Pēdējos gados ierasts, ka arvien lielāku pieprasījumu izpelnās tā dēvētie ekoprodukti. Izrādās, ka šādas īpašības var tikt piedēvētas arī papīram. Pateicoties kāda jaunā uzņēmēja iniciatīvai, Līgatnē jau kādu laiku tiek ražots «PaPapirs». Kas tas tāds ir? Par to šajā stāstā.
Kas tas tāds – «PaPapirs»? (23)
Ideja par biznesa sākšanu papīra pārstrādē Pēterim Virsniekam radusies, pašam darbojoties poligrāfijas jomā. Daudzi noteikti atminas arī skolas ekskursijas uz Līgatnes papīrfabriku, kad savu makulatūrā nododamo papīru kaudzi varēja iemainīt pret jaunām burtnīcām. Nu jau pusotru gadu Virsniekam personīgi izveidojusies sadarbība ar papīrfabriku, kurā tapis videi draudzīgāks produkts – «PaPapirs».
«PaPapirs», kā par to jau liecina priedēklis «pa», būtībā ir pārstrādāts papīrs, kas no birojos sastopamā drukas papīra atšķiras ar savu senajam papīram raksturīgo raupjāko struktūru, organiskumu (tam pārstrādes laikā izlaists balināšanas cikls), kā arī ērtāku lietošanu – parasti, lai tiktu pie papīra lapas, ko ievietot printerī, paka ir jāsaplēš, taču «PaPapiram» ir radīts ērti atverams iepakojums, kas bez grūtībām ļauj paņemt tik lapu, cik nepieciešams.
Tiesa, vismaz pagaidām uzņēmumu attieksme pret jauno produktu ir visai piesardzīga, jo tā pārstrādes procesā radies vietām punktotais izskats nereti mulsina potenciālos klientus.
«Konservatīvi uzņēmumi baidās lietot «PaPapiru», viņus mulsina papīra punktainums un tas, vai kāds to neuztvers kā mīkstinājuma vai garumzīmi,»
par pieredzēto stāsta Virsnieks. Viņš norāda, ka galveno lēmumu nepieņem vis kādas firmas sekretāre, kurai ar dokumentiem sanāk vislielākais darbs, bet gan vadība, kura par lēmumu pāriet uz «PaPapira» produkciju vispirms ir jāpārliecina, dodot laiku izmēģināt to savā ikdienas darbā.
Papīrs pēc kvalitātes iedalās vairākās klasēs, kas nosaka arī tā cenu. Ja C klases papīru dažādos piedāvājumos un akcijās var iegādāties, maksājot līdz 2,20 Ls, tad «PaPapira» cena interneta veikalā (skatīt resursus) ir 2,90, kas ir vienā līmenī ar A vai B klases produkciju. Jaunais uzņēmējs gan piebilst, ka, iepērkot produktu vairumā, ir spēkā dažādi piedāvājumi.
«Šis papīrs diezin vai būs masu produkts, «PaPapirs» veido uzņēmuma identitāti - tiem kas vēlas atšķirties,»
norāda jaunais uzņēmējs, runājot par tādām kompānijām, kurām ekoloģiski draudzīgākā veidā tapušā papīra izmantošana varētu būt goda lieta.