Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Ātrākais sedans Nirburgringā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Absolūti ātrākais ielas auto Nirburgringā ir itāļu superauto Pagani Zonda R, kas nepilnu 21 kilometru garo apli pērn veica 6 minūtēs un 47 sekundēs.

Radical, Porsche, Ferrari, Gumpert, Lamborghini, Donkervoort, Pagani - šie un tiem līdzīgie auto Nirburgringas apli spēj veikt mazāk nekā septiņās vai astoņās minūtēs. Taču tie visi ir rūdīti sporta automobiļi ar divām durvīm vai vispār bez tām (piemēram, Radical, kura apļa laiks ir 6 minūtes un 48 sekundes), un ir būvēti tikai ātrumam, ne komfortam un praktiskumam.

Praktiskākus automobiļus, kam ir, piemēram, četras durvis un pienācīgs bagāžnieks, starp Nirburgringas rekordistiem atrast ir krietni vien sarežģītāk. Faktiski ir tā, ka tos, kas spēj iekļauties astoņās minūtēs, var saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem, bet no tiem ātrākais pēc Autoblog informācijas ir jaunais BMW M5.

Ar to vārdā nenosaukts rūpnīcas braucējs apli neoficiālā kārtā veicis 7 minūtēs un 55 sekundēs, kas ir labākais rādītājs starp sērijveida sedaniem. Tieši tāds pats rezultāts ir Subaru Impreza WRX STI, taču šim slavenā somu rallista Tomija Makinena pilotētajam auto bija veiktas vairākas modifikācijas, tai skaitā arī dzinējā.

Var atzīmēt, ka vēl astoņās minūtēs spējuši iekļauties Porsche Panamera Turbo (7 minūtes un 56 sekundes), Audi RS4 (7 minūtes un 58 sekundes), kā arī Cadillac CTS-V (7 minūtes un 59 sekundes).

Jau rakstījām, ka jaunais M5 tika atklāts tikai nesen un tas ir aprīkots ar 4,4 litru 560 zirgspēku V8 turbo motoru. Auto spēj 100 km/h sasniegt 4,4 sekundēs un, ja pircējs vēlas, tā maksimālais ātrums ir 305 km/h.

Uz augšu