Mozello ir uzņēmums, kas piedāvā interneta biznesa risinājumus mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
Veiksmes stāstu programmētāji
No palīdzības draugiem līdz biznesa idejai.
Mozello idejas autors Kārlis Blūmentāls ar programmēšanu un dažādu produktu, un IT pakalpojumu izstrādi nodarbojas jau kopš vidusskolas.
Līdz ar interneta pieaugošo lomu preču un pakalpojumu meklēšanā un apritē, mājas lapas un interneta veikali kļuva par teju ikviena uzņēmuma pamata vajadzību.
Pateicoties daudzajiem draugiem un paziņām, kas nemitīgi lūdza palīdzēt izveidot vienkāršu mājas lapu, ap 2010. gadu Kārlim radās ideja par platformu, kas dotu iespēju ikvienam datora lietotājam, bez īpašām iemaņām, ātri un viegli izveidot mājas lapu vai interneta veikalu savam biznesam.
Ideja, protams, nebija jauna, taču tobrīd pieejamie risinājumi bija pārāk sarežģīti, lai tos ieteiktu, piemēram, savam draugam, kas nodarbojas ar celtniecību. Tāpēc par topošās platformas Mozello vadmotīvu tika formulēta iespēja ikvienam uzņēmējam attīstīt savu biznesu internetā ātri un viegli.
Kraujas malā, pirms brīvā kritiena.
„Funkcionējoša biznesa izveidošanai bija nepieciešami domubiedri. Kārlis savāca 3 cilvēku komandu, kura bija gatava no pamatdarba brīvajā laikā vairākus gadus strādāt bez atlīdzības , lai kopīgi radītu produktu un uzņēmumu.”
„Pēc pusotra gada ilgas izstrādes bijām nonākuši punktā, kur mūsu produkts bija kā tikko uzbūvēta lidmašīna, un mēs trīs stāvējām kraujas malā, no kuras mūsu inovācija nu jāgrūž lejā, lai redzētu, kā tā lido”, savas tā brīža sajūtas atceras Kārlis.
Sākumposms bija vissmagākais brīdis Mozello vēsturē. Puiši bija ieguldījuši vairākus tūkstošus eiro sava produkta reklāmā, taču pirmajās nedēļās izdevās piesaistīt vien pāris klientus. Likās, ka pusotra gada ieguldījums ir velts un nekas nesanāks.
Taču, turpinot reklamēties un gūt pirmo pieredzi, pāris mēnešu laikā viņiem izdevās panākt situāciju, kad gandrīz ik dienu tiek piesaistīts jauns klients.
„Naudas izteiksmē tas joprojām bija par maz un pirmos divus gadus projekts nesa zaudējumus, taču bija skaidrs, ka kritiens no kraujas drīz beigsies un mums izdosies pacelties.”
Ko Mozello dara?
Mozello dod iespēju ikvienam uzņēmējam „ielikt savu biznesu internetā”, izvedojot mājas lapu vai e-veikalu paša spēkiem jebkurā diennakts laikā, bez nopietniem finanšu ieguldījumiem.
Jebkura biznesa pamatā, protams, ir produkts vai pakalpojums, taču praktiskā darbība ļoti bieži sākas ar mājas lapu vai e-veikalu un digitālo mārketingu, kas mūsdienās lielā mērā aizvieto fizisku biroju, vai veikalu.
Mozello sniedz palīdzīgu roku arī biznesa efektivitātes jautājumos. Uzņēmums regulāri papildina savu blogu, kas pilnībā veltīts biznesa uzsākšanas un digitālā mārketinga tēmām.
„Stratēģijas, kas mums palīdzējušas uzcelt savu biznesu, mēs nododam tālāk arī mūsu klientiem”, saka Kārlis. Lūgts konkretizēt, viņš noformulē sava biznesa pamatidejas:
- Mazāk ir vairāk (vienkāršība ir vērtība). Esam pārliecināti, ka Mozello panākumi lielā mērā slēpjas sistēmas vienkāršībā. Reti kuru uzņēmēju interesē maksimālais mājas lapu funkciju skaits. Daudz svarīgāk ir ātri un viegli sasniegt rezultātu, un tas arī ir Mozello pamatā – sasniegt labu rezultātu ātrāk un vieglāk.
- Savstarpējas uzticības pamatā ir labs klientu serviss. Mūsuprāt, ir ļoti svarīgi, lai klienti sajūt, ka pakalpojuma sniedzēja pusē ir kāds, kuram rūp viņu rezultāti. Kāds, kurš ir gatavs līdz galam iedziļināties klienta jautājumos un nākt ar savām idejām viņa rezultātu uzlabošanai.
- Smags darbs un eksperimentēšana nes rezultātus. Dažādu lietu izmēģināšana ir pieredzes un attīstības pamatā. Mēs esam zaudējuši tūkstošiem eiro un simtiem darba stundas, lai saprastu, kas nestrādā, un nokļūtu līdz lietām, kas strādā. Pastāv viedoklis, ka rezultāti nāk pie tiem, kas iet tiem pakaļ.
- Augt līdzi laikam un reaģēt uz izmaiņām. Vismaz IT pasaulē viss mainās ļoti strauji, tāpēc būtiski ir klausīties klientos, novērot jaunākās tendences un iet laikam līdzi ar savu piedāvājumu.
Mozello jautājumi un atbildes
Kad sākta darbība?
Mozello palaidām 2013. gada beigās, taču tā izstrāde sākās jau 2012. gada sākumā.
Uzņēmējdarbības forma
SIA.
Īpašnieku skaits
3.
Īpašnieku pamatizglītība
Visiem augstākā, datorzinības un IT.
Nodarbināto skaits
6 cilvēki, ieskaitot ārpakalpojumu sniedzējus.
Noieta tirgus/klientu loks
Biznesa uzsācēji, mazā un vidējā biznesa īpašnieki, dažādas organizācijas un emuāru autori.
Aktivitātes sava biznesa popularizēšanai
Digitālais mārketings - sociālie tīkli, satura mārketings, e-pasta mārketings, SEO, PPC, affiliate un citas aktivitātes. Šīs biznesa popularizēšanas gudrības, mēs aprakstām savā blogā, lai tās var izmantot arī citi.
“No mutes mutē” - apmierinātie klienti ir vislabākā reklāma.
Kas traucē biznesam?
Juridiskais un administratīvais slogs - regulas, ierobežojumi, procedūras utt. nozog daudz laika, kuru varētu veltīt produkta attīstībai un mārketingam.
Pasaules tirgu iekarošanā liels izaicinājums ir ārzemju konkurenti 10 - 1000 reižu lielākas kompānijas ar kurām nākas konkurēt, kas nemaz nav viegli pat ar lietotājam ērtāku, piemārotāku un draudzīgāku produktu.
Lielākie panākumi
Esam palīdzējuši sākties simtiem jaunu uzņēmumu un e-veikalu.
Līderpozīcija Latvijas tirgū - ap 10% no visām mājas lapām un e-veikaliem tiek veidoti ar Mozello. Balva "Platīna pele" par labāko IT risinājumu biznesam 2014. gadā.
Lielākā neveiksme
Tādu īstu neveiksmju mums nav. Lielākā vilšanās bija cerēt, ka palaižot jaunu produktu “nu tik būs”. Realitātē vajadzēja vairākus gadus, lai ieskrietos, bet pirms tam pāris mēnešus lai vispār saprastu ka vairāku gadu darbs nav bijis par velti. Visas ikdienas kļūdas ir skola. Cenšamies mācīties un koncentrēties uz pozitīvo.
Ko nācies upurēt biznesa vārdā?
Nervus un veselību. Tā gan ir pašu vaina, jo biznesā tomēr svarīgi ir “uzaudzēt biezāku ādu”, pie kā strādājam arī paši. Mūsu bizness ir pietiekami sarežģīts un dažādiem tehniskiem un juridiskiem izaicinājumiem bagāts. Ir bijuši neskaitāmi izaicinājumi, kas liek iesaistīties problēmas risināšanā nakts vidū. No otras puses, šī ir viena no mūsu pakalpojuma galvenajām komponentēm, jo mūsu uzdevums ir atrisināt visus jautājumus un problēmas, lai klientam gluži vienkārši viss strādatu.
Kur redzat sevi pēc 3 gadiem?
Mēs koncentrējamies uz stabilu izaugsmi. Darīsim visu, lai maksimizētu rezultātus, taču 20 - 30% ikgadējais apgrozījuma pieaugums būtu lielisks rezultāts.
Gūtās atziņas
1. Viegli ir teikt, ka jāstrādā gudri nevis smagi, taču mūsu pieredze ir tāda, ka ar labām idejām vien nepietiek. Tikai apvienojumā ar adekvātu ieguldījumu, kas parasti satur arī pamatīgu devu smaga darba, idejas nes rezultātus. Šis nav nedz mūsu pirmais nedz pēdējais biznesa projekts, taču naudas pelnīšana, vismaz mums, vēl nekad nav bijusi “pastaiga parkā”.
2. Katrs jauns projekts parasti slēpj dažādus pārbaudījumus un izaicinājumus. Ir jābūt gatavam reaģēt uz izmaiņām un negaidītiem šķēršļiem. Parasti ir grūtāk, nekā ieplānots.
3. Lai saglabātu pozitīvu noskaņojumu, ir jāiemācās novērtēt un strādāt ar to, kas Tev ir. Bieži vien cilvēki pārāk nofokusējas uz veiksmes stāstiem, kur uzņēmējs ar kādu ideju pāris mēnešu vai gadu laikā ir guvis multimiljonu panākumus. Tie ir ļoti ļoti reti izņēmumi, kas būtu jāņem par iedvesmas avotu, bet ne par mērauklu.