Latvijas radio žurnālists Kaspars Mauriņš nofilmējis un savā «Youtube» kanālā publiskojis divus videomateriālus, kas apliecina zemās grīdas tramvaju nepatīkamo čīkstoņu, veicot pagriezienus asā leņķī.
Vienā redzams, kā 6.maršruta tramvajs galapunktā pie 45.vidusskolas veic šo pagriezienu pērnā gada vasarā, savukārt otrais uzfilmēts pagājušajā nedēļas nogalē un apliecina, ka nekas nav mainījies. Turklāt TVNET novērojis, ka identiska situācija ir, tramvajiem griežoties zem VEF tilta uz Brīvības ielā esošo depo.
«Rīgas satiksmes» runasvīrs Viktors Zaķis apgalvo, ka, griežoties maza rādiusa lokā, dzirdamā griezīgā skaņa esot normāla parādība arī pasaules praksē.
«Lai mazinātu troksni līdz minimumam, zemās grīdas tramvajs ir aprīkots ar reboržu eļļošanas sistēmu, kuru vagonu vadītājs iedarbina pirms iebraukšanas maza rādiusa lokā. Iespējams, šo skaņu pašreiz pastiprina laika apstākļi, kuru ietekmē zemās temperatūrās nav iespējams savākt sliedēs sakrājušos putekļus, kas šo troksni tikai pastiprina,» viņš paskaidro.
Reaģējot uz sociālajos tīklos izskanējušajām bažām, ka nepatīkamais troksnis liecina arī par tramvaju bojāšanu, «Rīgas satiksmes» pārstāvis to noliedz, uzsverot, ka nekādi bojājumi šiem transporta līdzekļiem nodarīti netiek.
Tiesa, nepatīkamais troksnis, īpaši tuvojoties pavasarim, kad iedzīvotāji arvien biežāk vēdina savas dzīvesvietas, var radīt nepatīkamas izjūtas. «Rīgas satiksme» atvainojas tiem, kam minētā skaņa radījusi neērtības, un vērš uzmanību, ka no aprīļa 6. maršruta tramvajs kursēs agrāk ierastajā posmā Stacijas laukums-Jugla, līdz ar to troksnis līdzšinējā galapunktā tiks likvidēts.