Vinters izmēģina BMW R 1200 GS Adventure (136)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Pazīstamais motobraucējs Jānis Vinters ir sašutis par Latvijas ceļu stāvokli. Slikto segumu un daudzās bedres viņš kritizē arī, kopā ar portālu TVNET izmēģinot motociklu BMW R 1200 GS Adventure. Viņš pat solās balsot un iestāties partijā, kas sakārtos valsts ceļus.

Traģisko ceļu dēļ maz brauc ar moci

Ikdienā, kad «uznāk luste» pabraukāt ārpus trases, Vinters sēžas uz sava «strītbaika» Honda CB1000. Tas esot «traks» braucamais.

Ar šo motociklu, kas iegādāts pilnīgi jauns, Vinters pagaidām nobraucis tikai aptuveni 3000 kilometru, un mocis pārsvarā tiek turēts garāžā. Kāpēc tā?

Vintera atbilde nepārsteidz: «Šoseja Eleja-Jelgava ir viena no traģiskākajām Latvijā. Nezinu, ar kuru vietu domā atbildīgie.»

Motobraucējs ir neizpratnē, kāpēc pie Vānes tiek būvēts teju vai autobānis, bet par starptautiskās šosejas salabošanu ierēdņi nedomā. Viņam ir tikai viena versija –

iespējams, tur dzīvo kāds no Satiksmes ministrijas.
Motobraucējs uzskata, ka šis motocikls vairāk piemērots starppilsētu pārbraucieniem
Motobraucējs uzskata, ka šis motocikls vairāk piemērots starppilsētu pārbraucieniem Foto: Ingars, TVNET

Cenšas pārdot vairākus motociklus

Jautāts, kāpēc iegādājies tieši šo Honda motociklu, Vinters stāsta, ka vēlējies izmēģināt «kaut ko savādāku». Rallija moču viņam bijis «biezā slānī», taču viņam izdevies no vairākiem «tikt vaļā». Tagad Vinteram ir tikai divi sacīkšu motocikli, bet iepriekš – pieci.

Pēc lielajiem rallijiem motocikli ir tik nolietoti, ka nākamajos ar tādiem ir riskanti braukt. Tāpēc regulāri nākas iegādāties jaunu motociklu. «Pēc tam vecie paliek pāri.»

Motobraucēji mēģināja tos pārdot, bet nebija tik vienkārši. «Cena ir smieklīga.

Neviens nevar nopirkt lietotu motociklu par 30 tūkstošiem eiro.

Speciālajiem rallija motocikliem ir arī speciāla cena. Tie ir ļoti dārgi.»

Sēdēšana uz šī motocikla bijusi ļoti ērta
Sēdēšana uz šī motocikla bijusi ļoti ērta Foto: Ingars, TVNET

Pats komplektē motociklu

Nākamais Vintera sacīkšu motocikls varētu būt paša komplektēts. Tas esot ķēpīgi un darbietilpīgi, bet izdarāms. Turklāt pašu «būvēts» motocikls maksā divreiz lētāk nekā pirktais.

Vinters atzīst, ka foršāk ir braukt ar motocikliem, nekā tos pašam labot. Taču atsevišķos brīžos viņam patīk arī mehāniķa darbi. Vienīgais – ja to nav daudz, sarežģīti un vienmuļi. «Filtru mazgāšana – viens un tas pats, riepu maiņa – viens un tas pats.»

Motobraucējiem regulāri jāmaina ne tikai motocikli, bet arī aprīkojums.

Ikdienā Vinters brauc ar pavisam citādiem motocikliem
Ikdienā Vinters brauc ar pavisam citādiem motocikliem Foto: Ingars, TVNET

Sola iestāties partijā, kas sakārtos ceļus

Ja Vinteram būtu neierobežotas iespējas, viņš iegādātos dažādus motociklus – katru savai vajadzībai, piemēram, vienu tālākai ceļošanai, bet otru – lai brauktu pa Latvijas ceļiem.

Šajā brīdī viņš atkal pauž kritisku viedokli par ceļu stāvokli. Pus pa jokam viņš solās balsot par to politisko spēku, kas sakārtos valsts ceļus. Brīdi apdomājies, Vinters pat sola iestāties partijā, kas to izdarīs.

BMW motociklā saskata gan plusus, gan mīnusus

Kā galvenos izmēģinātā motocikla BMW R 1200 GS Adventure plusus Vinters minēja iespaidīgo izskatu, vieglo braukšanas sākšanu, ērto sēdēšanu un kompakto apgriešanos. «Nav nevajadzīgi jutīga sākšana. Mocis viegli padodas, neraustās.»

Savukārt neparocīga Vinteram sākumā šķita virzienrādītāju darbināšana – lai to izdarītu, īkšķi jātur atsevišķi no citiem pirkstiem.

Kaitināja ABS ierobežotājs.

»Tas neļāva ritenim nekur izspolēt, arī pa grants ceļu ne.» Tādos brīžos motocikls nepatīkami sprauslājis, «klepojis».

«Tiem, kas vēlas uzraut ratā, – aizmirstiet! Nekas tāds nesanāks, mocis vienkārši uzreiz «aizrijas»,» Vinters saka un atklāj, ka testa laikā speciāli mēģinājis paraut ratā. «Braucot pa grants ceļu, ja gribas līkumā kaut nedaudz «uzfrēzēt», aizmirstiet, nesanāks!»

Kopumā šis ir asfalta motocikls. Tomēr «nedaudz nobraukt nost no asfalta un pabraukāt pa granti var, problēmu nav».

Motociklu Vinters izmēģināja ne tikai pa ceļiem, bet arī tā malām
Motociklu Vinters izmēģināja ne tikai pa ceļiem, bet arī tā malām Foto: Ingars, TVNET

Sportists norāda, ka motocikla lielā svara dēļ (pašmasa vairāk nekā 300 kg) ne tik labi strādā priekšējā dakša.

«Man nepatika, kā tā strādā. Tā bija pārāk jutīga uz asām bedrītēm. Jutīga tādā ziņā, ka varēja just nelielus sitienus pa rokām. Rodas nestabilitātes sajūta. Varbūt ritenis ir «baigi» sapumpēts. Liekas, ka ir nevis gumijas, bet bleķa ritenis, tāds ciets. Vienkārši esmu pieradis pie citiem. Bet arī mans ielas mocis tā neuzvedas. Tas asās bedrītes noslāpē kā pret gumiju.»

Motocikla aizmugurējai daļai «nav ne vainas». Kā interesantu Vinters vērtē iespēju regulēt amortizāciju. Izmēģinājis šo iespēju uz grants ceļa, Vinters sajutis atšķirību.

Vai pats šādu motociklu pirktu? «Viss ir atkarīgs no cenas.» Ja viņš domātu par šāda motocikla iegādi, noteikti gribētu pirms tam izmēģināt citu ražotāju līdzīgus modeļus.

Kopumā motocikls piemērots ceļošanai, kuras laikā paredzēts daudz ko apskatīt. Ilga braukšana pa «bāņiem» ar šo motociklu nav ieteicama.

Uz augšu