/nginx/o/2018/07/16/9831076t1h1dd0.jpg)
Neskatoties uz to, ka Lietuvas radio un televīzijas ziņu portāls «Lrt.lt» ziņoja, ka NATO sauszemes kravas caur Latviju vairs netiks transportētas, Satiksmes ministrija biznesa portālam «Nozare.lv» uzsver, ka kravu pārvadājumi ar Afganistānu caur Latviju turpinās - gan uz, gan no Afganistānas, un skaidrāko praktisko izpausmi katru dienu iespējams vērot Rīgas lidostā.
Arī «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) norāda, ka nekas neliecina, ka pārvadāto kravu apjoms varētu mainīties. Arī patlaban daļa NATO kravu tiekot transportētas caur Klaipēdas ostu, un patlaban izskatoties, ka šī brīža situācija varētu saglabāties.
Satiksmes ministrijā atzīmē, ka neviena no valstīm, kas veic pārvadājumus caur Latviju, nav informējusi par savu nodomu maiņu attiecībā uz pārvadājumiem. Tajā pašā laikā tiek norādīts, ka nevar izslēgt šo kravu apjoma samazināšanos ne tikai saistībā ar Starptautisko Drošības atbalsta spēku (ISAF) misijas transformāciju, bet arī saistībā ar kravu nosūtītāju valstu uzņēmēju izveidotajām loģistikas ķēdēm.
Ministrijā arī uzsver, ka Afganistānas kravas Rīgas lidostā ir aptuveni 71% no visām kravām un šogad izpildīti vairāk nekā 300 lidojumi.
Arī Rīgas brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību departamenta direktore Anita Leiškalne uzsver, ka neesot pamata satraukumam par to, ka Klaipēda varētu no Rīgas pārņemt kravu pārvadājumus no Afganistānas.
Viņa skaidroja, ka aģenti, kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem ziņojuši, ka virzienā uz Afganistānu kravu pārvadājumi ir praktiski beigušies un ir palicis tikai virziens no Afganistānas, kas iet caur Rīgas lidostu un tad caur Rīgas ostu. «Un tur Klaipēda nevar mūs izkonkurēt,» sacīja Leiškalne.
Turklāt kravu apjoms neesot bijis tāds, lai tas ietekmētu ostas vispārējo apgrozījumu. Ņemot vērā, ka par kravām atbild aģenti un stividori, no viņiem nav nākusi trauksmaina informācija par iespējamo apgrozījuma samazinājumu. Leiškalne uzsvēra, ka līdz ar to satraukumam nav pamata un Rīgas brīvosta, salīdzinājumā ar citām ostām ir līdere. Turklāt tā darbojas plānotajā ritmā un cer šogad pārsniegt pagājušā gada kravu apgrozījuma rādītājus, kad tie bija izcili.