Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Uz «Costa Concordia» bijuši bojāti instrumenti un citas nepilnības (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Uz kruīzu kuģa «Costa Concordia», kas janvārī avarēja Itālijas ziemeļrietumu piekrastē, bija bojāti instrumenti, neapstiprinātas kartes un atvērtas hermētiski noslēdzamās durvis, otrdien ziņoja laikraksts «Corriere della Sera», atsaucoties uz katastrofas izmeklēšanas dokumentiem.

Daļa tehniskās aparatūras uz šī kuģa bijusi bojāta kopš 9.janvāra, tātad jau četras dienas pirms katastrofas.

Laikraksts citēja kuģa īpašnieces - Itālijas kuģniecības kompānijas «Costa Crociere» atbildi, ka tai neesot bijis zināms tas, ka hermētiski noslēdzamās durvis bija vaļā, ka kuģa kartes bija kapteiņa atbildības joma un ka kuģis devies braucienos par spīti tehniskām kļūmēm.

21.jūlijā ir paredzēta tiesas sēde, kurā tiks pilnīgi izklāstīti tehniskās analīzes rezultāti. Pret kuģa kapteini Frančesko Sketino un astoņiem citiem cilvēkiem, tai skaitā trim «Costa Crociere» vadošiem darbiniekiem, notiek izmeklēšana saistībā ar katastrofu.

Jau vēstīts, ka «Costa Concordia» ar 4229 cilvēkiem 13.janvārī uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā pie Džiljo salas Toskānas reģionā, un katastrofā gāja bojā 32 cilvēki. Sketino ir izvirzītas apsūdzības cilvēku nonāvēšanā, kā arī par to, ka viņš atstājis kuģi, lai gan nebija pabeigta cilvēku evakuācija no tā.

Katastrofas brīdī nedarbojās «melnā kaste» ar brauciena datu ierakstiem, tāpēc izmeklētājiem ir jāpaļaujas uz datoru, kas tika izslēgts pulksten 23.36, un notikumu precīza noskaidrošana var būt apgrūtināta.

Laikraksts citēja e-pasta vēstulēs rakstīto, ka kuģa tehniskos instrumentus bija paredzēts salabot, kad kuģis 14.janvārī ierastos ostā.

«[Brauciena datu ierakstīšanas ierīce] VDR (Voyage Date Recorder) ir salūzusi jau kuro reizi .. Stāvoklis kļūst neciešams,» e-pasta vēstulē remontu firmai rakstīja «Costa Crociere» tehniskais direktors Pjerfrančesko Ferro.

Izmeklētāju iztaujāts kuģa personāla darbinieks sacīja, ka hermētiski noslēdzamās durvis katastrofas brīdī bija atvērtas, «jo kuģošanas laikā tika izmantota šāda prakse, lai atvieglotu strādājošo cilvēku plūsmu».

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu