/nginx/o/2018/07/16/9976633t1h21a8.jpg)
Vai esi kādreiz nonācis situācijā, kad tevi, sēžot pie mašīnas stūres, apžilbina priekšā braucošo auto aizmugurējie miglas lukturi? Ja jā, tad esi viens no tiem autovadītājiem, kurš cietis no citu šoferu nevērības vai nezināšanas saistībā ar miglas lukturu lietošanu.
Portāla TVNET lasītājs Kaspars vērš uzmanību, ka ļoti daudziem autovadītājiem trūkst izpratnes par pareizu miglas lukturu lietošanu.
Viņš novērojis, ka daļa šoferu aizmugurējos miglas lukturus lieto arī gaišā dienas laikā. Tas ļoti traucē aizmugurē braucošo automašīnu pārvietošanos -
spilgtie miglas lukturi var viegli apžilbināt šoferus un izraisīt bīstamas situācijas.
Ar gaišā dienā ieslēgtiem aizmugurējiem miglas lukturiem šoferi braucot gan Rīgā, gan citās pilsētās, gan pa lielajām šosejām.
Paskaties auto panelī!
«Katram autovadītājam būtu jāzina, ka gandrīz katras mašīnas panelī deg indikators, kas signalizē, ka aizmugurējie miglas lukturi ir ieslēgti.
Indikatoru šoferis redz ikreiz, kad paskatās, cik ātri brauc.
Ja daudzi šoferi nesaprot, ko šis indikators nozīmē, varbūt aizmugurējo miglas lukturu lietošanai jāpievērš lielāka uzmanība topošo šoferu apmācībā?» pieredzējušais autovadītājs iesaka.
/nginx/o/2018/07/16/9976627t1h5adb.jpg)
Drīkst lietot tikai ļoti sliktas redzamības apstākļos
Valsts policijas pārstāve Lita Juberte, iepazīstoties ar lasītāja viedokli, portālam TVNET skaidroja, ka Ceļu satiksmes noteikumu 16. nodaļā par ārējās apgaismes ierīču lietošanu ir 182. punkts. Tajā noteikts, ka pakaļējos miglas lukturus atļauts iedegt tikai tad, ja ir bieza migla, intensīvi līst vai snieg u.tml.
Savukārt Administratīvo pārkāpumu kodeksā par minēto noteikumu neievērošanu paredzēta arī atbildība (149.17.9. punkts).
Var nākties šķirties no 10 latiem
Par to noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz gadījumus, kad atļauts iedegt pakaļējos miglas lukturus vai priekšējos miglas lukturus kopā ar tālās gaismas lukturiem, braucot diennakts tumšajā laikā, — izsaka brīdinājumu
vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
/nginx/o/2018/07/16/9976629t1h5c42.jpg)
Valsts policijas pārstāve neatbildēja, vai un cik daudz ir noteikti reāli sodi par nepareizu miglas lukturu lietošanu.
Šoferu apmācība esot atbilstoša
Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību daļas pārstāve Agnese Korbe norādīja: «Mūsu pieredze, novērojumi liecina, ka šādi gadījumi, kā aprakstījis lasītājs, ikdienā tik bieži nenotiek..
Runājot par topošo autovadītāju apmācību autoskolās, uzskatām, ka tā ir atbilstoša; turklāt process visu laiku tiek gan pilnveidots, gan uzraudzīts (kontrolēts) no CSDD puses. Autoskolās topošajiem autovadītājiem pietiekami tiek sniegta informācija par ceļu satiksmes noteikumu prasībām u.c. normatīvajiem dokumentiem. Saprotams, ka autoskolai nav iespējams personu apmācīt par ikviena automobiļa modeļa miglas lukturu ieslēgšanas vai izslēgšanas mehānismiem. Taču vispārējie principi tiek mācīti. Turklāt topošo autovadītāju zināšanas tiek pārbaudītas CSDD eksāmenos un vadītāja apliecība tiek izsniegta tikai pēc sekmīgas eksāmenu nokārtošanas.
Vadītāji kļūstot pieklājīgāki
Mums nav pamata uzskatīt, ka autovadītāji speciāli slēgtu miglas lukturus, lai apžilbinātu citus satiksmes dalībniekus. Turklāt iespējas apžilbināt gaišajā dienas laikā ir mazākas nekā tumšā laikā.»
Direkcijas pārstāve arī akcentēja, ka CSDD kampaņās pievērš uzmanību jautājumiem par pieklājību ceļu satiksmē: «Un mums ir pamats domāt, kas situācija kopumā uzlabojas un vadītāji kļūst pieklājīgāki.»