Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Mercedes-Benz atklāj jauno S klasi (45)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Mercedes-Benz

Pietiekami turīgajiem Mercedes-Benz zīmola automobiļu cienītājiem ir jauns iekāres objekts – tā ir jaunā S klase.

Vakar vakarā Hamburgā, Airbus centrā notikušajā prezentācijā, kurā cita starpā piedalījās ne tikai Daimler AG vadība, bet arī speciāli lūgti, starptautiski labi zināmi mākslinieki, piemēram, Ališa Kīza (Alicia Keys), publisko pasaules pirmizrādi piedzīvoja jaunais Mercedes-Benz flagmanis.

S klase ir modelis, kas veido Mercedes-Benz imidžu, pašā greznākajā versijās būs likvidētā Maybach zīmola aizstājējs un tradicionāli ir jaunāko tehnoloģiju demonstrācijas platforma. Daimler AG valdes priekšsēdētājs Dīters Cetše to uzsvēra arī prezentācijā: «Tāpat kā no visām iepriekšējām paaudzēm, arī no šīs klienti gaida, ka tas būs labākais auto pasaulē. Tā vietā, lai mēģinātu rast balansu starp drošību un estētiku, veiktspēju un ekonomiskumu, komfortu un dinamiku, mēs vienkārši tiecāmies pēc labākā pilnīgi visās jomās,» - tā Cetše.

Motorizācijas opcijas

ModelS 400 HYBRIDS 500S 350 BlueTECS 300 BlueTEC HYBRID
Cilindru skaits un konfigurācijaV6V8V6I4
Dzinēja tilpums3498466329872143
Jauda (ZS @ rpm)306 @ 6500455 @ 5250258 @ 3600204 @ 4200
Elektromotora jauda (kW)20--20
Griezes moments (Nm @ rpm)370 @ 3500-5250700 @ 1800-3500620 @ 1600-2400500 @ 1600-1800
Elektromotora griezes moments (Nm)250--250
Vidējais patēriņš (l/100 km)6,38,65,5/5,614,4
CO2 (g/km)147199146/1481115
0-100 km/h (s)6,84,86,87,6
Top speed (km/h)250250250240

1 dati modeļiem ar standarta/pagarināto riteņu bāzi

Informācijas par jauno S klasi ir ļoti daudz un visus sīkumus aprakstīt prasīs trīs dienas. Tomēr interesantākās lietas var pa punktiem uzskaitīt.

  • Jaunais modelis ir krietni vien aerodinamiskāks par priekšgājēju un šobrīd izceļas ar vienu no zemākajiem aerodinamiskās pretestības koeficientiem autobūvē. Standartā aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,24, bet S 300 BlueTEC HYBRID modelim tas ir pat 0,23.
  • Šis ir pirmais auto pasaulē, kurā nav nevienas klasiskās lampiņas – it visur ir izmantotas diodes.
  • Apgaismojuma sistēmu veido kopumā apmēram 500 LED lampiņas. Katrā priekšējā lukturī ir pa 56 diodēm, aizmugurējos lukturos ir pa 35 lampiņām katrā un vēl četras ir aizmugurējā miglas lukturī, bet salona apgaismojumam tiek izmantotas 300 lampiņas.
  • Aizmugurējo lukturu spīdēšanas intensitāte mainās atkarībā no braukšanas apstākļiem – piemēram, naktī un stāvot pie luksofora sarkanās gaismas, lukturi ir blāvāki.
  • S klasei ir pirmā balstiekārta, kurai ir «acis» - ROAD SURFACE SCANsistēma skenē ceļu auto priekšā un, pamanot nelīdzenumus, dod attiecīgos signālus standartā uzstādītajai adaptīvajai pneimopiekarei unMAGIC BODY CONTROLsistēmai.
  • Pirmo reizi vispirms tika izstrādāts modelis ir pagarinātu riteņu bāzi un tikai pēc tam atvasināta standarta S klase, kam pie stūres sēdēs īpašnieks pats.
  • Priekšējā panelī ir divi 12,3 collu (30,7 cm) ekrāni. Kreisais pilda tradicionālā instrumentu paneļa funkcijas ar pārdomāti sagrupētiem rādītājiem, bet centrālais ir daļa no informācijas/izklaides sistēmas.
  • LINGUATRONIC balss atpazīšanas sistēma ir progresējusi tiktāl, ka navigācijas sistēmai adresi var nolasīt vienā piegājienā. Vēl viena jauna funkcija ir saņemto epastu un SMS nolasīšana.
  • Drošības sistēma PRE SAFE ir ieguvusi jaunas funkcijas. Tā atpazīst arī cilvēkus un nepieciešamības gadījumā veic automātisko bremzēšanu (ja ātrums nepārsniedz 50 km/h). Ja sistēma secina, ka draud spējš trieciens no aizmugures, ar lielu intensitāti sāk mirgot avārijas lukturi, bet, ja sadursme nav novēršama, auto nospiež bremzes, lai paliktu nekustīgs un mazinātu muguras un kakla skriemeļu traumas, ko pasažieri parasti gūst, triecoties atmuguriski pret sēdekli.
  • Aizmugurējā sēdeklī ir izgaismotas drošības jostu karabīnes, piepūšamas drošības jostas un pirmo reizi ir īpaši gaisa spilveni, kas novērš pasažieru izslīdēšanu uz priekšu pat tad, ja sēdekļa atzveltne ir atliekta un cilvēks atrodas pusguļus.
Raksta foto
Foto: Mercedes-Benz

Jaunās Mercedes-Benz S klases cenas Vācijas tirgū

DīzeļversijasCena (eiro)
S 350 BlueTECĪsā riteņu bāze79,789.50
S 350 BlueTECGarā riteņu bāze85,323.00
Benzīna versijas
S 400 HYBRIDĪsā riteņu bāze85,204.00
S 400 HYBRIDGarā riteņu bāze91,094.50
S 500Īsā riteņu bāze104,601.00
S 500Garā riteņu bāze107,635.50
Uz augšu