Kamēr komentējam svešu cilvēku dzīvi, varbūt kaut kur laukos mums tuvs, vecs cilvēks mēnešiem gaida vienu telefona zvanu.
Vizuālais tēls sociālajos tīklos ir stāsts par sevi - nereti visai tāls no realitātes. Jaunieši sociālajos medijos mēdz ievietot patiesākas bildes - viņi redzami gan raudam, ar notecējušu skropstu tušu, gan strīdoties. Turpretim četrdesmitgadnieki biežāk pozē un izvēlas publicēšanai skaistāko no desmit bildēm. Attēli bieži vien atspoguļo nevis to, ko cilvēks grib pateikt, bet gan to, ko grib noslēpt. Kad cilvēks sociālajos tīklos ievieto perfekti noformētas ievārījuma vai marinētu gurķu burkas, tas, iespējams, ir stāsts par atzinības trūkumu vai vientulību." Tā biedrības "Esi brīvs" vadītāja, psihoterapeite Dace Caica pirms diviem gadiem stāstīja sarunā ar Apollo.
Pārmērīga komunikācija virtuālajā vidē ietekmē spēju izteikties - jauniešu vidū “nav modē" sarunāties. Daudzi vāji spēj paust domas, veido nesakarīgus teikumus, jo internetā viņi viens otram atbild ar emocijas raksturojošu simbolu, ķeksīti vai attēlu. Selfiji veicina ķermeņa kultu. Piemēram, puiši, kas mācās 8., 9. klasē, aizraujas ar sekstingu jeb kailbilžu publicēšanu. Viņi dodas uz trenažieru zāli, lieto pārtikas piedevas, kas veicina muskuļu masas audzēšanu, un pēc tam fotografē savu atkailināto ķermeņa augšdaļu. Tā, lai būtu redzama sešpaka. Ir jāizvēlas pareizais apgaismojums un rakurss, un tas nav viegli. Psihoterapeite uzskata, ka ir jādomā, kā mazināt plaisu starp vecāko paaudzi, kas ir kā “digitālie dinozauri”, un bērniem, kas dzīvi bez digitālajiem medijiem vispār nav redzējuši. "Lauku omīte un viņas mazbērns ir divi dažādi cilvēki. Omīte nesaprot, ko bērns var visu laiku darīt telefonā. Viņa neaptver, ka viedierīcē norit nozīmīgākā pusaudža dzīve daļa - sarunas, aizraušanās, attiecību skaidrošana, pirmā mīlestība."