Nepatīkamu pārsteigumu šonedēļ piedzīvoja daudz rīdzinieku, kuri komunālo rēķinu apskatei un ūdens skaitītāju rādījumu iesniegšanai līdz šim izmantoja portāla raditaji.lv pakalpojumus. Pēkšņi par šo pakalpojumu pieprasīti 20 santīmi mēnesī. Par neseno lēmumu sašutuši vairāki TVNET lasītāji. Nepatīkami pārsteigta ir arī «Rīgas namu pārvaldnieka» vadība.
Nepatīkams pārsteigums un neskaidrības, maksājot rēķinus (158)
TVNET lasītājs Jānis pastāstīja, ka portāla raditaji.lv pakalpojumu - apskatīt internetā savus komunālo pakalpojumu rēķinus un iesniegt ūdens skaitītāju rādījumu - izmantoja aptuveni pusgadu.
Taču šonedēļ no tā pakalpojumiem atteicies, jo pēkšņi pieprasīta ikmēneša maksa 20 santīmu apjomā. Līdz šim par rēķinu apskati viņu mājas lapā nebija jāmaksā.
«Neredzu, par ko maksāt 20 santīmus, tādēļ uzreiz pārtraucu sadarbību ar viņiem. Aicinu ikvienu no 45 tūkstošiem raditaji.lv lietotājiem sekot manam piemēram, jo šāda pēkšņa maksas pieprasīšana nav normāla prakse,» lasītājs aicināja.
Nepatīkams pārsteigums, atverot portālu
Par jaunās maksas ieviešanu Juris uzzināja šonedēļ, kad kārtējo reizi atvēra portālu, lai apskatītu savu jaunāko rēķinu. Lai atteiktos no raditaji.lv pakalpojumiem, bija minēts ļoti īss termiņš - 1.aprīlis.
Ja līdz šim datumam klients neatsakās, portāls uzskata, ka sadarbība tiek turpināta, un ikmēneša komunālo pakalpojumu rēķins pieaug par 20 santīmiem.
Portālā nebija aprakstīts, kā klients var uzzināt savus rēķinus, ja atsakās no raditaji.lv pakalpojumiem, Juris stāstīja un piebilda, ka rēķina apakšējā daļā gan bija minēts - lai nodotu jaunākos ūdens skaitītāju rādījumus, jādodas uz «Rīgas namu pārvaldnieka» mājas lapu.
Izrādās, ka tur rādījumus var nodot bez maksas.
Taču Jurim ir neskaidrības, kur un kā viņš turpmāk varēs uzzināt jaunākos rēķinus, ja no raditaji.lv lapas izmantošanas viņš ir atteicies.
«Rīgas namu pārvaldnieka» pārstāvis Krists Leiškalns, atbildot uz šo lasītāja jautājumu, TVNET paskaidroja, ka no aprīļa sākuma rēķinus varēs apskatīt jaunajā vortālā e-parvaldnieks.lv. Ja klienti vēlēsies, rēķinus joprojām varēs saņemt pasta kastītē papīra formā.
Pārmetumus raida arī namu pārvaldniekam
Par portāla rīcību sašutis vēl kāds cits lasītājs. Arī viņu neapmierina, ka «Rīgas namu pārvaldnieks» iepriekš «burvīgi» nolikvidēja bezmaksas pakalpojumu klientiem. Tāpat neesot pieņemama tam sekojošā «maldināšana», aicinot izmantot portālu raditaji.lv, kas, izrādījās, ir cita uzņēmuma pakalpojums.
Lasītājs atgādināja, ka raditaji.lv lietoja 45 tūkstoši lietotāju, un uzskata, ka nevienam no viņiem nav pamata maksāt portālam.
«Mēs maksāsim par to, ka paši vadām, 9000 latu mēnesī uzņēmumam x, kas no apsaimniekotāja datus saņem, visticamāk, bez maksas. Tas arī neuzņemas nekādu atbildību par pakalpojuma kvalitāti.
Būtībā apsaimniekotāja klientiem vairs nav izvēles. Pirms tam bija bezmaksas lapa, tā tagad ir slēgta, vienīgā izvēle ir skraidīt ar lapiņām vai maksāt uzņēmumam x, kurš pēc saviem ieskatiem cenu var mainīt.»
Lasītāji bažījas, ka portāls maksu var strauji palielināt.
Ūdens skaitītāju rādījumus varēs nosūtīt bez maksas
«Rīgas namu pārvaldnieka» mājas lapā teikts, ka uzņēmums turpmāk nodrošinās ūdens skaitītāju rādījumu pieņemšanu elektroniskā veidā bez maksas.
«Tā kā martā interneta portāla raditaji.lv īpašnieki bez abpusējas vienošanās ar «Rīgas namu pārvaldnieku» ieviesa papildu abonēšanas maksu par ūdens skaitītāju rādījumu nodošanu, no 28. marta šis pakalpojums ir pieejams bez maksas, izmantojot vortālu: www.e-parvaldnieks.lv. Nokļūt šajā vortālā būs iespējams arī no uzņēmuma interneta vietnes www.rnparvaldnieks.lv.
Ūdens skaitītāju rādījumu nodošana martā būs iespējama nereģistrējoties, taču pēc tam būs nepieciešams reģistrēties, jo tikai reģistrētie klienti varēs izmantot pilnu vortāla www.e-parvaldnieks.lv pakalpojumu klāstu.»
Par portālu nepatīkami pārsteigti arī «Rīgas namu apsaimniekotājā»
«Rīgas namu pārvaldnieks» valdes loceklis Ivo Lecis atzīst, ka raditaji.lv paziņojums «arī mums bija nepatīkams pārsteigums, jo apstākļos, kad maksimāli tiecamies samazināt pakalpojumu cenas, papildu maksājumu uzvelšana mūsu klientu pleciem ikmēneša rēķinos neietilpst mūsu plānos un nesaskan ar mūsu uzņēmuma mērķiem».
Savukārt ar portāla raditaji.lv atbildīgajiem pārstāvjiem TVNET pagaidām nav izdevies sazināties.
Bet Patērētāju tiesību aizsardzības centrā portāla darbību solīja komentēt ceturtdienas laikā.