrodas hipermārkets «Real», kā arī elektronikas preču veikali «Saturn» un «Media Markt». Ne viens, ne otrs Baltijas tirgu pagaidām neuzskata par pietiekami saistošu, jo tas vienkārši ir pārāk mazs.

Komentējot tāda zīmola kā «Burger King» ienākšanu Latvijā, Danusevičs norāda, ka patlaban te jau ir divas ātro restorānu ķēdes («McDonalds» un «Hesburger») un, redzot šā brīža situāciju, jaunais tirgus dalībnieks noteikti padomātu, vai viņam tas ir nepieciešams. «Šā brīža situācija nav interesanta trešajam šāda veida ēdinātājam ienākt Latvijā,» viņš skaidro.

Kas attiecas uz populāro ASV izveidoto kafejnīcu tīklu «Starbucks», LTA pagaidām nav saņemti nekādi signāli par interesi izvērsties Baltijas valstu tirgū.

Svarīgākais
Uz augšu