Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Pagani atklāj ekstrēmāko Zonda (6)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Pagani

Devītajā ikgadējā Pagani zīmola automobiļu saimnieku saietā Horacio Pagani dibinātā un vadītā itāļu kompānija atklājusi visekstrēmāko Zonda versiju – Zonda Revolucion.

Zonda jaunākā versija jau ir pieejama pasūtīšanai, tikai jāņem vērā tas, ka gaidīt īpaši nevar. Oficiāli Pagani nav paziņojis, cik kopumā ir plānots uzbūvēt Zonda Revolucion eksemplārus, taču saskaņā ar neoficiālām runām tās ir piecas mašīnas, bet no tām jau četrām ir saimnieki. Turklāt tie atradušies, spītējot cenai – 2,2 miljoniem eiro par auto (neskaitot nodokļus), raksta Motor.ru.

Zonda Revolucion ir apgādāta ar Zonda R atrodamo 6 litru V12 AMG dzinēju. Tā jauda ir pacelta no standarta 750 zirgspēkiem līdz 800 ZS, savukārt maksimālais griezes moments sasniedz 730 Nm. Tos aizmugurējiem riteņiem novada caur sešu pakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu.

Raksta foto
Foto: Pagani

To, cik dinamiska ir Revolucion modifikācija, Pagani neatklāj, taču, ņemot vērā, ka R un Revolucion svarā ir identiski (1070 kg), Revolucion vajadzētu spēt 100 km/h sasniegt ātrāk nekā 2,7 sekundēs, kas ir R modeļa dinamikas galvenais rādītājs. Zonda R maksimālais ātrums ir 350 km/h.

Zonda Revolucion ir pretbuksēšanas sistēma ar 12 darbības režīmiem, katra pilota stilam pielāgojams ABS, kā arī bremžu sistēma ar diskiem, kam analogus Brembo piegādā F1. Šie diski ļāvuši par 15 procentiem samazināt svaru, un tie ir četras reizes noturīgāki pret nolietošanos. Tai pašā laikā arī optimālā darba temperatūra šiem diskiem ir zemāka nekā standarta diskiem.

Raksta foto
Foto: Pagani

Bez tā Zonda Revolucion ir ieguvusi jaunus virsbūves elementus, kuru galvenais uzdevums ir nodrošināt optimālas aerodinamiskās īpašības, kad jaunais saimnieks vēlēsies pēc sirds patikas iztrakoties sacīkšu trasē. Cita starpā var atzīmēt, ka Revolucion ir arī aizmugurējais antispārns ar DRS sistēmu, kas ar zināmiem nosacījumiem un pēc pilota vēlēšanās pazemina piespiedējspēku un ļauj attīstīt lielāku ātrumu. Šā auto gadījumā DRS varēs iedarbināt tikai tad, ja ātrums pārsniedz 100 km/h, bet laterālais paātrinājums nav lielāks par 0,8 gravitācijas konstantēm.

Tāpat kā Zonda R, arī Revolucion nav paredzēts lietošanai uz ielas. Tā mājas būs garāžas, darbnīcas un sacīkšu trases.

Raksta foto
Foto: Pagani

Tēmas

Uz augšu