Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Desmit gados katrs simtais varētu būt elektroauto (63)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Līdz 2020.gadam Latvijā varētu tikt reģistrēti aptuveni 10 000 elektroautomobiļu, kas būs aptuveni 2% no kopējā auto skaita, šodien Rīgas domes rīkotajā seminārā par elektroautomobiļu attīstību Latvijā prognozēja AS "Latvenergo" padomnieks Ilmārs Stuklis.

Stuklis stāstīja, ka 2009.gadā visvairāk ogļskābo gāzu jeb CO2 izmešu radīja autotransports (42%), tam seko rūpniecība un mājsaimniecības (32%) un enerģētika (26%). Eiropas Savienības valstīs CO2 izmeši no autotransporta bijuši vidēji 25%. Stuklis norādīja, ka, veicinot Latvijā elektroautomobiļu pieejamību, CO2 izmeši autotransporta jomā samazinātos līdz pat 25%.

Viņš informēja, ka 2010.gadā Latvijā finansiāli bija izdevīgi ar naftas produktiem darbināmi auto, turpretī elektroautomobiļi bija finansiāli neizdevīgi, kas, pēc eksperta domām, kavē šo auto attīstību. Tajā pašā laikā Stuklis minēja, ka 2020.gadā elektroautomobiļu cena būs augstāka, tomēr to ekspluatācijas izmaksas - mazākas, savukārt ar naftas produktiem darbināmi auto kļūs lētāki, bet nafta to darbināšanai - ievērojami dārgāka.

"Lai veicinātu elektroautomobiļu izplatību Latvijā, nepieciešama infrastruktūras izveide, bet, lai izveidotu infrastruktūru, nepieciešami elektroautomobiļi. Lai šo problēmu risinātu, nepieciešams veikt pētījumus, izdarīt secinājumus un veikt pilotprojektus," uzsvēra Stuklis.

"Latvenergo" pārstāvis prognozēja, ka līdz 2020.gadam Latvijā varētu būt 10 000 elektroautomobiļu, savukārt enerģētikas koncerns līdz 2020.gadam Rīgā varētu izvietot aptuveni 500 elektroautomobiļu uzpildes stacijas - tirdzniecības centros, uzpildes stacijās, stāvlaukumos u.c.

Uz augšu