Pie Itālijas krastiem avarējušais kruīza kuģis sācis grimt, un atbildīgie dienesti brīdina par potenciālas ekoloģiskas katastrofas iespējamību, raksta «Daily Telegraph».
Kruīza kuģis sācis grimt; brīdina par ekoloģisku katastrofu
«Costa Condordia» patlaban, kā jau iepriekš brīdināja eksperti, no piekrastes rifa sācis noslīdēt un grimst arvien dziļāk. Itālijas vides ministrs brīdina, ka kuģa nogrimšana varētu izraisīt ekoloģisku katastrofu.
Ņemot vērā kuģa grimšanu, glābšanas darbi uz tā ir apturēti, lai gan joprojām par bezvēsts pazudušiem tiek tiek uzskatīti 15 cilvēki. Oficiāli apstiprināta sešu cilvēku bojāeja. Uz kuģa avārijas brīdī atradās vairāk nekā 4000 pasažieri un apkalpes locekļi. Vairāk nekā 60 cilvēki guvuši ievainojumus, un divi no tiem ir smagā stāvoklī.
Noslīdējums pagaidām neliels
Pagaidām kuģis noslīdējis tikai nedaudz, taču tiek prognozēta vēl tālāka grimšana. «Mēs konstatējām deviņu centimetru noslīdēšanu vertikāli un 1,5 centimetrus horizontāli. Glābēji nekavējoties evakuējās. Šis ir scenārijs, par kuru mēs baiļojāmies,» saka glābšanas dienestu pārstāvis.
Kamēr netiks izvērtēta bīstamība un tālākas grimšanas prognozes, esot pāragri prognozēt, kad un vai vispār glābšanas darbi uz kuģa tiks atsākti.
Varētu izplūst degviela
Vislielāko bīstamību videi rada iespējama degvielas noplūde, - ņemot vērā, ka kruīzs avārijas brīdī tikai nesen bija sācies, «Costa Condordia» degvielas tvertnes ir pilnas ar videi kaitīgo dīzeļdegvielu, - 17 tvertnēs kopumā atrodas ap 2500 tonnām degvielas. «Tas būtu šausmīgi. Kuģa rezervuāri ir pilni koncentrētas dīzeļdegvielas. Ja kuģis nogrims līdz dibenam, tā būtu katastrofa,» saka Itālijas vides ministrijā.
Kā ziņots, kruīzu kompānija par notikušās avārijas iemeslu nosaukusi «cilvēka kļūdu». «Izmeklēšanai turpinoties, sākotnējie secinājumi liek domāt par kuģa kapteiņa pieļautu nozīmīgu cilvēcisku kļūdu, kura radīja briesmīgas sekas. Patlaban izskatās, ka kuģa kurss bija pārlieku tuvu krastam un kapteiņa rīcība ārkārtas gadījumā nesaskanēja ar mūsu uzņēmuma noteiktajām standarta procedūrām,» šodien preses konferencē paziņoja kuģu kompānijas īpašnieku pārstāvji.
Kapteinis, iespējams, dižojies viesmīlim
Tikmēr atklājies, ka kapteinis sauszemei pārlieku pietuvojies, iespējams, tādēļ, ka vēlējies padižoties kuģa galvenajam viesmīlim.
Kuģa galvenā viesmīļa Antonello Tjevoli dzimtā vieta ir tieši Džiljo sala. Aculiecinieki apgalvo, ka kuģa kapteinis pirms avārijas esot pasaucis Tjevoli. «Antonello, nāc, paskaties - mēs tavai Džiljo esam loti tuvu,» viņš esot teicis.
Pēcāk viesmīlis kapteini esot brīdinājis, aicinot uzmanīties, jo sauszeme esot pārlieku tuvu.
Jāpiebilst, ka kuģa kapteinis kā avārijas iemeslu minējis to, ka kartēs bīstamie zemūdens akmeņi nebija atzīmēti.