Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Uz sliedēm katru gadu zaudējam desmitiem dzīvību (15)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: LETA

Šonedēļ, kad zemē tiek guldīta Karina Kubanova, septiņpadsmitgadīga meitene no Svētes, kas mācījās Jūrmalā un ik dienas ceļā uz skolu šķērsoja dzelzceļa sliedes, no jauna saasinājās sabiedrības uzmanība gājēju drošībai pie dzelzceļa. Salīdzinājumā ar deviņdesmito gadu sākumu, kad ik gadu uz sliedēm gāja bojā ap piecdesmit cilvēku, stāvoklis uzlabojies. Tomēr tas vēl aizvien ir tālu no līmeņa, kāds šajā ziņā ir rietumvalstīs.

Ikdienā simti pārkāpj noteikumus

Aptaujājot vecos lokomotīvju mašīnistus, atklājās, ka viena no bīstamākajiem vietām Jelgavā ir pāreja pie dzelzceļa tilta pār Lielupi. Lai arī pa laikam municipālā policija Sliežu ielas galā rīko reidus (sods par atrašanos uz sliedēm neatļautā vietā ir pieci lati), šo neatļauto neatminamos laikos ar betona plāksnēm izlikto pāreju ikdienā šķērso pat vairāki simti Pārlielupes depo rajona iedzīvotāju, kuriem pār dzelzceļa tiltu ir īsākais ceļš uz pilsētas centru. Vairākus gadus tur gan nekas ļauns nav atgadījies, taču, tālāk pagātnē atskatoties, zināmi trīs četri gadījumi, kad vilciens kādu sabraucis. Apmēram simts metru tālāk uz Jelgavas stacijas pusi pāri sliedēm ved dienesta pāreja, kas, kā atzīst Latvijas Dzelzceļa Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Antra Birzule, rada mulsinošu situāciju. Šajā vietā makšķernieki droši sliedes šķērso zem dzelzceļa tilta. Taču līdz šim gan dzelzceļam, gan pašvaldībai pietrūcis vēlēšanās šo problēmu risināt.

Sliedes no sniega ir tīras

Šoziem, kad laukos daudzviet mazie ceļi palikuši neattīrīti no sniega, uz dažu māju var nokļūt bezmaz vienīgi pa dzelzceļa sliedēm, jo citi ceļi un takas grimst kupenās. Par laimi, vilcienu satiksme kļuvusi mazāk intensīva. Vietējiem ļaudīm gribētos, lai pār sliedēm, īpaši agrāk likvidēto dzelzceļa staciju vietās, būtu ierīkotas apzīmētas gājēju pārejas. Protams, laucinieks, kājām iedams, kaut kā izticis arī bez tām.

Pēc Latvijas Dzelzceļa apkopotās nelaimes gadījumu statistikas nevar secināt, ka būtu kādi «melnie punkti», kur regulāri notiek nelaimes gadījumi. Potenciāli bīstamas vietas, kā atzīst A.Birzule, ir visā dzelzceļā. Lielākais nelaimes gadījumu skaits tiek reģistrēts virzienos ar intensīvu vilcienu un cilvēku kustību. Pērn Latvijā uz sliedēm notika 31 nelaimes gadījums, 25 no tiem – ar letālām sekām. Līnijā Torņakalns – Jelgava bijuši četri nelaimes gadījumi, divi – ar letālu iznākumu.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu