"Pārsvarā tā tendence ir, ka vietējo radio fenomens izzudīs, visi iet uz konsolidāciju, saplūšanu. Tas ir tas ceļš, kādā attīstīsies komercradio nozare. To apliecinājuši arī paši radio pārstāvji. Nav vairs ekonomiski lietderīgi uzturēt vienu mazu staciju ārpus lielām pilsētām," viņa rezumēja.
Vairums staciju ir vienveidīgas, bez oriģinālprogrammām
Savukārt, lūgta vērtēt komercradio piedāvājumu, Buceniece atzina, ka, viņasprāt, vairums radiostaciju ir ļoti vienveidīgas, piedāvājot pārsvarā populārās mūzikas formātu un maz oriģinālprogrammu. Savukārt nišas produkti mazā tirgus dēļ negūst auditorijas pietiekamu atsaucību, lai attīstītos. Tas attiecināms, piemēram, uz radio "SWH Rock".
Savukārt viens no jaunākajiem spēlētājiem radio tirgū – "Radio 101" – iezīmē pozitīvas tendences, jo "meklē savu seju, viņi ir ļoti sekmīgs radio no tā viedokļa, ka viņi uzreiz saprata sociālo tīklu nozīmi, jauno mediju lietošanu. Viņi ir skatāmi interaktīvajā "Lattelecom" televīzijā, meklē iespējami daudzus izpausmes veidus un platformas," paskaidroja NEPLP pārstāve.
"Kopumā var teikt, ka radio varētu vairāk meklēt to unikalitāti, kaut ko niansētāku, lai visi zina, ka tieši šis radio piedāvā ko tādu, kā nav citiem," viņa piebilda.
Mazās televīzijas - dārgs prieks
Turpretī komerctelevīziju vidū esot maz ticama nišas kanālu parādīšanās salīdzinoši mazā tirgus un dārdzības dēļ, kamēr skatītāji ar kabeļtelevīzijas un satelīttelevīzijas palīdzību var izvēlēties plašu programmu klāstu.
"Ja runājam par televīzijām, es domāju, ka Latvijas mazā tirgus dēļ nišas kanāli kā fenomens šeit neparādīsies. Ar kabeļtelevīzijas un satelīta palīdzību skatītājs var piekļūt plašai kanālu paletei, piemēram, tam pašam MTV tagad ir pa žanriem vismaz desmit dažādu kanālu. Tāpat atrodami vismaz pieci kanāli makšķerniekiem, arī medniekiem un daudzās citās jomās. Nedomāju, ka Latvijā iespējams radīt kaut ko tādu papildus," viņa teica.