««Jūrmalas siltums» man sniedza informāciju, ka es kā dzīvokļa īpašniece neesmu tiesīga saņemt informāciju par mājas parādu,» sašutusi ir iedzīvotāja Daina Dzergača.
Biedrības «Plūdu 4» iedzīvotājiem tagad ir sava katlumāja, no uzņēmuma «Jūrmalas siltums» neatkarīga apkure. Rēķini jau šobrīd ir par ceturtdaļu zemāki. Turklāt, veicot revīziju, atklājies, ka Jūrmalas namsaimnieks par ūdens uzsildīšanu gadiem prasījis trīs latus par daudz.
«Iedzīvotāji pārmaksāja 3 latus mēnesī... 1600 latu gadā, bet Jūrmalā ir simtiem māju,» skaidroja biedrības «Plūdu 4» grāmatvede Inga Rubule.
Plūdu 4 iedzīvotāji atklājuši, ka Jūrmalas namsaimnieks blēdījies, sadalot siltuma rēķinu starp karsto ūdeni un apkuri. Pierēķinot iztērēto vairāk karstajam ūdenim, nevis siltuma patēriņam, tiek nepamatoti radīts lielāks rēķins.
Namu apsaimniekotāju krāpšanās
Vēl viens veids, kā savulaik krāpušies namu apsaimniekotāji, bijis lielākas kopējās apsildāmās kvadratūras uzrādīšana. Respektīvi uz papīra māja kļuva lielāka nekā dzīvē. Par ko jāmaksā bija iedzīvotājiem. Rīgas Enerģētikas aģentūras direktore Maija Rubīna atceras, ka gada laikā namu pārvalde «Valdemārs» bija nepamatoti iekasējusi vairāk nekā tūkstoti latu.
«Iedzīvotāji uzvarēja, un namu pārvalde atmaksāja iekasēto naudu atpakaļ,» stāsta Rubīna.
Rīgas pašvaldības uzņēmums «Rīgas namu pārvaldnieks» tika izveidots pirms gada ar mērķi apvienot visas 15 Rīgas namu pārvaldes un ieviest kārtību, arī vienotus dzīvokļu rēķinus. Pagaidām tas nav izdarīts.
«Ir dažādi nosauktas aprēķinātās vienības. Dažādi nosaukumi ūdens cirkulācijai. No februāra rēķinus varēs salīdzināt,» stāsta Krists Leiškalns, «Rīgas namu pārvaldnieka» pārstāvis.