"Ja, pozitīvi izpaužot sevi cilvēkam, cerēto uzmanības pievēršanu sev neizdodas panākt, ja cilvēks ilgstoši izjūt, ka viņu ignorē, nemīl, ka viņš nevienam nav vajadzīgs, tad rodas impulsīva vēlme parādīt uz āru šo savu intīmo problēmu, padarīt to visiem redzamu negatīvā veidā. Šķiet, citos apstākļos viņš tā nedarītu," saka G.Andžāne. Viņa uzsver, ka šādās situācijās cilvēkam ir nepieciešama ļoti ilgstoša psihoterapija, lai izprastu un sadziedētu savu traumatisko iedomāšanos. Reti kad cilvēkam pašam pietiek drosmes pēc tam, kad nekontrolējamais impulss pazūd, atklāt sev šo patiesību, pieņemt, ka tas patiešām ir bijis tā. Parasti sekojot savas negatīvās pieredzes noliegums. Tas ir dabisks pašaizsardzības instinkts.
Nav pieņemami, nav smuki – šos ierobežojumus sev un citiem nosaka cilvēks pats vai sabiedrība kopumā. Mums ir vispārpieņemtās uzvedības normas jeb priekšstati, jeb kultūrvides rakstīti vai nerakstīti likumi, par to, kas ir un kas nav ētiski. Tajā pašā laikā katram cilvēkam ir sava aizklātā dzīve. G.Andžāne saka - fiziskā ķermeņa vai domu, jūtu atkailināšana, kas ir impulsa vadīta, liecina par personas iekšējo vajadzību pēc ievērības un mīlestības.
Vajadzību hierarhijā (pēc amerikāņu psihologa Abrahama Maslova radītās cilvēka motivācijas teorijas) tas ir samērā augstais sociālo vajadzību līmenis un ietver nepieciešamību būt mīlētam. Ekshibicionistam šī nepārvaramā vēlme stāv pāri fizioloģiskajām un drošības vajadzībām.