/nginx/o/2018/07/18/10895446t1h0bb0.jpg)
Pasākumu joma Latvijā ir viena no dinamiskākajām nozarēm, kas līdzīgi kā tehnoloģijas, piedzīvo pārmaiņas līdz ar IT jomas attīstību un tendencēm globālā mērogā. Mūsdienu tehnoloģijas ļauj radīt pārsteidzošus pasākumu konceptus, kas spēj radīt publikas izbrīnu, piemēram, virtuālās realitātes vai hologrammas izmantošana pasākumu laikā un citi IT risinājumi. Mūsdienās pasākumi sniedz pieredzi, ko nav iespējams atkārtot. Nereti ar radošu pieeju un idejām oriģināla pasākuma scenārijam vai iekārtojumam, arī var panākt atmiņā paliekošu efektu.
Pasākumos izmanto nestandarta risinājumus
Latvijas pieredze pasākumu vadības jomā liecina, ka arvien vairāk notikumu tiek rīkoti īpašās vietās, kurās, iespējams, līdz šim neviens pat nebūtu iedomājies pulcēt cilvēkus. Pasākumus rīko mežos, pļavās, uz ūdens, senās ēkā vai pat siltumnīcās, kur, iespējams, sen neviens nav spēris savu kāju. Neapšaubāmi – pasākumu producenti arvien pārsteidz gan Latvijā, gan globālā mērogā. Nestandarta vietas iegūst pasākuma dalībnieku uzmanību un ballīte vēl ilgi paliek atmiņā gan tās rīkotājiem, gan viesiem. Protams, mūsdienu IT laikmetā palielinās moderno tehnoloģiju izmantošana pasākumu organizēšanā, kas prasa lielus finanšu resursus, tomēr panāktais efekts nereti ir to vērts. Latvijā tehnoloģiju sniegtās iespējas tiek izmantotas mazāk kā ārvalstīs, taču vietējie pasākumu rīkotāji bieži vien pārsteidz ar radošam un oriģinālām idejām pasākumu īstenošanā.
/nginx/o/2018/07/18/10895444t1hd57c.jpg)
Pasākumu vadību uztic profesionāļiem
Latvijas tirgus ir gana liels, jo pasākuma jēdziens ir plašāks, kā ierasti domājam - pasākums ir gan korporatīvās balles, notikumi reģionu kultūras namos, sporta spēles, festivāli, uzņēmumu svētki, prezentācijas un atklāšanas pasākumi, arī Dziesmu svētki un dažādi koncerti. Arvien vairāk uzņēmumu, arī privātpersonas pasākumu organizēšanu uztic profesionāļiem. Tirgū ir gan reklāmas un mārketinga aģentūras, kas nodarbojas ar pasākumu rīkošanu un vadību, gan privātpersonas un īpaši specializēti uzņēmumi. Protams, pasākumu var rīkot paša uzņēmuma spēkiem, tomēr profesionāļu veikums garantē augstu kvalitāti, jo ir zināmi gan visi «zemūdens akmeņi», kas var traucēt veiksmīgai tā norisei, kā arī prasības, kas jāievēro lielāka mēroga notikumu rīkošanā.
/nginx/o/2018/07/18/10895445t1h6145.jpg)
Pasākums kā bizness
Profesionālu pieeju pasākumu vadībā veido gan pieredze, gan zināšanas šajā jomā. Biznesa augstskola Turība piedāvā apgūt pasākumu producēšanu, kas sniegs daudzpusīgas zināšanas sākot ar pasākumu plānošanu, organizēšanu, budžeta veidošanu un sponsoru piesaisti līdz pat risku vadībai un autortiesību piemērošanai. Profesionālā bakalaura studiju programmas «Lietišķo un rekreatīvo pasākumu vadība (pasākumu producēšana)» laikā tiek sniegtas zināšanas, kas ļauj pasākumu organizēšanu apgūt kā biznesa veidošanu. Programmas studentiem un absolventiem praktiskā veidā ir iespējams apgūt pasākumu jomu un izveidot savu biznesu. Studiju laikā tiek sniegtas padziļinātas zināšanas uzņēmējdarbībā, kas dod iespēju veidot karjeru strauji augošā nozarē Latvijā un pasaulē, kā arī radīt savu uzņēmumu pasākumu vai tūrisma un viesmīlības jomā.
«Studiju laikā bija daudz vērtīgu ieguvumu. Viens no tiem, iekļūšana Latvijas populārāko pasākumu aizkulisēs, piemēram konkursa Supernovas laikā un citur. Pasniedzēji ir pasākumu jomas profesionāļi, no kuriem daudz varēju mācīties,» stāsta Vaiva Ribaka, Biznesa augstskolas Turība studiju programmas «Lietišķo un rekreatīvo pasākumu vadība (pasākumu producēšana)» absolvente, pasākumu aģentūras Attach projektu vadītāja, bijusi iesaistīta lielāko pasākumu un festivālu (Vispārējo latviešu Dziesmu un Deju svētku, festivālu Positivus un Studentu paradīze) organizēšanā.