Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

VW Ženēvā atdzīvina "mikrobusa" garu (26)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ženēvas auto šovā Volkswagen nogādājis konceptautomobili Bulli, kurš ir 2001. gada Microbus konceptauto idejas turpinātājs un vienlaikus arī jaunākais eksemplārs busiņveidīgo Volkswagen ierindā, kuras pirmsākumi meklējami 1950. gadā, kad tika izlaists pirmais Transporter.

Bulli ir krietni kompaktāks par 2001. gada konceptauto, tam ir divās rindās izkārtotas sešas sēdvietas un piedziņai tiek izmantots elektromotors. Elektromotors atrodas priekšā un griež priekšējos riteņus. Motora jauda ir 85 kilovati, kas atbilst 115 zirgspēkiem, bet griezes moments sasniedz 260 Nm un tā barošanai tiek izmantota grīdā iebūvēta 40 kilovatstundu akumulatoru pakete. Ar tās resursiem teorētiski pietiek, lai veiktu 300 kilometrus tālu ceļu.

Attālums gan nav milzīgs, taču Volkswagen atzīmē, ka auto konceptauto varētu tikt uzstādīts arī kāds no kompaktajiem, ekonomiskajiem mūsdienu benzīna vai dīzeļdzinējiem. Tad, iespējams, arī dinamika būtu citādāka, jo elektriskais Bulli līdz 100 km/h spēj paātrināties 11,5 sekundēs un attīsta elektroniski ierobežotu 140 km/h maksimālo ātrumu.

Bulli ārējie gabarīti to iekļauj mazajā klasē - auto ir 3,99 metrus garš, 1,75 metrus plats un 1,70 metrus augsts. Taču tai pašā laikā auto ir gana praktisks un komfortabls, galvenokārt jau tādēļ, ka riteņu bāze automobilim ir lielāka nekā Golf (2,62 metri pret 2,58 metriem). Arī bagāžnieks ir pietiekams - ja visi seši sēdekļi ir aizņemti, kravas telpas tilpums ir 370 litri, taču, ja noloka otrās rindas sēdekļu atzveltnes, bagāžnieks izstiepjas līdz 1600 litriem.

Uz augšu