Tracis ap labdarības cepumiem (40)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no cherry.lv

«Mēs neesam krāpnieku biedrība,» tā sarunā ar portālu TVNET apgalvo biedrības «Dzīves kvalitātes iniciatīva» vadītājs Valters Ezeriņš. Viņa pārstāvētā biedrība saņēmusi pārmetumus no TV raidījuma «Lapsa virtuvē» vadītājas Lienes Tomsones.

Ezeriņš uzsvēra, ka sadarbībā ar Lapsai piederošo kafejnīcu «Kūkotava» nekas neesot darīts ārpus kārtas, viss esot bijis saskaņots.

Viņš pastāstīja, ka biedrība Tomsoni pirmo reizi uzrunāja jūlija beigās. Toreiz viņi nosūtīja e-pastu ar konkrētu un detalizētu aicinājumu sadarboties, lai palīdzētu no insulta cietušajiem.

Uzņēmēja neesot piekritusi pati iegādāties visus cepumu pagatavošanai vajadzīgos produktus, tāpēc tika panākta vienošanās, ka viņa izmantos «Dobeles dzirnavnieka» un «Straupes piena» saziedotos produktus. Pārējās cepumu sastāvdaļas nodrošinājusi «Kūkotava».

Vienojas, bet ne par detaļām

Biedrības un kafejnīcas noslēgtajā ziedojumu līgumā esot skaidri minēts sadarbības mērķis, taču neesot precīzi atrunāts, kā notiks cepumu realizēšana un ziedojumu vākšana. Pēc Ezeriņa teiktā, esot tikai pašsaprotami, ka šos cepumus nedalīs no insulta cietušajiem. Tas pārrunāts arī personīgo tikšanos laikā.

PVD interesējas par eko nosaukumu

Biedrības vadītājs arī norādīja, ka nepatikšanas ar šiem cepumiem sākās pēc Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) iejaukšanās. Viņi gribējuši «Kūkotavā» noskaidrot, kāpēc cepumiem piedēvēts eko nosaukums. Ezeriņš apgalvoja, ka tā neesot biedrības iniciatīva. To cepumiem piešķīris iepirkšanās portāls «Cherry», caur ko cepumi tirgoti. Tas esot darīts, lai cepumus varētu labāk realizēt.

Saskaņo ar uzņēmumu

Savukārt «Cherry» mārketinga vadītāja Anna Brūna sarunā ar TVNET uzsvēra, ka katra piedāvājuma teksts ir saskaņots ar konkrēto uzņēmumu, kas to nodrošina: «Mēs neizdomājam faktus ne no kā.» Tā bijis arī šajā gadījumā.

Iepirkšanās portāls saņēmis īsu produktu aprakstu, kurā bijis norādīts, ka cepumu derīguma termiņš ir tikai nedēļa. Portālā veikta izpēte, kurā noskaidrots, ka tik īss derīguma termiņš parasti ir eko produktiem. Tādēļ piedāvāts tekstā iekļaut nosaukumu eko cepumi. Tam piekritis arī uzņēmums «Eko Alianse».

Portāls neesot zinājis, ka cepumi saistīti ar biedrību un labdarību. Ja viņi būtu informēti, ka cepumu pārdošana notiek labdarības nolūkā, to pasniegšanas veids būtu citādāks.

Uzņēmēja nav lietas kursā?

Ezeriņš arī pastāstīja, ka pēc PVD iejaukšanās Tomsone sazinājusies ar biedrību. Viņi secinājuši, ka uzņēmēja nav iepazinusies ar šo akciju, piemēram, jautāts, vai cepumi jau izdalīti bērniem, kaut arī akcijā vākta nauda pieaugušajiem, kuri pārcietuši insultu.

Ko tālāk?

Šonedēļ plānota biedrības sapulce, kurā lems par tālāko rīcību. Saistībā ar publiski izskanējušo informāciju cilvēki šos cepumus vairs nepērkot.

Neesot bijušas problēmas

Biedrības pārstāvis Juris Bērziņš TVNET sacīja, ka biedrībai nekad iepriekš neesot bijušas problēmas sadarbībā ar citiem uzņēmējiem, kuru skaits mērāms simtos: «Vienmēr viss bijis kārtībā.» Šis, ar «Kūkotavu» saistītais gadījums, esot pirmais nepatīkamais.

Līdz šim gan viņi nebija sadarbojušies ar kolektīvās iepirkšanās portāliem.

Biedrības lielākie labdarības projekti saistīti ar palīdzības sniegšanu ne tikai insulta slimniekiem, bet arī bērniem ar laktozes nepanesamību, kā arī cilvēkiem ar muskuļu atrofijas problēmām.

Portāls TVNET jau ziņoja, ka Tomsone pārpratuma dēļ nonākusi nepatīkamā situācijā. Viņai piederošās kafejnīcas «Kūkotava» saziedotos cepumus biedrībai «Dzīves kvalitātes iniciatīva» insulta slimniekiem, kā norāda pazīstamā TV personība, bez viņas ziņas pārdod kolektīvās iepirkšanās portālos.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu