Gada sākumā Bavārijas motoru rūpnīca prezentēja jaunu, videi draudzīgu auto sēriju i, taču publikai parādīja tikai gaidāmo auto dizaina skices un prototipus. Tagad vācieši oficiāli prezentējuši videi draudzīgo auto ģimenes pirmos pārstāvjus - i3 un i8 - visā to godībā.
BMW parāda i sērijas modeļus
Gaidāmo i3 un i8 izstrāde vēl ne tuvu nav noslēgusies, tomēr process lieliem soļiem iet uz priekšu, lai 2013. gadā pārdošanā nonāktu i3 - dzīvei pilsētā paredzēts supermini elektromobilis ar klasisko piedziņu (agrāk tas bija zināms kā Megacity projekts) -, bet 2014. gadā interesenti varētu sākt lūkot pēc finansēm ielas sporta mašīnas i8 iegādei.
i3 - mazauto pilsētai
i3 (pagaidām gan tas oficiāli tiek dēvēts par konceptu) ir auto, kuram paredzēta tikai un vienīgi elektropiedziņa un kurš jau pašā saknē izstrādāts kā pilsētas auto jeb kā personīgā transporta problēmas risinājums lielpilsētās. Auto konstrukcijā izmantotas jaunākās svara taupīšanas tehnoloģijas, kas vienlaikus paaugstina karkasa izturību un līdz ar to nodrošina augstāku drošības līmeni avārijas gadījumā. Salona arhitektūra veidota, lai iegūtu maksimāli lielu lietderīgi izmantojamo telpu, savukārt piedziņas agregāti izvēlēti, lai apmierinātu zaļi domājošo cilvēku intereses un vienlaikus sniegtu gandarījumu par dinamiku.
Sākotnējā informācija liecina, ka neviens no augstāk minētajiem priekšnoteikumiem neliks vilties, jo auto virs aizmugurējās ass atrodas elektromotors ar 125 kilovatu jeb 170 zirgspēku maksimālo jaudu un 250 ņūtonmetru griezes momentu, kas pieejami, tiklīdz motors sāk strādāt. Ar šo jaudas agregātu i3 pilsētas apstākļiem dabiskos 60 kilometrus stundā var sasniegt mazāk nekā četrās sekundēs, savukārt 100 km/h robeža krīt, vēl pirms nobrauktas astoņas sekundes. Auto maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 150 km/h.
Ja reiz runa ir par elektroauto, daudzus noteikti interesē, kāds ir auto darbības rādiuss ar pilnībā uzlādētām baterijām - BMW norāda, ka tie ir vidēji 130 līdz 160 kilometri. Elektriskā MINI E izmēģinājumi parādījuši, ka 90 procentiem cilvēku ar šādu darbības rādiusu ikdienā pietiek. tomēr, ja kādam i3 ar solītajiem kilometriem būs par maz, tad BMW apsver iespēju piedāvāt neliela, klusa, gandrīz bez vibrācijām strādājoša brenzīna dzinēja uzstādīšanu, kurš tad kalpotu kā iebūvēts bateriju lādētājs.
Auto salonā ir paredzētas sēdvietas četriem cilvēkiem, bet aiz to mugurām atrodas 200 litrus liels bagāžnieks. Var atzīmēt, ka i3 aizmugurējās durvis, tāpat kā jaunajai Opel Meriva, veras pretējā virzienā, lai atvieglotu iekāpšanu salonā.
BMW i3 patiks ne tikai zaļi domājošiem cilvēkiem, kam nepieciešams mazs, izveicīgs auto ar nelielu apgriešanās rādiusu, bet arī jaunāko tehnoloģiju faniem, jo i3 ar dažādu aplikāciju palīdzību varēs pieslēgt viedtālrunim un caur to meklēt, piemēram, lādēšanas stacijas, uzzināt, cik liela attāluma veikšanai vēl pietiek enerģijas, vai arī ar GPS funkcijas palīdzību atrast auto milzu stāvvietā.
i8 - dinamika ar zaļuma piegaršu
Otrs i sērijas modelis ir i8, un tas pārdošanā nonāks 2014. gadā. Auto ir veidots uz konceptauto Vision EfficientDynamics bāzes un savā plug-in hibrīdsistēmā apvieno iekšdedzes dzinēju un elektromotoru, kuru barojošās baterijas iespējams uzlādēt arī no elektrotīkla vai speciālos lādēšanas punktos.
i8 ir modificēts i3 elektromotors, turklāt tas atrodas pie priekšējās ass, tātad griež priekšējos riteņus, kā arī turbinēts 1,5 litru trīs cilindru benzīna dzinējs ar 220 zirgspēku jaudu un 300 Nm griezes momentu.
Ar šādiem rādītājiem auto spēj 100 km/h sasniegt mazāk nekā piecās sekundēs un attīsta 250 km/h maksimālo ātrumu, taču vidēji kombinētā ciklā patērē nepilnus trīs litrus degvielas uz 100 kilometriem ceļa, ko i8 daļēji var veikt tikai ar elektromotora palīdzību - kā norāda BMW, maksimālais attālums, ko auto vienā piegājienā var nobraukt, izmantojot tikai bateriju resursus, ir apmēram 35 kilometri.
Tehniskie dati
BMW i3 | |
---|---|
Garums | 3845 mm |
Platums | 2011 mm |
Augstums | 1537 mm |
Sēdvietu skaits | 4 |
Pašmasa | 1250 kg |
Veiktspēja | 170 ZS/250 Nm |
Vmax | 150 km/h |
0-60 km/h | 3,9 sek |
0-100 km/h | 7,9 sek |
80 – 120 km/h | 6 sek |
Darbības rādiuss | 130 – 160 km |
Lādēšana | Standarta: 100% apmērā 6h. Ātrā lādēšana: 80% apmēra 1h |
Bagāžnieks | Apmēram 200 litri |
BMW i8 | |
Garums | 4632 mm |
Platums | 1955 mm |
Augstums | 1280 mm |
Riteņu bāze | 2800 mm |
Sēdvietu skaits | 2+2 |
Pašmasa | 1480 mm |
Veiktspēja | Hibrīdsistēmas kopējā jauda 260 kW un 550 Nm, no kuriem 164 kW un 300 Nm ir iekšdedzes dzinējs, bet 96 kW un 250 Nm – elektromotors |
Vmax | 250 km/h |
0-100 km/h | 4,6 sek |
80 – 120 km/h | 4 sek |
Vidējais patēriņš | 2,7 l/100 km |
CO2 | 66 g/km |
Lādēšana | 1 stunda un 45 minūtes 100% apmērā |
Darbības rādiuss elektrorežīmā | Apmēram 35 kilometri |
Bagāžnieks | 150 litri |