Bavārijas motoru rūpnīcas Izpētes un tehnoloģiju nodaļā diezgan liels progress ir sasniegts automatizētās braukšanas jomā.
BMW mācās braukt patstāvīgi arī pa autobāni
BMW jau labu laiku izstrādā sistēmas, kas spētu patstāvīgi vadīt auto bez vajadzības vadītājam veikt ierastās darbības ar stūri un pedāļiem. Pirms pāris gadiem BMW demonstrēja 3.sērijas automobili (tas ir viesojies arī raidījumā Top Gear), kurš prata pilnīgi patstāvīgi braukt pa ideālo trajektoriju sacīkšu trasē, savukārt tagad plašsaziņas kanālos nonācis video, kurā 5.sērijas universālis jau piedalās satiksmē uz autobāņa.
Auto ievēro visus noteikumus, gan atļautā ātruma ierobežojumus, gan aizliegumu apsteigt lēnāk braucošu mašīnu pa labo pusi. Tāpat auto pēc iespējas turas tuvāk brauktuves labajai malai, lai netraucētu ātrāk braucošos auto. Līdz šim brīdim pa autobāņiem kopumā nobraukti jau 5000 kilometru, turklāt vadītājs šo visu laiku bijis novērotāja lomā.
Prototipā izmantotās tehnoloģijas netiks tiešā veidā ieviestas sērijveida ražošanā, vismaz ne tuvākajā laikā, taču tās palīdzēs pilnveidot jau esošās atbalsta sistēmas, piemēram, sastrēgumā braukšanas asistentu, ko BMW prezentēja līdz ar elektrisko pilsētas konceptauto i3.
Jau rakstījām, ka automātisko sastrēgumā braukšanas sistēmu izstrādā arī Audi. Markas flagmaņa A8 vajadzībām tiek izstrādāta jauna sistēma, kas vadītājam palīdzēs braukt sastrēgumā. Tā darbosies, izmantojot adaptīvās kruīza kontroles radara mērījumus, platleņķa kameras, kuras uzmanīs gan ceļa apzīmējumus, gan brauktuvi norobežojošās barjeras, gan gājējus un citus auto, kā arī astoņus ultraskaņas sensorus priekšā un sānos. Piedevām priekšējie sensori pratīs novērtēt drošāko attālumu ne tikai līdz priekšā braucošajam auto, bet arī sekos līdzi tam priekšā braucošajiem transporta līdzekļiem.