Kas padara iPhone par kulta preci: īpaša ekosistēma

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AP/Scanpix

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte – ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam “Apple” nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas, pētīja mobilo sakaru operatora BITE tehnoloģiju eksperts Dainis Dembovskis.

“iPhone” viedtālruņu veiksmes stāsts nebūtu pilnīgs bez “iOS”, kā arī tajā strādājošu aplikāciju un pakalpojumu ekosistēmas, kas pieejama tikai “Apple” produktu, tostarp “Apple Watch”, “Apple TV”, “MacBook” lietotājiem.

““iOS” ierīcēs, arī “iPhone” viedtālruņos, ir pieejams plašs mobilo aplikāciju klāsts. Izstrādātāji ciena šo ekosistēmu, tādēļ ir ieinteresēti uzturēt tām paredzētās aplikāciju versijas vislabākajā kvalitātē un izstrādāt dažādus “iOS” ierīcēm paredzētus tehnoloģiskus risinājumus ātrāk nekā “Android” videi.

Piemēram, “Instagram” vairākus gadus bija pieejams tikai “iOS” lietotājiem. Un cilvēki to atalgo ar ilggadīgu uzticību šīm ierīcēm,” uzsver BITES tehnoloģiju eksperts, piebilstot, ka BITES klienti maksājumus par pirkumiem “App Store” var pievienot ikmēneša rēķinam par mobilo sakaru pakalpojumiem.

“Apple” izveidotais mobilo aplikāciju veikals tika atklāts 2008.gada 10.jūlijā. Ja sākotnēji tajā bija vien 500 aplikāciju, tagad to skaits ir sasniedzis aptuveni divus miljonus. Globālajā mobilo aplikāciju tirgū 75% no kopējiem ieņēmumiem veido pirkumi tieši “App Store”. Šā gada jūnijā vien to attīstītāji nopelnīja vairāk nekā 100 miljardus ASV dolāru.

Svarīgākais
Uz augšu