Tikmēr laiks rit un paiet vēl gads. Tikai 2011.gada 13.maijā – 2 gadus pēc naudas izmaksāšanas – LIAA veic gada pārskatu pārbaudi. Secina, ka jāveic pārbaude projekta īstenošanas vietā Kupravā un to ieplāno tā paša gada 8.augustā. Taču – atkal nekā. Aģentūra pārbaudi atceļ, bez pamatojuma. Tiesa, LIAA nav tiesību pārbaudi neveikt vispār.
LIAA neko nedara vēl vienu gadu. Kārtējo pārbaudi aģentūra veic 2012.gada 26.septembrī un lai gan tajā tiek konstatēti iespējami līguma pārkāpumi, aģentūra atkal neko nedara, jo atbildīgais darbinieks secina, ka jau gandrīz gadu atpakaļ projekta uzraudzības periods beidzies.
Aģentūras bezdarbību gan glābj tas, ka vēl pērna gada februāri tā uzņēmumam nosūtījusi vēstuli, kurā piedraudēja ar finanšu korekciju jau 20% apmērā, taču atkal – Ekonomikas ministrijas auditā secināts, ka tālāk LIAA nav rīkojusies atbilstoši procedūrai, jo šo korekciju nepiemēroja.
Aktīvi rīkoties LIAA sāka tikai šā gada janvārī – pēc «de facto» sižeta, nosūtot uzņēmumam vēstuli par visa saņemtā atbalsta atmaksāšanu. Tas gan notika pēc tam, kad par projektu bija ieinteresējusies arī Ekonomikas policija.
«To, ko mēs konstatējām, to, ka šī pēc uzraudzība tika veikta novēlota un šis ir būtiskākais pārkāpums, kas tika konstatēts konkrētā gadījumā,» «de facto» sacīja EM ES fondu ieviešanas departamenta direktors Edmunds Valantis.
Ekonomikas ministrijas ierēdņu secinājums – Kuprava esot izņēmuma gadījums, citu projektu uzraudzībā šādi pārkāpumi neesot pieļauti – tie vismaz nav konstatēti veiktajā pārbaudē. Un ministrija min tos pašus attaisnojumus, ko savulaik LIAA – pat ja darbības būtu veiktas savlaicīgi, naudu tik un tā neatgūtu.