Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Atrast sev labāko un efektīvāko izmantojumu (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ja bizness ir piebremzējis vai vienkārši atrodas dīkstāvē, lūk, ir daži pamudinoši padomi, kā iekustināt to pareizajā virzienā.

Par spīti smagajam darbam un ilgajām darba stundām jūsu bizness ir apstājies. Vai varbūt projekts, par kura sākšanu bijāt drošs, ka tas pārcels jūsu uzņēmumu jaunā līmenī, nonācis pie konkurenta. Ko tagad? Vai jūs tikai pasmīnat un samierināties ar to? Vai arī saņematies un darāt kaut ko tiešām noderīgu?

Jūsu izvēle ir acīmredzama – jums ir jāsper soļi, kas vedīs jūs pareizajā virzienā. Pirmais solis ir apsēsties un apzināties savu “labāko un efektīvāko pielietojumu” jeb LEP. Jūsu konkrēto LEP nosaka jūsu unikālie talanti un aizraušanās, lietas, kas padara jūsu biznesu atšķirīgu un rada oriģinālus risinājumus, ko varat piedāvāt saviem pircējiem. Jūsu LEP noteikšana ļaus izpausties tai aizrautībai un mērķim, kas sākotnēji pamudināja jūs sākt savu biznesu. Tāpēc sāksim izvērtēt, kas ir jūsu LEP.

Jūsu aizraušanās atrašana

Ko jums patīk darīt? Ko jūsu uzņēmums dara labi? Kāpēc kāds pērk jūsu produktus un pakalpojumus? Daudziem īpašniekiem ir grūtības atbildēt uz šiem jautājumiem, jo daudziem uzņēmumiem nav skaidra pastāvēšanas iemesla. Šie uzņēmumi drīzāk eksistē nekā gūst panākumus, plūstot pa straumi ar vienu jaunu tendenci pēc otras - līdz tās nonāk akacī.

Bez mērķa apziņas, īpašnieki par prioritāriem uzskata izdzīvošanas un apgrozījuma mērķus, it kā šīs taktikas vestu pie bagātības, ilgas dzīves un laimes. Gluži pretēji, spīdekļi jebkurā uzņēmējdarbības jomā apzinās savu galveno konkurētspējas pamatu un unikalitāti, gūstot labklājību no tā. Kopš Džozefs Kempbels pirms daudziem gadiem izteica frāzi “sekojiet savai svētībai”, rakstnieki, ārsti un augstskolu konsultanti mudina cilvēkus piepildīt savus sapņus. Tajā nav nekas nepareizs – vienīgi neviens nepapūlas izskaidrot, kā to paveikt. Tāpēc pievērsīsimies praktiskajai pusei. Pārliecība, pirmais nozīmīgais katalizators, neko nenozīmē, ja tā netiek realizēta tirgū, saistot savu kaislību ar pircēju vajadzībām.

Būtībā LEP ir punkts, kurā savienojas tas, ko jums patīk darīt un kas jums padodas, un tas, ko vēlas vai kas nepieciešams pircējiem, kuri ir gatavi maksāt, lai to saņemtu. Nejauciet LEP ar pašiem pārdodamajiem produktiem vai pakalpojumiem – patiesībā tas ir mērķis, kas stāv aiz šīm pārdodamajām precēm un pakalpojumiem, tāpēc tas paliek kā enerģijas un ideju rezervuārs, kas saista jūs ar klientu mainīgajām nepieciešamībām. Labākais un efektīvākais lietojums demonstrē jūsu izvēli un talantus veidos, kas apmierina tirgus vajadzības.

Labākais sniegums demonstrē jūsu veikto izvēli starp visām tām lietām, ko jūs darāt labi.

Efektīvākais demonstrē to, ko visaugstāk vērtē patērētāji, piegādātāji, darba devēji vai partneri.

Lietojums ir patiesā, nozīmīgā vērtība, ko jūs sniedzat citiem.

Ja jums nav visu šo trīs elementu, jūs un jūsu uzņēmums beigu beigās sāksiet garlaikoties, augs neapmierinātība, izpaudīsies viduvējība, haoss vai zems apgrozījums un peļņa. Labākais un efektīvākais lietojums sākas ar īpašnieka kaislību, to attīra klientu vajadzības, un tas noslēdzas ar vispārēju apmierinātību. Kad tirgus saka: “Jā, tieši tas tev būtu jādara, lai sniegtu man to, kas man nepieciešams!” - esat atradis savu LEP.

Lai izietu sava LEP meklējumu procesu, jums būs nepieciešama lapa un papīrs.

1. Dokumentējiet savus panākumus. Uzskaitiet visas lietas, ko darāt labi, praktiski un nepraktiski. Rīkojiet prāta vētru; uzlieciet hronometru uz desmit minūtēm un uzskaitiet visu, kas ienāk prātā, pat ja tam nav nekāda sakara ar uzņēmumu. Turpmākās dažas dienas dažas reizes pārskatiet šo sarakstu, pievēršot uzmanību prasmēm un talantiem (atzītiem un neatzītiem).

Jūsu personiskais spēks ir vara, kas veido vērtību klientiem sniegtajam piedāvājumam. Piemēram, licencēta nekustamo īpašumu aģente, kas izveidoja savu uzņēmumu, savulaik vadīja debašu komandu un nonāca līdz štata līmeņa čempionātam, savukārt statistikā viņai neveicās. Viņa ir lieliska sarunu organizētāja, un šis spēks ir viņas biznesa pamatā.

Ja esat individuālais komersants vai jums ir tikai daži darbinieki, jūsu uzņēmumu vadīs jūsu personiskie talanti, bet citu uzņēmējdarbības veidu gadījumā izveidojiet atsevišķu sarakstu ar lietām, ko jūsu kompānija dara labi, viduvēji vai dramatiski. Atcerieties 1982.gada “Tailenola” krīzi, kad septiņi cilvēki nomira tāpēc, ka dažos tablešu iepakojumos kāds bija piebēris cianīdu? “Johnson&Johnson” izveidoja krīzes menedžmenta standartu, izņemot no tirdzniecības produktus 100 miljonu dolāru vērtībā un ieviesa pret bojājumiem drošas tablešu kārbiņas iepakojumos pa trijām. Dažus gadus vēlāk līdzīgu, lai gan mazāk nāvējošu draudu laikā “Tailenols” pozicionēja sevi tirgū kā kompāniju, kam var uzticēties, un patērētāji tam ticēja.

2. Ņemiet vērā jautrības nozīmi. Uzskaitiet darbus, attiecības un piedzīvojumus, kas jums patīk – gan tagad, gan pagātnē. Meklējiet piemērus savā personiskajā un profesionālajā dzīvē. Jūsu aizrautība ir atslēga uz nākotnes panākumiem, pārliecību un pašapziņu.

3. Noskaidrojiet, kas klientiem, patērētājiem un darbiniekiem jūsos patīk. Pieņemiet darbā uzticamu trešo pusi, kas varētu aprunāties ar jūsu pircējiem un darbiniekiem. Jūs saņemsiet vērā ņemamas atbildes. Lai cik veiksmīgs šķistu uzņēmums, pircēji visvairāk novērtē tieši lielisko personisko attieksmi no tā vadības, un tas ir biznesa elements, ko jūs nevarat atļauties zaudēt.

4. Attīstiet un vienkāršojiet. Pārvērtiet savas stiprās puses par savu vēstījumu. Piemēram, balstoties uz savu reputāciju, resursiem un biznesa plašumu, “General Electric” lieliski apņēmās “Ieviest dzīvē labas lietas”. Savukārt pasaulē lielākais investors Vorens Bafets pazīstams ar paziņojumu: “Ja es nesaprotu to, es tajā neieguldu.”

5. Ziniet savas "bālās” vietas. Pārāk daudzas organizācijas lepojas ar sevi veidos, kam patiesībā nav nozīmes. Cik daudziem patērētājiem rūp, ka uzņēmums pieder vienai ģimenei un pastāv jau simts gadus? Dažas kompānijas iznieko miljonus, reklamējot lietas un pakalpojumus, kas viņu patērētājiem patiesībā ir vienaldzīgas.

6. Sintezējiet, izmantojiet un koncentrējieties. Strādājiet ar objektīvu cilvēku “no malas”, lai saliktu visu kopā. Apvienojiet prasmes, pieredzi un zināšanas, lai realizētu to, ko klients, potenciālais interesents vai tirgus vēlas. Ralfs Lorēns ir izkopis spēju iezīmēt grāciju ikdienas dzīvē ne tikai ar drēbēm, bet arī ar mājas preču impēriju. Un lai kā “Microsoft” vēlas būt pazīstami kā izgudrotāji, Bila Geitsa acīmredzamā ģenialitāte ir viņa spēja izmantot citu inovatoru izgudrojumus nepieciešamajos līdzekļos visiem datoru lietotājiem.

Lieciet lietā šos sešus soļus un iegūsiet jaunu skatījumu uz savu biznesu un tā pircējiem. Pircēji pamanīs. Tirgus nepielūdzamā loģika pieprasa – lai saglabātu klientu uzticību, jums jāsniedz patērētājiem tīra vērtība, un, kad viņu reakcija būs pozitīva, jūsu atbalstītāju loks augs.

Svarīgākais
Uz augšu