Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Koenigsegg jauns superauto (16)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ženēvas auto salonu jauna modeļa prezentēšanai izvēlējies arī zviedru superauto ražotājs Koenigsegg.

Izstādē, kas tiks atklāta jau rīt, Koenigsegg prezentēs modeli Agera (zviedru valodā šis vārds nozīmē darbība, darboties), kurš vislabāk atspoguļojot markas būtību un auto būvēšanas principus.

Auto konstrukcijas pamatā ir jau pazīstamā CCX oglekļa šķiedras šasija, kā dēļ Agera sanācis tikpat liels. Galvenās atšķirības ir aerodinamikā un ārējā dizaina detaļās. Redzamākās no tām ir jauni priekšējie un aizmugurējie lukturi ar LED lampiņām, ko tagad izmanto katrs sevi cienošs auto būves uzņēmums.

Agera aizmugurē aizvien ir iebūvēts Koenigsegg inženieru pašu konstruētais 4,7 litru V8 kompresordzinējs, ko komplektē ar sekvenciālo pārnesumkārbu. Dzinēja jauda paaugstināta līdz 910 zirgspēkiem, savukārt maksimālais griezes moments sasniedz 1100 ņūtonmetrus. Augstie jaudas parametri un nelielais svars (Agera sver tikai 1290 kilogramus) zviedru braucamrīkam nodrošina apskaužamus dinamikas rādītājus - līdz 100 km/h tas spēj paātrināties 3,1 sekundē, bet tā maksimālais ātrums, kā allaž, nav pārbaudīts, un Koenigsegg to uzrāda kā 390+. Daudz, bet var atzīmēt, ka pērn zviedri prezentēja ar bioetanolu darbināmu CCXR, kurš attīsta 1018 ZS un 400+ km/h maksimālo ātrumu.

Salonā Agera daudz vairāk atšķiras no saviem priekšgājējiem. Tā, piemēram, analogo ciparnīcu vietā instrumentu panelī tagad ir krāsains šķidro kristālu ekrāns, kurā viena pozīcija, līdzīgi kā Bugatti Veyron, atvēlēta jaudas, tas ir, zirgspēku rādītājam. Tāpat vadītājs no instrumentu paneļa rādījumiem var uzzināt, cik liels laterālais paātrinājums iedarbojas uz auto un cik lielas pārslodzes pašam jāpacieš, braucot, piemēram, slalomā.

Būtiski, ka Ženēvas auto šovā tiks parādīts tikai Agera pirmssērijas prototips, jo izstrādes testi turpināšoties vēl apmēram pusgadu. Tāpat jāatzīmē, ka Michelin vēl nav izstrādājuši automobilim solītās riepas. Par cenu ziņu nav, taču lēts prieks tas noteikti nebūs. Piemēram, CCXR maksā 920 tūkstošus eiro.

Uz augšu