Kāpēc tāds radikāls mērķis? Baltā grāmata arī minētajam mērķim sniedz izsvērtu pamatojumu. Viens no apsvērumiem ir prognoze par naftas pieejamību: naftas krājumi turpmākajās desmitgadēs turpinās izsīkt, un naftu aizvien vairāk nāksies iegūt attālinātos reģionos un ar dārgākām tehnoloģijām. Protams, vienlaicīgi aktuāls ir apsvērums par nepieciešamību samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas un vides piesārņojumu.
Pārmaiņas pilsētas transportā ir īpaši nozīmīgas, jo pilsētas transports rada apmēram ceturto daļu no transporta CO2 emisijām un attiecīgu naftas produktu patēriņu. Pilsētā veicamie attālumi ir salīdzinoši nelieli, tāpēc vieglāk pāriet uz jaunu tehnoloģiju transportlīdzekļiem, infrastruktūru papildinot ar biodegvielas uzpildes stacijām un pieslēguma vietām akumulatoru lādēšanai. Baltajā grāmatā transporta ilgtspējība pilsētā ir sasaistīta arī ar mazāku, vieglāku un specializētāku transportlīdzekļu izmantošanu, kā arī kājāmiešanu un braukšanu ar velosipēdu.
Eiropas divriteņu mazumtirgotāju asociācija ETRA (European Twowheel Retailers' Association), kas apvieno aptuveni 5000 velosipēdu, mopēdu un motociklu tirgotājus, gan uzskata, ka Baltajā grāmatā nepietiekami novērtētas šo transportlīdzekļu izmantojuma iespējas vides piesārņojuma un naftas produktu patēriņa samazinājumā: "…ir jāpauž nožēla, ka Eiropas Komisija nepiešķir lielāku nozīmi esošai zemas oglekļa emisiju mobilitātes iespējai, piemēram, tradicionālie un elektriskie velosipēdi, elektriskie skūteri, mopēdi un motocikli". ETRA uzskata, ka, palielinot riteņbraukšanas daļu un motorizēto divu riteņu transportlīdzekļu īpatsvaru, var palīdzēt efektīvāk sasniegt vairākus mērķus, kas minēti Baltajā grāmatā.