Reizenbergs norāda, ka viņa darba vietā publika ir diezgan pastāvīga. Tas nozīmē, ka bārmeņi pazīst lielu daļu apmeklētāju un var justies drošāk, ka nepaliks ar nesamaksātiem rēķiniem.
Nav vērts šmaukties - Rīga un arī Latvija ir diezgan maza.
Nozares uzņēmumi sadarbojas, lai atklātu ļaundarus
Kopumā nav novērota tendence, ka cilvēki atpūšas par vairākiem simtiem latu, taču pēc tam aizmūk nesamaksājuši. Tiesa, pirms pāris gadiem nozares pārstāvji bija atklājuši kādu cilvēku, kurš ļaunprātīgi nemaksā. Lai izvairītos no šādām situācijām, bija izdrukāta viņa fotogrāfija un Rīgas sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu pārstāvji rīkojās uzmanīgāk.
Pieticīgākos krāpniekus nevar sodīt
Savukārt restorāna «Astor Rīga» vadītājs Jānis Viļumovs TVNET atzina, ka viņa atmiņā ir daži spilgti gadījumi, kad klienti nav samaksājuši par pasūtīto maltīti un dzērieniem. Vienā no šiem gadījumiem cilvēks paēda, sāka pasūtīt dārgus vīnus, bet beigās noskaidrojās, ka viņš nevar par tiem samaksāt.
Tika izsaukti pašvaldības policisti, kuri noskaidroja, ka vīrietis krāpies jau iepriekš.
Tajā situācijā tika secināts - ja krāpnieka patērēto restorāna pakalpojumu apjoms nepārsniedz noteiktu summu, viņu nevar nekā īpaši sodīt. Protams, vienmēr var tiesāties, taču tā parasti ir diezgan liela un ilga ķēpa un vairums uzņēmumu nevēlas tā cīnīties.
Arī pēc Viļumova novērotā, vairums nesamaksāšanas gadījumu saistīti ar aizmiršanu un nevērību, nevis apzinātu ļaunprātību.