Cita Eiropai svarīga līnija savienos Parīzi ar Briseli un Luksemburgu. Francijā jebkuri jautājumi, kas saistīti ar ātrgaitas dzelzceļa būvi, tiek risināti ļoti operatīvi. Tagad valstī ir ceļu tīkls, pa kuriem var kursēt vilcieni ar ātrumu ne mazāku kā 300 km/h. Kopējais šo līniju, kas dodas no Parīzes uz visām pusēm, garums sasniedz 2000 kilometru.
Eiropā kopējais šo dzelzceļa tīklu apjoms ir 5566 kilometri, un pa tiem skrienošo vilcienu vidējais ātrums nepārsniedz 250 km/h. Pēc Starptautiskās Dzelzceļa savienības aprēķiniem, līdz 2025. gadam Eiropas dzelzceļa tīkls pieaugs, kā minimums, līdz 17 500 kilometriem – lielākoties pateicoties šo ceļu attīstībai Spānijā, Francijā, Portugālē un Vācijā. Ar laiku ātrgaitas sliežu ceļi savienos visu Eiropu – no Lisabonas līdz Maskavai. Dzelzceļš atkaro iepriekš zaudētās pozīcijas, un veseliem planētas rajoniem tas kļūst par tādu pārvietošanās līdzekli, kāds pilsētās ir metro.
Ne tikai ātrums, bet arī ērtības
Īpaši intensīvi tas attīstās Spānijā, kur tās centrālo daļu pakāpeniski pārklāj šie ātrgaitas ceļi. Tie savieno Madridi ar Sevilju, Malagu un Valjadolidu. Tagad to kopgarums ir 1500 kilometru, vēl 1900 kilometru top, bet 2020. gadā kopgarums būs 10 000 kilometru.
2008. gadā pirmais ātrvilciens Velaro (Siemens ražojums) devās ceļā no Madrides uz Barselonu. Brauciens cauri pusvalstij aizņēma stundu un 38 minūtes (attālums starp pilsētām ir 630 kilometru), kamēr parastajiem vilcieniem tam vajadzīgas sešas stundas. Kā liecina statistika, līdz šim 53% spāņu, kam bija jāveic šis maršruts, līdz šim deva priekšroku lidmašīnai, 38% – automašīnai vai autobusam, bet tikai 9% pirka vilciena biļeti. Jau 2010. gadā valsts varas iestādes grasās panākt, lai ne mazāk kā 40% pasažieru izvēlētos tieši vilcienu. Spānijas dzelzceļa vadība grib nodrošināt cilvēkiem to pašu komfortu kā lidmašīnās. Nekāda neparedzēta kavēšanās netiks pieļauta. Precizitāte – tā ir dzelzceļnieku devīze. Gadījumā, ja vilciens noteiktajā stacijā pienāks sešas minūtes vēlāk, nekā paredzēts, pasažieriem tiks atdota par biļeti samaksātā nauda.