«Pēc Dakāras, tieši tāpēc, ka esam finišējuši, elektrisko automašīnu jomā mums jau ir divi priekšlikumi no Anglijas kompānijām. Jau ir nodibināti lietišķi sakari un sarunāta vizīte,» intervijā žurnālam «Kapitāls» stāsta elektriskās automašīnas autors, inženieris un autosportists Andris Dambis.
Angļi Dambim piedāvā sadarboties elektroauto jomā
Dambis norādīja, ka viņš vairākkārt aicināts sadarboties ar ārvalstu kompānijām. «Bet, kā smejoties saku, - varu būt tikai galvenais inženieris vai direktors. Nevaru būt logu tīrītāju departamenta priekšnieks. Man jābūt visas mašīnas konstruktoram. Vēlos pieņemt radikālus, būtiskus, netradicionālus lēmumus par kopumu,» uzsver inženieris.
Runājot par potenciālo sadarbību ar Anglijas kompānijām, Dambis norādīja, ka tām ir svarīga Latvijas elektropiedziņas automašīnas «OSCar eO» izgudrotāju pieredze. Pēc viņa sacītā, «eO» projekts nav tikai Dakāras projekts.
«Dakāra ir tikai viena no svirām, kā mēs šo latviešu elektrisko auto lietu bīdām. SIA »eO« ir tā, kas ar šīm lietām nodarbojas un arī turpmāk nodarbosies. Mēs ceram augstākās kvalitātes līmenī nodarboties ar elektrisko automašīnu sastāvdaļu projektēšanu, ražošanu, varbūt arī mašīnu būvēšanu. Dakāra bija ļoti skaļš pasākums - mēs to varam,» sacīja Dambis.
Viņš norādīja - ja pērn «OSCar eO» tika prezentēts auto izstādēs un ar tā radītājiem runāja tāpēc, ka tā bija interesanta lieta, ko atcerēties, tad tagad nekas vairs nav jāpierāda.
«Elektrisko auto industrijā nav neviena, kurš nezinātu, kas mēs esam,»
uzsvēra Dambis.
Jau ziņots, ka «OSCar eO» ir sporta automašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.
Šogad «Dakāras» rallijreidā «OSCar eO» automašīnu vadīja Māris Saukāns un Dambis. Noslēguma kopvērtējumā Saukāns/Dambis ierindojās priekšpēdējā, 77.pozīcijā, bet otra «Team Latvia» vieglā automašīna ar krievu Antonu Grigorovu un latvieti Aināru Princi izstājās pēdējā, 14.posmā.
«Team Latvia» vēl pirms «Dakāras» rallijreida paziņoja, ka izcīnītā vieta šoreiz nav svarīga, jo galvenais uzdevums bija pārbaudīt smagos apstākļos unikālo «OSC eO» un sasniegt finišu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet kopš 2009.gada tas tiek aizvadīts Dienvidamerikā.