Agnese Drunka piedalās eksperimentā (19)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Televīzijas žurnāliste Agnese Drunka cenšas iepirkties pēc saraksta – tā ir ātrāk un arī lētāk. Viņa piekrita iesaistīties eksperimentā un novērtēt iepirkšanos e-Maxima, kā arī dalīties pārdomās, kā tas ir – pārtiku un saimniecības preces pasūtīt internetā, kas Latvijā ir salīdzinoši jauna iespēja.

SVARĪGI IEPIRKTIES PĒC SARAKSTA

Kopā ar ģimeni esmu mēģinājusi izveidot iepirkumu sarakstu un reizi nedēļā iepirkties pēc tā. Taču secinājām, ka mūsu ģimenē šāda metode īsti nedarbojas: bieži gadījies, ka ieplānoto maltīti konkrētajā dienā ģimenei vairs nekārojas un ir nepieciešamība pēc citiem produktiem. Tāpēc tagad 50% gadījumu iegādājamies produktus pēc saraksta un 50% – bez tā.

Nedēļas nogalēs gan uz veikalu noteikti dodamies ar sarakstu. Kāpēc? Jo laiks, ko pavadām veikalā, ir tieši atkarīgs no tā, vai iepriekš izveidots saraksts. Ja ir saraksts un dodamies iepirkties visa ģimene kopā, tad parasti sadalām, kas paņems kādus produktus, un vēlāk satiekamies pie kases. Šādi iepirkšanās rit raiti. Taču... veikals ir publiska vieta, kur parasti gadās satikt paziņas. Bijuši gadījumi, kad jāiegādājas tikai pāris produktu, bet iepirkšanos beidzu vien pēc pusotras stundas – sastapti daudzi paziņas un ar katru jāpārmij kāds vārds... Ilga iepirkšanās ir arī tad, ja uz veikalu dodos pēc darba kopā ar bērniem un vēl nav īstas skaidrības, ko vēlēsimies vakariņās. Lai izvairītos no lielas burzmas, cenšos nebraukt uz veikalu sestdienās no pulksten 15 līdz 18, jo šajā laikā ir garas rindas.

IZDEVĪGI LIELIE NEDĒĻAS PIRKUMI

Piekritu piedalīties e-Maxima eksperimentā, jo iepriekš pārtiku internetā nebiju iegādājusies, tāpat šķita, ka māmiņai ar zīdaini tas varētu būt viens no veidiem, kā iegādāties to, ko pati vēlos, nevis uzticēt iepirkšanos vīram vai kādam ģimenes loceklim.

Ar e-Maxima palīdzību veicu divus pasūtījumus. Pirmā iepirkšanās bija izmēģinājuma reize, lai saprastu sistēmu. Mana ģimene to uztvēra kā jaunu piedzīvojumu, sākot ar preču atlasi, beidzot ar mikroautobusiņa piebraukšanu pie mājām. Otrajā reizē jau darbojāmies kā eksperti, jo bija sapratne par lietu kārtību un mēs bijām mācījušies no savām nezināšanas kļūdām.

Reģistrēties e-Maxima bija vienkārši, es to veicu telefonā, bet datorekrānā tas noteikti ir vēl vienkāršāk. Vispirms izpētīju pieejamos produktus, skatījos, vai e-Maxima ir tie produkti, kurus mana ģimene iegādājas regulāri. Ikdienā vajadzīgie produkti, piemēram, piens, maize, olas un krējums, šeit pieejami ļoti plašā klāstā. Novērtēju e-Maxima pretimnākšanu, ja pasūtītā produkta veikalā nav. Tad piegādā alternatīvu preci, bet, ja tā neapmierina, to var atdot atpakaļ šoferītim. Abas reizes, saņemot preci, pārbaudīju sarakstu, lai pārliecinātos, vai viss ir kārtībā, un abām pusēm nebūtu lieku jautājumu pēc tam.

Kad e-Maxima pasūtīju mandarīnus, bažījos, vai tie būs tādi, kādus es vēlos. Biju patīkami pārsteigta, jo saņēmu tieši tādus augļus, kādus es pati būtu atlasījusi veikalā. Arī salāti, ko pasūtījām, bija ļoti svaigi, šķita, tie tikko un īpaši mums gatavoti.

Pluss ir arī tas, ka savu iepirkumu grozu varu papildināt divu vai pat vairāku dienu garumā (izejot no e-Maxima lapas, atlasīto preču saraksts saglabājas un to var koriģēt). Reizēm pēc iepirkumu saraksta nodošanas vīram atceros, ka neesmu ierakstījusi tajā ko svarīgu. Tā kā lielveikalos reizēm nav mobilā telefona zonas, par to diemžēl vairs nevaru atgādināt.

Otrajā pasūtījuma reizē gluži nejauši atklāju, ka e-Maxima regulārajiem klientiem izveido produktu izlasi, atzīmējot tās preces, ko cilvēks iegādājies visbiežāk. Atšķirībā no lielveikala, kur iepērkoties jāpārzina veikals, e-Maxima ātrajā meklētājā tikai jāieraksta atslēgas vārds, un attiecīgais produkts zibenīgi tiek atrasts.

Secinājums pēc pieredzes: e-Maxima ir ļoti labs veikals, iegādājoties produktus vai preces, kas vajadzīgas reizi nedēļā vai pat mēnesī, piemēram, saimniecības preces, cukurs, milti u. tml.

PAR E-MAXIMA

Jau gandrīz gadu darbojas www.e-maxima.lv – Latvijā pirmais interneta lielveikals, kas piedāvā visplašāko pārtikas, pirmās nepieciešamības rūpniecības un saimniecības preču sortimentu. Pašlaik sortimentā ir vairāk nekā 21 000 preču! Nozīmīgi, ka e-Maxima klientiem ir iespēja reģistrēt savu PALDIES karti, lai, arī iepērkoties interneta lielveikalā, par katru pirkumu krātu punktus veikalu tīkla Maxima lojalitātes programmā.

Priekšrocības, ko sniedz pārtikas, saimniecības un rūpniecības preču iegāde internetā, ir: laika ietaupījums, ko iespējams veltīt sev un ģimenei; ērtības, jo iepērcies, neizejot no dzīvesvietas vai biroja, kā arī nav jānes smagie iepirkumu maisi; e-Maxima pārstāvji piegādā pasūtījumu līdz pašām namdurvīm neatkarīgi no tā, vai cilvēks dzīvo privātmājā vai daudzdzīvokļu nama augšējā stāvā; taupīgāka iepirkšanās, jo netiek iegādātas liekas preces jeb impulsa pirkumi, kas bieži vien gadās, esot veikalā.

Ja plāno savus pirkumus pāris dienām vai nedēļai uz priekšu un iepērcies virs Ls 19,99, piegāde ir BEZ MAKSAS! Uz e-Maxima iegādātajiem produktiem attiecas visas atlaides, kas konkrētajā laikā tiek piedāvātas veikalos Maxima. Visi pasūtījumi tiek komplektēti veikalā Maxima XXX Slokas ielā 115.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu