Ventspils kluba valdes priekšsēdētājs Ralfs Pleinics «De facto» uzsver, ka «bez valsts atbalsta Latvijā profesionāls sports nav iespējams, tas ir iespējams tikai amatieru līmenī». Reklāmas summa ir visai ievērojama, tomēr nav īsti skaidrs, kas tieši par šo naudu ir nopirkts. Pleinics skaidro, ka reklāmas līgumi un izmaksas tiek izstrādāti individuāli.
Atverot Ventspils kluba mājas lapu, redzams, ka «LDZ Cargo» reklāma bijusi uz plāksnes basketbola laukuma malā, uz sportistu tērpiem to pat ir grūti pamanīt. «Ir, ir viņiem arī ir treniņu krekli, izbraukuma krekli, sporta krekli, tur ir dažādas pozīcijas, ar kurām mēs sadarbojamies, ir reklāmas televīzijā un preses konferences,» paskaidro Birzule.
Vai nopirktais pakalpojums patiešām maksā vairāk nekā 270 tūkstošus latu – grūti novērtēt, jo visi šie valsts uzņēmuma tēriņi tiek paslēpti melnā maisā ar uzrakstu komercnoslēpums.
Edgara Jaunupa («Vienotība») garā roka
Interesants ir fakts, ka mainoties ministrijas politiskajai vadībai, reklāma Ventspilī vairs nav bijusi nepieciešama. Tagad, kad politisko atbildību pār satiksmes nozari uzņēmusies «Vienotība» kopā ar Olšteina grupu, uzsvars likts uz Latvijas čempionvienību, basketbola klubu «VEF Rīga». Tā padomes priekšsēdētājs ir «Vienotības» biedrs Edgars Jaunups. Pavisam nesen noslēgts reklāmas līgums par 200 000 latu.
Šo darījumu atļāva satiksmes ministrs Aivis Ronis. Uz jautājumu, kāda bija Roņa argumentācija, atļaujot šādu darījumu, «de facto» saņēma atbildi: «Uzņēmuma vadība sniedza savus argumentus par šāda līguma nepieciešamību no uzņēmuma biznesa viedokļa, taču detalizētāk šo nevaram komentēt, jo tas skar uzņēmuma komercintereses.»