Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

BMW parāda i sērijas modeļus

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Gada sākumā Bavārijas motoru rūpnīca prezentēja jaunu, videi draudzīgu auto sēriju i, taču publikai parādīja tikai gaidāmo auto dizaina skices un prototipus. Tagad vācieši oficiāli prezentējuši videi draudzīgo auto ģimenes pirmos pārstāvjus - i3 un i8 - visā to godībā.

Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Gaidāmo i3 un i8 izstrāde vēl ne tuvu nav noslēgusies, tomēr process lieliem soļiem iet uz priekšu, lai 2013. gadā pārdošanā nonāktu i3 - dzīvei pilsētā paredzēts supermini elektromobilis ar klasisko piedziņu (agrāk tas bija zināms kā Megacity projekts) -, bet 2014. gadā interesenti varētu sākt lūkot pēc finansēm ielas sporta mašīnas i8 iegādei.

i3 - mazauto pilsētai

i3 (pagaidām gan tas oficiāli tiek dēvēts par konceptu) ir auto, kuram paredzēta tikai un vienīgi elektropiedziņa un kurš jau pašā saknē izstrādāts kā pilsētas auto jeb kā personīgā transporta problēmas risinājums lielpilsētās. Auto konstrukcijā izmantotas jaunākās svara taupīšanas tehnoloģijas, kas vienlaikus paaugstina karkasa izturību un līdz ar to nodrošina augstāku drošības līmeni avārijas gadījumā. Salona arhitektūra veidota, lai iegūtu maksimāli lielu lietderīgi izmantojamo telpu, savukārt piedziņas agregāti izvēlēti, lai apmierinātu zaļi domājošo cilvēku intereses un vienlaikus sniegtu gandarījumu par dinamiku.

Sākotnējā informācija liecina, ka neviens no augstāk minētajiem priekšnoteikumiem neliks vilties, jo auto virs aizmugurējās ass atrodas elektromotors ar 125 kilovatu jeb 170 zirgspēku maksimālo jaudu un 250 ņūtonmetru griezes momentu, kas pieejami, tiklīdz motors sāk strādāt. Ar šo jaudas agregātu i3 pilsētas apstākļiem dabiskos 60 kilometrus stundā var sasniegt mazāk nekā četrās sekundēs, savukārt 100 km/h robeža krīt, vēl pirms nobrauktas astoņas sekundes. Auto maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 150 km/h.

Foto: BMW

Ja reiz runa ir par elektroauto, daudzus noteikti interesē, kāds ir auto darbības rādiuss ar pilnībā uzlādētām baterijām - BMW norāda, ka tie ir vidēji 130 līdz 160 kilometri. Elektriskā MINI E izmēģinājumi parādījuši, ka 90 procentiem cilvēku ar šādu darbības rādiusu ikdienā pietiek. tomēr, ja kādam i3 ar solītajiem kilometriem būs par maz, tad BMW apsver iespēju piedāvāt neliela, klusa, gandrīz bez vibrācijām strādājoša brenzīna dzinēja uzstādīšanu, kurš tad kalpotu kā iebūvēts bateriju lādētājs.

Auto salonā ir paredzētas sēdvietas četriem cilvēkiem, bet aiz to mugurām atrodas 200 litrus liels bagāžnieks. Var atzīmēt, ka i3 aizmugurējās durvis, tāpat kā jaunajai Opel Meriva, veras pretējā virzienā, lai atvieglotu iekāpšanu salonā.

BMW i3 patiks ne tikai zaļi domājošiem cilvēkiem, kam nepieciešams mazs, izveicīgs auto ar nelielu apgriešanās rādiusu, bet arī jaunāko tehnoloģiju faniem, jo i3 ar dažādu aplikāciju palīdzību varēs pieslēgt viedtālrunim un caur to meklēt, piemēram, lādēšanas stacijas, uzzināt, cik liela attāluma veikšanai vēl pietiek enerģijas, vai arī ar GPS funkcijas palīdzību atrast auto milzu stāvvietā.

i8 - dinamika ar zaļuma piegaršu

Otrs i sērijas modelis ir i8, un tas pārdošanā nonāks 2014. gadā. Auto ir veidots uz konceptauto Vision EfficientDynamics bāzes un savā plug-in hibrīdsistēmā apvieno iekšdedzes dzinēju un elektromotoru, kuru barojošās baterijas iespējams uzlādēt arī no elektrotīkla vai speciālos lādēšanas punktos.

i8 ir modificēts i3 elektromotors, turklāt tas atrodas pie priekšējās ass, tātad griež priekšējos riteņus, kā arī turbinēts 1,5 litru trīs cilindru benzīna dzinējs ar 220 zirgspēku jaudu un 300 Nm griezes momentu.

Ar šādiem rādītājiem auto spēj 100 km/h sasniegt mazāk nekā piecās sekundēs un attīsta 250 km/h maksimālo ātrumu, taču vidēji kombinētā ciklā patērē nepilnus trīs litrus degvielas uz 100 kilometriem ceļa, ko i8 daļēji var veikt tikai ar elektromotora palīdzību - kā norāda BMW, maksimālais attālums, ko auto vienā piegājienā var nobraukt, izmantojot tikai bateriju resursus, ir apmēram 35 kilometri.

Tehniskie dati

BMW i3
Garums3845 mm
Platums2011 mm
Augstums1537 mm
Sēdvietu skaits4
Pašmasa1250 kg
Veiktspēja170 ZS/250 Nm
Vmax150 km/h
0-60 km/h3,9 sek
0-100 km/h7,9 sek
80 – 120 km/h6 sek
Darbības rādiuss130 – 160 km
LādēšanaStandarta: 100% apmērā 6h. Ātrā lādēšana: 80% apmēra 1h
BagāžnieksApmēram 200 litri
BMW i8
Garums4632 mm
Platums1955 mm
Augstums1280 mm
Riteņu bāze2800 mm
Sēdvietu skaits2+2
Pašmasa1480 mm
VeiktspējaHibrīdsistēmas kopējā jauda 260 kW un 550 Nm, no kuriem 164 kW un 300 Nm ir iekšdedzes dzinējs, bet 96 kW un 250 Nm – elektromotors
Vmax250 km/h
0-100 km/h4,6 sek
80 – 120 km/h4 sek
Vidējais patēriņš2,7 l/100 km
CO266 g/km
Lādēšana1 stunda un 45 minūtes 100% apmērā
Darbības rādiuss elektrorežīmāApmēram 35 kilometri
Bagāžnieks150 litri
Uz augšu