Pašvaldības pārstāvji izvēlējušies neformālus iebildumu ceļus. Zvanījuši paziņām, sūdzējušies tā laika satiksmes ministram, kurš pirms vēlēšanām apmeklēja Iecavu. Tiesa gan – tobrīd, pat ja rīkotos zibenīgi, jau bija mazliet par vēlu. Valsts ceļi rūpējās par savu Kohēzijas fonda naudas apgūšanu un 2010.gada nogalē uzsāka darbus. Komunālās saimniecības uzņēmums iepirkumus veica 2010./11.gada ziemā.
VARAM strikti bija gājusi pēc sava plāna, kas atpalika no ceļu iecerēm. Bet pašvaldība oficiālus iebildumus necēla. Acīmredzot baidījās, ka paliks bez viena vai otra fondu projekta, kas abi pašvaldībai bija ļoti svarīgi. To nosoda Finanšu ministrijas pārstāve Rancāne, kura uzskata, ka «pašvaldība nevar domāt, ka jāapgūst fondu nauda tikai tāpēc, ka tā ir jāapgūst.».
Pašvaldība sava projekta sākumā paguvusi vien noorganizēt cauruļu nomaiņu zem galvenās – Rīgas ielas. Un tā ūdenssaimniecības darbu ietvaros pārrakta netiks. Interesanti, ka, rūpējoties par autoceļa VIA Baltica kvalitāti, visas puses spēja gan sanākt kopā, gan atrast risinājumu.
Pārējiem ūdenssaimniecības darbiem, kas ir Virzas un Baldones ielās, atļauta dota šogad. Turklāt ar nosacījumu, ka pēc tam šos ceļus pašvaldība ņem savā bilancē. Darbu ietvaros nofrēzēs vairāk nekā kilometru jaunuzlietā asfalta. Ceļa atjaunošana šajā posmā pašvaldībai izmaksās 247-us tūkstošus latu. Bet krietnu daļu no šīs naudas varēja ietaupīt, ja darbi notiktu loģiskā secībā.
VARAM pārstāve atzīst, ka viņi nevarēja savus darbus pasteidzināt, tomēr apliecina, ka fondu plānošanas loģikai varēja būt labāki risinājumi. Satiksmes ministrija «de facto» apliecina, ka tā kopā ar Vides un reģionālās attīstības ministriju atsevišķos gadījumos kopīgi vērtē projektu iesniegumus, lai novērstu to pārklāšanos. Bet nekas neliecina, ka šāda konsultēšanās būtu notikusi šajā gadījumā. Ceļu pārstāvis gan atgādina, ka pašvaldībai iela būtu jāatjauno neatkarīgi no tā, kad pēdējoreiz uz tās mainīts segums. Tiesa gan, šī bija tā reize, kad saprātīgi rīkojoties varēji ietaupīt.
Plānošanas kļūda gadījusies arī Daugavpilī. Tur iela noasfaltēta, bet vidū atstāts elektrības sadales skapis. Tiesa gan, kamēr problēma nav atrisināta, Eiropas fondu finansējumu liegts izmaksāt. Nepilnības pašvaldību investīciju plānošanā ir konstatētas arī iepriekš, un, lai to novērstu, pērn Vides ministrija organizēja pat speciālu semināru ciklu.